O problémech Horizons: Empire of Istaria jsme psali před čtrnácti dny. Kvůli neshodám mezi vývojářem a provozovatelem hry v USA Artifact Entertainment a distributorem, mnou soukromě nenáviděnou společností Atari, sáhla AE po soudní ochraně před věřiteli, aby přestála složitou finanční situaci. Evropský provozovatel hry, Game Network o problémech v USA ani hráče neinformuje, protože se pro ně skutečně nic nemění. Naopak na amerických serverech nastává pravé zemětřesení.
Slučování serverů je obecně nepopulární krok, ale z pohledu firmy, která musí šetřit, je snížení počtu serverů a zvýšení jejich využití základním krokem, bez kterého jsou další úspory jen laciným gestem. Tento postup samozřejmě má negativní vliv na hráčskou populaci, která si na svých serverech již stačila vybudovat určitou pozici a statky. Zejména budovy a pozemky jsou v Horizons tím nejvíce ceněným. S touto nepříjemností se chtějí provozovatelé vyrovnat formou aukcí. Pozemky na serverech, které zůstanou, se budou dražit. Všichni, kdo už měli pozemek, dostanou náhradu v herních penězích a poukázky na materiál, který spotřebovali na případné stavby. Při přesunu postav na nové servery by nemělo dojít ani ke ztrátám majetku v bance či inventáři postavy.
Čím chtějí takové nepříjemnosti hráčům nahradit a navíc ještě přilákat nové? Velice radikálním a navýsost záslužným krokem, který dokáže možná zvrátit i jednu z největších výtek vůči celé hře. Vývojáři se rozhodli kompletně předělat osídlení světa nestvůrami. Ano, slyšíte dobře. Prý první, co udělali, bylo vymazání každého bodu na mapě, na který byl vázán výskyt potvor (v hantýrce spawn). Myslíte, že něco takového hráče hlavně naštve? Že už nebudou vědět, kam chodit "na lov"? No, určitý typ hráčů tato změna asi nepotěší, ale tady jde o výsledek. Ten má trochu změnit pověst Horizons, jako hry s nejblběji osídleným světem. Vývojáři, tak jak dostávali k dispozici nové potvory (často stejný model v jiné barvě), tak je prostě někam plácli. Namísto slibované bitvy s nemrtvými s dynamickým pohybem nepřítele po mapě bojovali hráči hlavně s různými typy golemů od stříbrných až po tequilové a vodkové.
Odhodlání zásadně tento přístup změnit je chvályhodné a až se projeví na evropských serverech, bude ta nejlepší chvíle využít Free Trial a na týden si hru vyzkoušet, protože její herní systém je příjemný pro začínající hráče. Ti, kdo už s HZ nějakou zkušenost mají, pak budou moci najednou vyzkoušet změny, které proběhly během posledních měsíců a možná se do světa Istarie vrátit.
Rubies slaví návrat ve velkém stylu
Jako pro člověka, který s Rubies of Eventide spojil rok života, je pro mě následující zpráva více než radostná. Rubies of Eventide, které oživil jeden z původních vývojářů prvotně jako hobby projekt pro pár "hard-core" hráčů, se rozrostly do podoby, kdy je na spadnutí znovuzavedení placené verze hry. V tuto chvíli, pokud čtete Online Světy v den vydání, probíhá přesun serveru do housing centra, kde bude k dispozici kvalitní připojení, domácí kabelové na nával hráčů prostě už nestačilo.
Během jednoho týdne bylo vytvořeno téměř tisíc nových účtů a záplava žádostí pokračuje. Je jisté, že se zavedením limitů pro bezplatnou hru tato záplava zmírní, ale při vhodně zvolené ceně budou všichni, kdo mají Rubies rádi, spokojení, protože budou mít zajištěnou kvalitní službu (vracejí se dokonce i skvělí Game Masteři) a nebudou se muset potýkat s bandou idiotů, kterým jde jen o hraní zdarma, bez jakéhokoliv vztahu ke hře samotné.
Co je ovšem zvláštní, je přístup serverů, které se Rubies věnují, zatímco při jejím komerčním spuštění této hře skoro nikdo nevěnoval pozornost, aby si to velké servery vynahradily při ukončení provozu, nyní se o Rubies píše všude možně, a to velice pochvalně. Pokud chcete vidět, jak vypadá hra se skutečně propracovaným vývojem postavy a neodradí vás možné problémy způsobené dolaďováním hry a nutností malinko složitější instalace, můžete využít nabídku stažení všech potřebných souborů přímo z Bonuswebu. Od čtvrtka by pak měla být na oficiálních stránkách hry k dispozici automatická registrace nových účtů.
Mnohem podrobnější informace a po roce snad i podrobnou recenzi najdete na Bonuswebu v okamžiku, kdy dojde k obnovení komerčního provozu.
NCSoft vydělává a odkládá Guild Wars i Prázdnou tabuli Richarda Garriota
Společnost NCSoft zveřejnila výsledky svého hospodaření za druhé čtvrtletí 2004 a celou první polovinu roku. Během čtvrtletí společnost dosáhla obratu 71,98 milionu dolarů při nezdaněných ziscích 45,21 milionu amerických dolarů. Za celé pololetí NCSoft protočil na svých účtech přibližně 100 milionu dolarů s provozním ziskem skoro 50 %!!! A pak že se na online hrách nedá vydělat.
Co je ale překvapení, je neuvěřitelný úspěch City of Heroes v USA. Amíci prostě superhrdinství žerou, jinak si nejde vysvětlit, že tato hra převálcovala mnohem známější fantasy Lineage II. City of Heroes má více než dvojnásobný počet uživatelů. 170 000 aktivních účtů ve srovnání se 76 000 u Lineage II. Americká část NCSoftu nakonec přinesla obrat 15,7 milionu dolarů (6 Lineage. 9,7 CoH).
Ale aby dobré zprávy nepřevážily. Spolu s výsledky NC Soft oznámil také to, že dojde k odložení dvou očekávaných her. Obě měly být vydány už koncem roku, ale NCSoft rozhodl o posunu možná až o rok. Guild Wars, které by měly přinést online hru bez pravidelných poplatků jen s dokupováním datadisků, jsou odloženy na první polovinu roku 2005. Nová hra otce Ultimy Richarda Garriota Tabula Rasa si potom na hráče počká ještě déle, do druhé poloviny roku 2005. Možná je to dobře, firma bude mít víc času na vývoj a třeba se oprostí od nechutné kanibalizace svých předešlých titulů a dovolí vývojářům přidělat také něco skutečně nového.
World of Warcraft možná už v listopadu
Informace ze serveru mmorpg.cz hovoří o možnosti, že se s dlouho očekávanou online hrou ze světa Warcraftu setkáme ještě před vánoci, na brzké uvedení tlačí vydavatel, kterému by se hodily nějaké ty penízky. A že je WoW vydělá, je naprosto jasné. Prodeje strategických her Warcraft ukázaly sílu značky a kvalitní marketing přesvědčí i ty poslední váhavce. Sami jste mohli posoudit z obrázků a videí, že dlouhý vývoj si vybral určitou daň v podobě grafické nedokonalosti, ale protože jde hlavně o akčně zaměřenou hru, je důležitá rychlost a akce. Takže se necháme překvapit.