Nejnovější zprávy ze světa online her na hrdiny se stejně jako GameEkonom musejí obejít bez Xentara, který pravděpodobně tráví nemocenskou levelením svého žabáka, kterému dal kdoví proč jméno Kurvik, snad to nevychází z českého jazyka. Ještě než ochořel, napsal o novince v Norrathu něco na svůj blog. Popisuje tam, že se v EverQuestu dvě objevila nová rasa Žabáků. Mezi nově osvobozenými žabáky se prý objevili dokonce kanibalové. Xentar to dokládá i fotografiemi z centra dění. Inu, žurnalista.
Když pomineme bulvární pojetí (ON by mi neodpustil, kdybych to nenalinkoval), tak celá kauza Žabáka požírajícího žábu znamená, že SOE konečně umožnilo hráčům hrát za legrační a graficky opravdu povedenou rasu Frogloků. Žabáci, kteří jsou spojeni s Queynosem, městem dobra a prsaté královny, jejíž obraz v reálném světě SOE hledá (včetně obrázků spoře oděných finalistek). Původně se sice představitelé Sony Online Entertainment tvářili, že hrát za Frogloky půjde od začátku, quest, který hráčům umožňuje odemknout si tuto rasu, byl do hry přidán minulý týden.
Žabáky si může odemknout každý hráč absolvováním povedeného questu, který je však možné udělat sólo s postavou nad lvl 30 a ve skupině několika postav lvl cca 20+, tedy nic pro lidi, kteří by chtěli rovnou začít v ropuší kůži. Existuje také epický quest spojený s epickou bitvou, jehož splnění velmi silnou skupinou hráčů na top levelech osvobodí Frogloky ze zajetí a umožní vytvoření postavy žabáka všem, snad i účastníkům zkušebního pobytu na Ostrově uprchlíků, který je dostupný zdarma díky cestovní kanceláři SOE. Totální osvobození se podařilo už na několika serverech, další jistě přijdou v nejbližších dnech. Kváky kvák.
Irth Online - zdá se, že rozparcelování trhu mezi SOE, Blizzard a NCSoft není úplně dokonalé a neodradilo další vývojáře od snahy prosadit nové tituly a udržet na trhu staré. Mezi novinky, které se blíží produkční fázi, patří Irth Online. Tato hra připomíná Dark Age of Camelot svým důrazem na boj hráčských říší proti sobě, jen místo tří nabídne hned pět stran konfliktu. Tomu se říká inovace.
Dnes už by měl být k dispozici klient ke stažení, pro účast v testování je nutná registrace, předregistrovaní zájemci už dostali informační email. Pro účast v testování je také nutné souhlasit s NDA - tedy slíbit, že o tom, jaká hra je, nebudete s nikým mluvit. Novináři si možná vyjednají výjimky nebo se na to vybodnou, nějakých novinek z betatestu se určitě dočkáte. Grafiku můžete posoudit z obrázků na webu hry, herní systém má umožňovat postavám naučit se jakoukoliv dovednost, jak bude fungovat, to budou muset posoudit hráči v testu. Zajímavostí je, že do Irth Online byla zakomponována řada věcí ze zrušeného Wish. A taky prý můžete opravdu pokácet strom a sledovat jeho pád. Registraci najdete na www.irthonline.com.
Ultima Online - Po poměrně úspěšném datadisku Samurai Empire se hráči nejstarší MMORPG dostanou k dalšímu přídavku. Jmenovat se bude Mondain's Legacy a příběh datadisku bude založen na příběhu Drahokamu nesmrtelnosti. Hráči se dočkají nové hratelné rasy - Elfů, ve které se po sérii obtížných questů budou moci proměnit i současné postavy. V nabídce datadisku je nová mapa, nové elfí město, asi 14 nových nepřátel, nová jezdecká zvířata, nové výrobky, nové oblečení, nové questy a celkem nic, co by v lepší grafice nenabízely novější hry. Dobrou zprávou pro případné zájemce z emulátorů je, že v ceně datadisku dostanou kompletní balení Ultimy i se všemi devíti datadisky.
Meridian 59: Evolution - První opravdu 3D MMORPG se vrací s novým renderovacím engine, o kterém se dlouho mluvilo. Nyní si tuto klasickou hru s nejpropracovanějším bojem hráčů mezi sebou můžete vyzkoušet bez rizika grafického šoku. I když hra nevypadá tak dobře jako EQ2, nový herní klient oko neurazí, ostatně srovnání obrázků "před a po" vypadá ještě přesvědčivěji než reklama na hubnoucí vložky do bot. Near Death Studios, které hru provozuje, nabízí od prvního června do prvního července možnost hru bezplatně vyzkoušet. V běžném provozu stojí hraní 11 dolarů měsíčně, klient je zdarma.
World of Warcraft - Kokokokokokonečně... Dnes by se, pokud půjde vše dobře, měli dočkat hráči WoW od spuštění slibovaných Battlegrounds, které mají dodat PvP ve hře více smyslu. World of Warcraft se od svého uvedení na trh soustředil spíše na rozšiřování pokrytí různých částí světa a boj se stabilitou serverů, nový obsah ale nestál za řeč, což by se teď mělo změnit.
Battlegrounds nabízejí prozatím dvě nové mapy (jedna pro úrovně 21+, druhá pro high-end hru) a doplňuje systém Cti, který má do bojů hráčů mezi sebou vnést nějaký řád a minimalizovat nemorální praktiky. První mapa nabízí boj dvou čtyřicetičlenných skupin, druhá proti sobě postaví dvě skupiny o deseti lidech. Trochu to připomíná instantní PVP v GuildWars. Na geografickou expanzi ale Blizzard nerezignoval, v pondělí byly spuštěny servery v Číně. Zajímavé je, že čínští hráči mohou platit za odehrané hodiny prostřednictvím předplacených karet.