Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Operation Flashpoint – návod (4. část)

  12:00aktualizováno  2:32
Závěrečná část podrobného návodu na Operation Flashpoint, který vás provede všemi misemi v této vynikající válečné hře z dílen Bohemia Interactive Studio. Vojáky čekají nelehké úkoly na ostrově Kolgujev, kde jsou soustředěny hlavní síly ruského generála. Poslední mise kampaně je pak typicky českým zakončením úspěšné akce.

Přinášíme vám podrobný návod na posledních osm misí v kampani Operation Flashpoint (předchozí část návodu najdete zde). Začátečníkům nelze než doporučit náš předchozí článek, ve kterém jsme shrnuli několik základních taktických prvků, bez kterých to budete mít na virtuálním bojišti Flashpointu velmi těžké. Vzhledem k tomu, že se dá většina misí splnit několika variantami postupů, uvítáme v diskusním fóru pod článkem vaše připomínky, názory a upozornění na příjemné vychytávky – není v silách jednoho člověka obsáhnout všechno (zejména u posledních extratuhých úkolů, které si přímo říkají o netradiční improvizaci).

Wake-up Call
Před náletem na Kolgujev musí speciální jednotky oslabit protiletadlové pozice – je tedy na vás, abyste zničili pokud možno všechny tři Shilky, které jste před časem lokalizovali (za jistých okolností stačí i dvě). Opět se vyplatí nechat zbytek jednotky na začátku a vydat se na misi sám – možnost odhalení je mnohem menší. Po vylodění se mezi stromy přesuňte zezadu k velké základně s první Shilkou – pozor na hlídky vpravo na mýtině, prolétávající vrtulník a patrolující BVP. Jelikož je noc, můžete se pohybovat relativně blízko nepřátelských vojáků bez prozrazení – jenom je nutné se plazit. Podobně nastražte bomby i k ostatním Shilkám na mapě a po odpálení utíkejte do lesa na kopci nad poslední základnou. Pokud už prozrazeni budete, je vhodné místo dálkově odpalovaných bomb použít RPG, které uzmete některé z mrtvol – nemusíte se tak k Shilkám přibližovat (jenom riskujete, že se dají do pohybu a vy je nebudete moci najít).

Planes Start
Kromě helikoptér se ve Flashpointu může létat i s A-10, a to právě v téhle misi. Na povel velitele nastupte do třetí A-10 a nahoďte motor. Až se letadlo před vámi rozjede po pojížděcí dráze, přidejte OPATRNĚ plyn a rychlostí cca 10-20 km/h následujte své kolegy až k pravé zatáčce na runway. Dejte klapky o jednu pozici dolů, přidejte plyn naplno a odstartujte. Ve vzduchu zatáhněte podvozek i klapky a udržujte se ve formaci. Za svitu ranního slunce pak odletíte přes moře na Kolgujev. Těsně před ostrovem potká vaše letka několik lodí – zničte je a pokračujte podle pokynů dál. Pokud se vám v minulé misi nepodařilo zničit všechny Shilky, vyberte si je jako prioritní cíle pro Mavericky. Teprve pak se podle pokynů zaměřte na tanky a BVP. Dejte si pozor na ztrátu výšky a rychlosti při prudkých manévrech – s A-10 se dá velmi snadno zarýt do země či moře. Během útoku vám najednou začne docházet palivo, vypadnou oba motory a vy se budete muset katapultovat na nepřátelské území. Ihned vás zajme jednotka Specnaz.

Counter Strike
První výsadek regulérní pěchoty na Kolgujevu (v úvodním briefingu je vhodné přezbrojit na sniperku). Na začátku mise můžete s klidným svědomím postupovat s celou jednotkou k základně – těch pár vojáků mezi domy by vám nemělo činit problémy. Zaujměte postavení před oplocením základny na úpatí kopce – zanedlouho se na vás po předchozím upozornění od průzkumných jednotek spustí tři vlny útočníků. Nejprve se z kopce přímo nad vámi spustí pěchota podporovaná dvěma BVP. Během přestřelky se do akce zapojí jednotky, co se vynoří na kopci vlevo. Po oznámení o blížících se posilách přijde další skupinka nepřátelské pěchoty zprava. Důležité je být během boje chráněný (například stromy) alespoň z jedné strany, abyste se zbytečně nevystavovali křížové palbě. Pokud vám po příjezdu transportérů s posilami zbude dost vojáků, můžete se pokusit o útok na druhou základnu, ale pro úspěch mise to není nutné.

