Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Online Světy: WoW ovládá nahota

  12:17aktualizováno  10:47
Omezený přísun nového obsahu ve WoW je možné vynahradit prací dobrovolníků. Někteří z nich jsou ale pěkně zvrhlí. Sony to zase nemá lehké s fanoušky SWG, někteří už jsou spíše bojovníci proti této hře. Ale kdo to má lehké?

Možnost modifikace vzhledu a chování her stojí významnou měrou za popularitou her jako je Quake, Half-Life nebo Neverwinter Nights – fanoušci pro ně vytvořili tolik modifikací, že by to vydalo na desítky nových her. V případě NWN mezi modifikace patří dokonce pseudoMMORPG verze umožňující hraní několika desítek lidí na jednom serveru. Online hry lze také různě upravovat, zásahy, které ovlivňují chování hry, jsou zakázány, ale například úpravy uživatelského rozhraní jsou spíše podporovány. EverQuest 2 tak například můžete vybavit mnoha verzemi vylepšených prvků UI nebo celými kompilacemi, které poskytují podrobnější informace o vašem zdraví, nabytých zkušenostech, usnadňují výrobu nebo výměnu předmětů s ostatními. Nejpřínosnější modifikací je potom speciální verze mapy, která obsahuje lokace důležitých postav a míst ve hře – tento přídavek používají při hraní dokonce někteří členové vývojového týmu EQ2.

Ve WoW je situace podobná, úpravy uživatelského rozhraní jsou nesmírně rozšířené a většina zkušenějších hráčů si ani nedovede představit hraní bez některých doplňků. Ale ve WoW nekvete jen modifikace UI, měnit lze také vzhled potvor a hráčských postav zeditováním textur. Tato práce je poměrně snadná díky jednoduchosti textur a struktuře ukládaných dat, tedy alespoň ve srovnání s EQ2. Mediálním favoritem se v uplynulém týdnu staly úpravy, které z WoW dělají World of Whorecraft – tedy zanášejí herní svět nahotinkami.

Tato skutečnost může vyvolat pouze úsměv, už vzhledem k tomu, jak nerealisticky vypadají modely jednotlivých postav ve WoW. Ale když si vzpomeneme na peklo, které rozpoutala modifikace Hot Coffee v GTA, úsměv tuhne. Naštěstí se tyto textury nikdy neobjeví na oficiálních serverech – jsou určeny pouze pro tzv. privátní servery – emulátory originálního serverového software, po jejichž původu je lepší nepátrat. Provozovatelé těchto serverů porušují autorská práva, hráči také nejsou v úplně čisté pozici, ale pro běžného hráče je na setkání s pirátským serverem nejhorší to, že se oficiálním serverům podobá jen vzdáleně – spousta věcí nefunguje, protože je emulátor nepodporuje. Radši si kupte originál, uděláte radost Ondrovi Zachovi. A pokud nutně musíte vidět, jak vypadá taková trpaslice bez spodního prádla, koukněte se sem. Ale pouze, pokud vám už bylo osmnáct a máte po ruce igelitový pytlík.

Star Wars Galaxies – o rozsáhlých změnách v herním stylu MMORPG ze světa Hvězdných válek jsme už psali. Sony se rozhodlo hru už podruhé kompletně překopat, tentokrát směrem k většímu spojení s filmovou sérií a k potenciálu oslovit akčně založené nenáročné hráče. Kromě zrychlení a zjednodušení soubojů SOE také zrušilo systém postupných voleb povolání a zavedlo několik archetypů, které vycházejí z hrdinů filmové ságy. Hned od začátku se tak každý může stát rytířem Jedi. To samozřejmě nepotěšilo lidi, kteří se cíli stát se Jedim věnovali měsíce svého času.

Podle některých zpráv se dokonce naštvaní hráči pustili do krabic se Star Wars Galaxies v obchodech. Nekradli je – ničili. V poslední době se objevily také emaily, které vykreslují situaci v Austinu, kde vývojáři SWG sedí. Důvěryhodnost těchto zpráv je pochybná, může jít o dílo zhrzených veteránů, kteří se snaží hru poškodit, co nejvíce to jde. Popřít však nelze, že SOE zaznamenalo významný úbytek hráčů po uvedení změn a může doufat pouze v úspěch Starter packu, levného balíčku se hrou a datadisky, který má nalákat nováčky. Těm by zjednodušená hra mohla vyhovovat.

