Společnost IGN Entertainment, která provozuje řadu herních webů a služeb jako IGN.com, FilePlanet nebo Direct2Drive, vydala studii s názvem "Get Hooked on MMOs: Inside the phenomenon od Massively Multiplayer Online Games". Cílem studie jsou preference hráčů online her, které vyjádřilo 5634 respondentů – aktivních účastníků virtuálních her na hrdiny, bylo získat přesný obraz o osobnostech hráčů MMORPG, hrách, které hrají, a důvodech jejich volby.
Vzorek uživatelů zahrnoval rovnoměrně náruživé i příležitostné hráče. Hranicí náruživosti bylo 18 hodin strávených ve hře týdně, průměrný hráč se své zálibě věnuje 10 – 12 hodin každý týden. Další hodiny hráči věnují hovorům o hrách a svých postavách s podobně postiženými jedinci (zdravím, Malley, Spajdre). IGN nezveřejnilo kompletní studii, ta je k dispozici jako drahé zboží na vyžádání, musíme se tak spokojit pouze s výběrem zajímavých faktů.
Typický hráč MMORPG je muž mezi 13 a 34 lety, matematický průměr věku virtuálních hrdinů je 27. Přestože hráči zkoušejí více titulů, jsou zpravidla dlouhodobě věrní jedné hře. Nejočekávanější novou MMORPG je online zpracování klasické stolní hry na hrdiny Dungeons & Dragons: Stromreach následovaný ztvárněním knižní klasiky v podobě The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar (dříve známé pod názvem MiddleEath Online). Obě hry připravuje Turbine Entertainment.
Nejpopulárnější mezi hráči jsou World of Warcraft (jaké překvapení!) a Asheron's Call 1 & 2. Paradoxní je, že Asheron's Call 2 má tak málo hráčů, že na Silvestra provozovatel, Turbine Entertainment, vytáhne zástrčku s přívodem energie do serverů a hry ukončí.
Nejdůležitější vlastností online hry je podle studie možnost přizpůsobovat postavu představám hráče. Ať už jde o samotnou podobu postavy, vzhled vybavení nebo její schopnosti. Největším protivenstvím při hraní je nedostatek nového obsahu, nevyváženost povolání a chyby ve hře. Pro udržení hráče po dosažení maximální úrovně je rozhodující, aby si vytvořil sociální vazby s ostatními hráči – bez přátel, se kterými je možné prožívat intenzivní dobrodružství, se hráči rozhodnou spíše zkusit nové výzvy v nové hře.
Zajímavý je i výhled do budoucnosti. Podle IGN se MMORPG stanou standardním žánrem pro konzoly nové generace (Playstation 2 už MMORPG má), rozšíří se i na kapesní zařízení jako je Nintendo DS a Playstation PSP. V tomto případě ale půjde spíše o akčně zaměřené hry s jednoduchým ovládáním a nižší mírou interaktivity mezi hráči.
Podle IGN se rozšíří také možnosti, jak za hraní platit. Nejrozšířenější platební nástroj – kreditní karta, je nadále omezujícím prvkem, který brání příchodu nových hráčů. IGN počítá s platbami prostřednictvím prémiových SMS a propracovanějším systémem účtování.
Změnit se má systém slev za dlouhodobé předplatné, častější bude přístup Guild Wars a Anarchy Online – tedy základ za jednorázový poplatek nebo úplně zdarma, bez měsíčních poplatků, zato s možností pravidelně dokupovat nový obsah. Na tyhle změny si ale přeci jen počkáme nejméně několik měsíců a objeví se u nových her spíše, než aby stávající hry změnily režim účtování.
Dungeons & Dragons Online se blíží, začal alfatest, zájem má 125 000 hráčů
Turbine Entertainment po smutném oznámení konce AC2 vydalo veselejší zprávu. Očekávaný titul Dungeons & Dragons Online: Stormreach po odkladech vstoupil do stádia širšího alfatestu, do kterého je pozváno několik tisíc zájemců. Zájem o účast na testování online verze "dračího doupěte" projevilo více než 125 tisíc nadšenců. Fáze alfatestu znamená, že hra je stále ve velmi syrovém stavu, místo o zábavu obvyklou v stress testech těsně před vydáním hry tak alfatest představuje spíše pernou práci na odhalování chyb a nesrovnalostí.
Všichni zájemci o alfatest budou zařazeni do výběru účastníků dalších fází testování, Turbine i nadále přijímá přihlášky. Hra se měla původně dostat na trh v listopadu, toto datum nadále uvádí například Amazon u možnosti předobjednávky, aktuální slibované datum je únor 2006, ruku do ohně bych za to ale nedal. Uspěchané vydání je to poslední, co Turbine pro svou další hru potřebuje.
Fanouškům World of Warcraft zahrají Offspring
Blizzard oznámil, že svým fanouškům osladí účast na setkání s vývojovým týmem v Anahaimském konferenčním centru, kde zahrají Offspring, kapela, kterou určitě znáte mimo jiné díky písni Prety Fly (for a White Guy). BlizzCon se koná ve dnech 28. - 29. 10. 2005, jeho cílem je oslavit 15 let Blizzardu co nejhlasitějším způsobem.
Lístky na BlizzCon jsou už vyprodány, přesto, že jejich cena je 120 dolarů. Lístky na koncert Offspring se nedají koupit zvlášť, ale Blizzard upozorňuje na možnost uvolnění další série lístků ještě v průběhu října. Pokud se do Anahaimu nedostanete, můžete si alespoň pořídit výběr největších hitů Offspring, a to i v dual disc provedení s písněmi na CD doplněnými o DVD Audio disk se šestikanáovým zvukem.
Hráči WoW se těší na staronovou pustinu
Blizzard je zatím na štíru s plněním slibu o průběžných dodávkách nového obsahu zdarma, ale lepší se, další inovací je přepracování pouště Silithus a její obohacení zřetězené questy s obsahem určeným všem typům hráčů od sólistů po milovníky hromadných nájezdů. Řada questů bude opakovatelná a nabídne hráčům trvalý nástroj pro získávání přízně frakce Cenarion Circle. Až tohle uvidí Ondran, určitě doplní podrobnosti, protože WoW je jeho doména. Mimochodem, o epidemii ve světě Azeroth už jste asi četli, že?
Vzrušující dobrodružství v online světěch přeje Škodolibec jablečný