Escape From Prison
Asi nejkomplikovanější mise v celé hře, kdy musíte v roli pilota Nicholse utéci z ruského zajetí. Před jejím hraním je vhodné prostudovat si detailně areál ruské základny v jedné ze „singl misí“ (ta, ve které musíte zastavit konvoj a sniperkou podporovat útok pěchoty na základnu) – dokonalá znalost okolí se bude více než hodit. Na začátku mise nastupte do Mi-24 (nic jiného vám ani nezbude) a po příletu na základnu následujte Specnaz do stanu (tam zůstaňte a nevylézejte ven). Až padne noc, sledujte pozorně stanový otvor na opačné straně než je stráž – jakmile tudy projde voják, který zahne vpravo, vyplazte se rychle ven doprava a pokračujte až mezi dva podlouhlé žluté domy. Podél pravé stěny najdete AK-74. Rychle si ho vezměte a zahajte palbu na vojáka, který se objeví ve tmě před vámi. Rychle se odplazte za pravý roh podlouhlé budovy, kde musíte zabít další dva (jeden leží na zemi a míří na vás – jednejte proto rychle a miřte na hlavu). Pak rychle otevřenými dveřmi dovnitř do domu a chodbou až na konec, kde jsou otevřené dveře vlevo na ubikaci. Tam z beden vezměte RPG a dva náboje, nabijte ho a skrze okno vystřelte na BVP stojící u ohně (miřte dobře, ať netrefíte stěnu). Exploze zabije i vojáky postávající okolo. Rychle přebijte a skrze okno na chodbě vypalte na další BVP (počkejte si, až nebude úplně nalepené na oknu, jinak by exploze zabila i vás). Vezměte z beden další střelivo a pokračujte do místnosti na protějším konci chodby. Oknem vlevo vystřelte RPG na vzdálený roh bílé budovy, kde stojí UAZ a několik vojáků. Přebijte, vykoukněte z otevřených dveří (ale nechoďte ven) a zamiřte na dřevenou budku (za ní jsou další dva vojáci, které exploze zabije). Poté ještě vypalte dva projektily na keř vlevo u plotu (další protivníci to mají za sebou), přepněte na samopal a z úkrytu ve dveřích likvidujte vojáky probíhající kolem (pozor na granáty). Vyplazte se k mrtvole před dveřmi, vezměte si noktovizor, zapněte ho (možná budete muset přebít samopal – bug v programu) a zabijte zbylé nepřátele, co na vyčištěné ploše uvidíte (pokud tam nějací zbyli). Pak se odplazte směrem ke stromům napravo a dál do kopce do lesa. Prodloužením zadního oje Velkého vozu na obloze najdete Polárku ukazující na sever. Vydejte se lesem na opačnou stranu (tedy na jih), kde by na vás měla čekat animace. Po jejím skončení stačí utíkat rovně z kopce až k základně NATO, kde mise končí.

Incursion
Po předchozím pekelném úprku z vězení opět jedna relativně jednoduchá mise, ve které musíte získat tajné dokumenty z generálova domu. Na začátku se dejte vpravo skrze les až k moři. Pokračujte po pláži směrem k linii plotů a obejděte je mezerou podél moře. Stále běžte dole kolem vody, až dorazíte na úroveň generálova domu (viz mapa). Opatrně postupujte kupředu tak, abyste se k baráku přiblížili zezadu. Ačkoliv je venku poměrně světlo, můžete se proplížit podél stěny domu kolem stráže před vchodem až dovnitř (ozve se hláška o splnění úkolu). Tam však narazíte na skupinku vojáků, které je potřeba do jednoho zničit. Poté se vraťte ke dveřím a zabijte zbylé vojáky, kteří pobíhají venku a nakukují do domu. Jakmile bude venku čisto, vydejte se plížením stejnou cestou zpět – pozor však na nepřátelskou patrolu mezi stromy na sestupu k vodě. Opět podél vody a nakonec skrze les pokračujte až k únikovému bodu.

Search And Destroy
Teď už jde opravdu do tuhého – musíte zničit Scud připravený k odpálení. Paradoxně máte pro tuto misi k dispozici nejvíc vojáků, avšak nelépe se plní v jednom člověku. Před jejím, začátkem se vybavte sniperkou a LAW launcherem se třemi střelami. Dejte zbytku jednotky povel nehýbat se, sami nastupte do jeepu a vydejte se cestou vpravo kolem lesa, přes základnu až na úpatí kopce značeného na mapě křížkem (odvrácené od nepřátelské základny). Vyšplhejte na kopec někam poblíž příkrého srázu v sektoru Dj51 – pokud možno tak, abyste měli výhled na průsek mezi stromy v sektoru Eb53, kde spatříte okraj Scudu, ale abyste byli zároveň dostatečně daleko od všech hlídek. Zalehněte a přivolejte rádiem tanky, kterým doporučte západní cestu – zbaví vás tak nepříjemné skupinky T-80, která by na vás mohla zaútočit zprava. Jakmile uvidíte blížící se Abramsy, dejte povel helikoptérám k útoku. Až přiletí a zapojí se do boje se Shilkami, využijte zmatku a rychle vystřelte z LAW po Scudu (stačí jedna rána). Objeví se hláška o splnění úkolu, avšak vy musíte ještě nepozorovaně zmizet – odplazte se proto buď přes kopec pryč (nemusíte se vracet na začátek – stačí být dost daleko od základny), nebo skrze stromy po stráni z dosahu nepřátelské palby (pozor na hlídku Specnaz, která za vámi po stráni prochází). Nepodaří-li se vám zničit Scud dostatečně rychle a dojde-li k odpálení, můžete se pokochat „nukleární“ variantou závěrečné animace.