SOE se v souvislosti s novým herním systémem povedla pouze jedna věc – lidem, kteří si před změnami objednali datadisk, SOE vrátilo peníze. Nakolik ale tento krok zlepší vnímání SWG jako kvalitní online hry, se neodvažuji soudit. Zklamané hráče to ale na Tatuine nevrátí. Pokud vás zajímají i neověřené drby: SOE bude propouštět a hledá kupce, který by SWG provozoval na vlastní triko, možná s původní verzí soubojového systému a systému vývoje postav. Ale je to opravdu jen zpráva agentury JPP (jedna paní povídala). Naopak potvrzená je jiná zpráva - Julio Torres producent SWG za Lucas Arts SWG přestal hrát, což od něj není hezké ani profesionální.

EverQuest 2: Ani Everquest 2 nezůstává nedotčen. Po přepracování soubojového systému, tentokrát ale k plné spokojenosti hráčů, přišly další úpravy, které ze hry odstraňují některé problematické momenty. Zásadní změnou je odstranění duchů – průsvitné formy těla, která po smrti postavy zůstala ležet na místě. Tato chybějící část duše způsobovala nevolnost – oslabení vlastností postavy na několik dní, pokud si člověk pro duši nedoběhl. Nezkušení hráči ale měli s chozením pro duše problém, byli znechucení, zaměstnávali kvůli tomu uživatelskou podporu a nebo přestávali hrát.

Od posledního Live Update tak postavy po smrti utrpí pouze poškození vybavení a malinko se zvýší XP dluh, který je nutné odstranit zabíjením potvor nebo plněním úkolů. Zároveň došlo k pokrytí dalších map sítí hromadné dopravy – věže pro cestování na grifinech jsou už na mapách Nektulos Forrest a Thundering Steppes. Po vlastních postavy běhají o 30 % rychleji. SOE se tak snaží zkrátit dobu strávenou cestováním.

Došlo také ke změně vzhledu řady předmětů, zejména hodně vzácného vybavení. Tato změna má i negativní dopad – kousky bájného vybavení mají tak specifický vzhled, že v kombinaci s jiným typem vybavení nevypadají zrovna sladěně – hře prostě chybí možnost změnit barvu předmětů. Naopak moc povedený je nový design legendárních zbrojí vyráběných ze vzácných surovin.

WOW – World of Warcraft se dnes dočká nového patche – verze 1.8.4. Nejde ale o očekávaný update Gates of Ahn'Qiraj, který přinese nové rozsáhlé dungeony, ten přijde do vánoc a zatím je možné ho testovat na speciálním serveru. Verze 1.8.4 přinese změnu pravidel na battlegroundech – prohrávající tým dostane ocenění Mark of Honor pouze, trvá-li bitva nejméně deset minut. Patch do hry přidá nové questy a další úkoly upraví. Odstraněno je také několik chyb, které znepříjemňovaly určité fáze hry. Nic moc, ale lepší, než drátem do oka.

Xbox 360 – MMORPG na konzolách nejsou zrovna rozšířené, na SP2 je k dispozici Final Fantasy, ale tím to v podstatě končí. Situace se má ale změnit s Xboxem 360 (a s PS3 taky, samozřejmě). Už nyní se hovoří o nejméně svou, třech MORPG pro tuto platformu. Xbox 360 se dočká MMORPG Champions of Atlantis vyvíjené australskou společností Epiphany Games. Hra má fungovat na PC a Xboxu 360 – o tom, jak bude vypadat, mají rozhodovat i hráči. Epiphany Games žádají hráče, aby se účastnili pravidelných anket – jejich výsledky se projeví na tom, jakým směrem se hra bude ubírat.

Další MMORPG pro Xbox 360 vyvine společnost Sigil Games, která nyní pracuje na hře Vanguard: Saga of Heroes, která je zaměřená spíše na skalní hráče. Novinka pro PC a Xbox 360 má být z jiného soudku – půjde o superhrdinskou MMORPG s postavičkami z komiksů společnosti Marvel. Zatím ale není oznámen ani název hry ani předpokládané datum vydání.

Za čtrnáct dní, těsně před vánoci, se Online světy ozvou znovu. Pamatujte do té doby, že EQ2 nebo WoW, guild Wars či Anarchy Online jsou skvělý vánoční dárek. U nás už ale Ježíšek byl.

Autor:


Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

Ani tahové strategie nebo hry pro děti nejsou v bezpečí před pornem

Titan Quest

Vytváření erotických modifikací není doménou jen těch nejoblíbenějších her, ale týká se i okrajových žánrů. Ani náročné...

Pět nejočekávanějších her, které vycházejí v červenci

Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered edition

Červenec patří v oblasti her k nejslabším měsícům v roce. Přesto jsme si řekli, že zkusíme vybrat pět kousků, které by...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...



Najdete na iDNES.cz