Vynikající skákačka Ori and the Blind Forest (naše recenze) sice působí lehce infantilně, vylámala si však na ní zuby i řada ostřílených hráčů. Pod na první pohled roztomilou grafikou se totiž skrývala brutální obtížnost, která občas byla až přes čáru.
Autoři si toho byli vědomi, a tak v chystaném pokračování notě polevili. Neznamená to, že by Ori neměl být i nadále výzvou, jen prostě ubylo těch momentů, kdy měli hráči chuť třískat ovladači o zem.
A to je asi jediná opravdová změna, kterou jsem během zhruba půlhodinové ukázky zaznamenal, jinak je totiž Ori od svého prvního dílu prakticky k nerozeznání. Což je míněno jako pochvala, protože tak vizuálně přitažlivou a osobitou plošinovku jinde nenajdeme.
Hlavní hrdina dostal do vínku několik nových schopností, jako je útok „mečem“ nebo podhrabávání se pískem, ale ty nijak zásadně nemění hratelnost. Otázkou je, jestli ve hře zůstane i unikátní systém ukládání hry, protože v hratelné ukázce se jelo jen na klasické checkpointy. Jak mi řekl jeden z vývojářů, je to ještě věc, kterou zvažují. Mají na to ještě dost času, protože hra vychází až příští rok, a to na PC a Xbox One.