Red Dawn
Poslední bojové nasazení, kdy máte za úkol zajmout prchajícího generála a zajistit, aby se mu nepodařila žádná poslední odvetná akce. Před začátkem mise je vhodné vzít si místo HK sniperku (nejlépe Dragunov). Nastupte s svoji „dvojkou“ do jeepu (zbytek jednotky nepotřebujete) a vydejte se jihovýchodní cestou. Na křižovatce v čtverci Eh51 zahněte doprava a pokračujte až před základnu v oblasti Ed46. Vystupte z vozu a sniperkou zabijte ostrahu areálu. Pokračujte až do základny k náklaďáku s palivem. S ním odjeďte po cestě za plot až těsně k čekajícímu Mi-24. Přikažte „dvojce“ aby zaujala pozici střelce, sami se posaďte na sedadlo pilota. Dotankujte výběrem v menu palivo („refuel from Ural fuel“) a vzlétněte směrem na severovýchod k místu označenému na mapě jako oblast pod kontrolou nepřítele. Cestou pozor na dotírající Shilky – nejprve jedna zleva od vody a pak tři v těsném sledu za sebou ve vyznačené oblasti (vždy použijte AT-6 a uhýbejte před palbou do stran). Ignorujte tanky i BVP – jediným dalším cílem kromě Shilek bude Ural (později upřesněný jako Scud) napravo od třetí Shilky ve zmiňované skupině (na kraji lesa skoro u vody – vedle uvidíte loď, kterou můžete také potopit). Až zničíte Scud připravený k odpálení změňte kurz a leťte podél nejsevernější silnice ze západu na východ (cestou potkáte ještě jednu Shilku), dokud pod sebou neuvidíte UAZ. Pokud jste Scud zničili dostatečně rychle, bude UAZ ještě v pohybu – jinak jej uvidíte stát poblíž několika zbořených domů a vojenských stavení. Nyní se rozmyslete, zda chcete opravdu generála zatknout (není to pro úspěšné dokončení hry nutné). Pokud ano, pak přistaňte na planině vedle domů a sniperkou zabijte jak trojčlennou posádku UAZu (pozor abyste netrefili generála), tak skupinku vojáků mezi domy, ke které vůdce ruských sil zbaběle uteče – po přiblížení k osamocenému generálovi je dílo hotovo. Jestliže netoužíte po tom dostat jej živého, jednoduše zaútočte neřízenými střelami na UAZ – objeví se rádiová komunikace, ve které informujete základnu o „nehodě“.

Status Quo
Úplně poslední mise, ve které máte za úkol sehnat vaše tři kolegy na různých místech Everonu a zajít společně do hospody na jihozápadním kraji ostrova. Na začátku se objevíte v civilní Cessně, se kterou je nutné nejprve přistát na letišti v severní částí ostrova. Vzhledem k tomu, že runway uvidíte opravdu na poslední chvíli a navíc je precizní řízení vrtulového stroje v enginu Flashpointu poměrně obtížné, stojí za úvahu použití autopilota, který bezpečně přistane za vás. Až se letadlo zastaví na kraji dráhy, vystupte a pokračujte k letištním budovám, za kterými stojí náklaďák s palivem. Ten odvezte těsně k Mi-17 (stojí ve dle trosek Hinda), aby bylo možné natankovat. Nastupte coby pilot do ruské transportní helikoptéry, dejte v menu doplnit palivo (nádrž je prázdná) a posléze vzlétněte a naberte jihozápadní kurz. Nad první cílovou vesnicí použijte opět auto-hover a přistaňte. Vašeho kolegu najdete v civilních šatech uprostřed vesnice. Poručte mu, aby nasedl dozadu do helikoptéry a odleťte na západ, kam již lodí míří další kamarád. Přistaňte na planině u budov (ne na svazích k moři – vrtulník by sklouzl do vody), promluvte si s kolegou a opět oba nastupte do Mi-17. Pokračujte na jih a přistaňte na vojenské základně, kde se k vám připojí i David Armstrong v důstojnické uniformě. Naberte jihozápadní kurz, u poslední vesnice před mořem přistaňte, a běžte do hostince vyznačeného na mapě. Zbytek jednotky vás bude následovat až dovnitř, kde celá hra za zvuků hospodského hlaholu definitivně skončí.

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Další z rubriky

Hra Fortnite vydělala již miliardu dolarů, přitom je ke stažení zdarma

Fortnite

Za pouhý rok od vydání už hra Fortnite vydělala svým tvůrcům přes 20 miliard korun. Její popularita je přitom stále na...

KOMENTÁŘ: Umělá inteligence ve hrách. Patří jí budoucnost?

Shodan

O pokroku v herním průmyslu jsme si zvykli uvažovat s ohledem na celkovou úroveň grafiky, množství detailů a velikost...

Fanoušek prohrál soud s vývojáři hry Star Citizen, peníze mu nevrátí

Star Citizen

Neustále protahovaný vývoj chystané hry Star Citizen už nevydržel jeden z nejštědřejších přispěvatelů a chtěl po...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz