Operation Flashpoint – rady do začátku

  12:00aktualizováno  5:48
Připravili jsme si pro vás několik užitečných rad, které vám pomohou v krušných začátcích na krvavých bojištích rozlehlých ostrovů v Operation Flashpoint. Do budoucna plánujeme i kompletní návod, který by měl pomoci všem hráčům zakyslým v některé komplikovanější misi (a že je takových požehnaně).

Operation Flashpoint

Připravili jsme si pro vás několik užitečných rad, které vám pomohou v krušných začátcích na krvavých bojištích rozlehlých ostrovů v Operation Flashpoint. Do budoucna plánujeme i kompletní návod, který by měl pomoci všem hráčům zakyslým v některé komplikovanější misi (a že je takových požehnaně).

Pěchota
Základní pravidlo každého boje je „vidět a nebýt viděn“. Jakmile vás nepřítel spatří, začne po vás střílet a pravděpodobně vás i zabije – většina neohrožených hrdinů se z války vrací nohama napřed v zinkovém futrálu. Během přesunů proto postupujte co možná nejčlenitějším terénem – naprosto ideální je les nebo skupinky stromů na kraji lesa. Pokud už musíte přejít otevřené prostranství, používejte metodu přískoků – utíkejte k nejbližšímu křoví, zalehněte, zkontrolujte situaci a utíkejte dál. Nezapomínejte ani na pravidelný průzkum celého vašeho okolí (ideálně dalekohledem). Většinou totiž ani nebudete vědět, kdo a odkud vás trefil.

Šetřete municí a volte vhodné okamžiky na přebíjení zásobníků. Pokud bojujete na dálku, nastavte si automatické zbraně na jednotlivé výstřely (střelba dávkou vychyluje mušku). Stejně tak nestřílejte z volné ruky kulometem – mnohem přesnější bude míření vleže. Operation Flashpoint Neváhejte používat zoom nebo optiku – nepřítele uvidíte mnohem detailněji. Pokud bojujete na střední nebo krátkou vzdálenost, přebíjejte preventivně až se začne blížit počet nábojů pěti, šesti – když si na přebití najdete chvilku klidu, nebudete muset bezmocně sledovat, jak vás nepřítel zastřelí ve chvíli, kdy ho sice máte na mušce, ale nemáte munici.

Buďte trpěliví – pokud zrovna nemáte v ruce kulomet, tak střílejte až tehdy, kdy budete mít jistotu zásahu. Hrajete-li se zapnutými tagy vojáků, vyberte si před zahájením palby první cíl (většinou kulometčíka, který vám může dost zatopit). Hluk střelby nebo nalezení mrtvoly spustí poplach a obrněná vozidla se přepnou do bojového režimu – ideální cíl pro první rány snipera představuje řidič a velitel BVPčka. Znehybněný transportér vás pak nemůže ohrozit a vy do něj naopak můžete nastoupit. Pokud musíte „vystřílet“ posádku auta, útočte buďto jednotlivými ranami zepředu (miřte na hlavy), nebo z boku automatickou zbraní (ideálně kulometem).

Opatrně s výbušninami a granáty – před odhozením granátu se radši ujistěte, zda budete házet ručně, nebo střílet z granátometu (každá varianta má jinou balistickou křivku – střelba z granátometu v leže do kopce se rovná sebevraždě). Operation Flashpoint Výbušné zbraně mají poměrně velký dosah – myslete na to zejména až budete klást nálože. Za těch načasovaných třicet sekund se mnohdy nestačíte odplazit do bezpečí. Pravidlo „když někam nevidím, ale tuším tam nepřítele, tak tam hodím granát“ dokáže zachránit dost životů.

V sólových misích se vyhýbejte otevřené konfrontaci s nepřítelem a bojujte zásadně na větší vzdálenost. Jakmile vás protivník „přišpendlí“ palbou a vy ztratíte možnost se nepozorovaně pohybovat, zemřeli jste (sice budete ještě pár minut opětovat palbu, ale pak vás stejně obklíčí nebo povolají těžkou techniku, která práci dokončí). Pozor na vrtulníky, které mohou prozradit vaši pozici – jakmile uslyšíte hluk rotoru, utečte do lesa nebo si lehněte pod strom, tam vás neuvidí.

Nebojte se využívat zbraní padlých bojovníků. Pokud se k vám blíží početná skupinka vojáků, můžete s klidným svědomím položit sniperku a vzít si od nepřátelské mrtvoly lehký kulomet. Také vojáci Specnazu jsou vítaným zdrojem upravených odhlučněných AK-47. Když už máte štěstí na Hechler-Koch, tak se alespoň zastavte u mrtvých kolegů pro extra zásobníky – dovolí vám nerušeně provozovat zbraň v plně automatickém režimu.

Operation Flashpoint

Při boji ve skupině je vhodné zapnout si žlutý indikátor cíle a směru pohybu. Malý čtvereček vám totiž ukáže vaše ideální místo ve formaci. Předejdete tak trapným okamžikům, kdy vám kolega vběhne přímo před hlaveň ve chvíli, kdy zrovna dlouhými dávkami ostřelujete nepřítele. Snažte se také za každou cenu udržet v postupující sestavě – kdokoliv se zdrží, představuje snadný cíl pro útok ze zálohy. Pokud vám zabijí kulometčíka, vezměte si jeho zbraň. Bez podpory kulometu je častokrát pěchotní boj, zejména přesun přes otevřené prostranství, nemyslitelný

Vozidla a helikoptéry
Pamatujte si, že Jeep je přeci jen větší než člověk a navíc se nedovede odplazit pod strom. Tam, kde jste se mohli coby voják nerušeně procházet, představuje Jeep či UAZ ideální cíl pro nepřátelské tanky a BVP. Ideálně proto odstavujte auta za první řadou velkých stromů na kraji lesa – malé jehličnany a keře vám poskytnou dostatečně krytou garáž.

Kolová vozidla s citlivým řízením je vhodné řídit kombinací dvou kláves pro brzdu a plyn s myší, která kurzorem udává směr. Jakmile do řízení začněte plést i směrové klávesy, začnou se s kurzorem myši přetahovat o priority a vy nabouráte. Operation Flashpoint Pozor na karamboly také ve chvíli, kdy jedete s nákladním vozem za Jeepem – brzdná dráha pětituny je přeci jenom o něco delší.

Snaha o šetrné „vybití“ posádky ruského auta a předstírání státní příslušnosti SSSR je sice hezký nápad na papíře, ale v praxi zas až tak dobře nefunguje – hlídkám bude divné, jakto že je v kabině několik děr, spousta skvrn od krve, a proč jsou oba závozníci podivně schoulení na sedadlech. Každopádně vám může rychlý vpád s autem do týlu nepřítele přinést výhodu v podobě momentu překvapení – musíte mít jen hbité prsty, rychle vystoupit, zamířit a střílet na vše, co se hýbá (v demu se takhle například dala UAZem celkem obstojně přepadnout vesnice).

U tanků, transportérů i helikoptér je zajímavá možnost manuální střelby z pozice velitele či řidiče. V tomto módu se vyplatí přepnout na 3rd person pohled, kdy je lépe vidět zaměřovaní tečka. Pozor jen na správnou volbu střeliva – plýtvat Sabot munici na pěchotu je nemoudré. Pro vrtulníky platí pravidlo, že na slabé cíle stačí kanón nebo neřízené střely, kdežto tanky představují práci pro rakety TOW. Pilotáž helikoptér je z pohledu hráče simulátorů dost netradiční, protože se nejlépe provádí myší. Zajímavou vymoženost představuje režim „auto-hover“, při kterém se helikoptéra zastaví a vznáší se na místě (pomocí kurzoru myši se s ní dá otáčet).

Autor:

Gamescom 2019

Největší světová herní výstava Gamescom 2019 opět přinesla řadu novinek a ukázek nadcházejících titulů. Velkou pozornost si získaly tituly Death Stranding, Watch Dogs: Legion a samozřejmě Cyberpunk 2077.

Témata: Hluk, Raketa, simulátor

Nejčtenější

Dvacet zásadních her roku 1999. Hlasujte, která byla nejlepší

GOTY 1999

Při loňské anketě o nejlepší hru roku 1998 se mohlo zdát, že tehdejší rok neměl v herní historii konkurenci. Letmý...

Excel jako herní platforma, lidé v něm vytvářejí neuvěřitelné věci

Graf v Excelu

Tabulkový procesor od Microsoftu nesmí chybět na žádném pracovním PC a je v podstatě synonymem nudy. Najdou se však...

VIDEO: Jak by vypadal nový Doom, kdyby vyšel na MS-DOS v roce 1994

DOOM 4 VANILLA

Že se nadšení fanoušci snaží udržet své oblíbené hry při životě a neustále je vylepšují, aby na moderních počítačích...

RECENZE: Blair Witch není horor, ale simulátor nočního venčení psa

Blair Witch

Kultovní filmový horor se ani tentokrát nedočkal adekvátní herní adaptace. Blair Witch obsahuje několik vynikajících...

RECENZE: Pagan je jen další kopií Diabla od tvůrců World of Tanks

Pagan Online

Když dva dělají totéž, není to totéž. Pagan na první pohled vypadá jako nástupce Diabla nebo Torchlight, bohužel mu...

Další z rubriky

V Japonsku staví hotel zaměřený na hráče videoher

Kocept hotelu pro hráče e-ZONe Hotel

Již příští duben vyroste v japonské Ósace nový devítipatrový hotel, jehož klientelou mají být především e-sportovci a...

OBRAZEM: The Legend of Zelda: Link's Awakening je strhující i po 26 letech

The Legend of Zelda: Link's Awakening

Remake dobrodružné hry The Legend of Zelda: Link's Awakening, která původně vyšla na Game Boye, vychází v pátek 20....

Najdete na iDNES.cz