Ori

Ori | foto: Moon Studios

Pohádkové Ori je návratem ke zlatým časům plošinovek

  • 4
Pokud existuje titul, který si budete chtít zahrát už jen kvůli jeho vizuálnímu pojetí, je to Ori. Projekt navíc dokládá novou snahu Microsoftu o podporu menších alternativních her.

Ori je v základu klasická hopsačka inspirovaná filmy od společnosti Disney. Autoři zmiňují například Lvího krále či Život brouka.

Hra vzniká čtyři roky a základem má být výtečný pocit z pohybu. Vývojáři prý několik měsíců ladili pouze ovládání, které pro hru považují za klíčové.

Základní principy nijak nevybočují z řady. Hra je postavena na precizním hopsání, které vyžaduje přesné načasování. Postava má však k dispozici manu, za kterou lze kromě útoků i ukládat hru.

Žádný krutý postup ve stylu Meatboye se tedy nekoná. Ačkoliv jsou cílovou skupinou zkušenější hráči, má být Ori přístupné všem.

Ori

Hra vystačí na zhruba deset hodin, během kterých odemknete řadu nových schopností. S každou získanou úrovní je však třeba volit kýžené vylepšení. A postup tak pro různé hráče může být odlišný.

Přímo ve světě lze sbírat některé klíčové dovednosti. Zlepší se například vaše skákání a získáte možnost útočit na nepřátele. Mimo těchto prvků však titul lze dohrát bez používání jakýchkoliv dalších vylepšení. To ostatně může posloužit jako způsob, jak si zvýšit obtížnost.

Hru pohání technologie Unity, kterou však vývojáři modifikovali pro své potřeby. Například načítání tak probíhá průběžně a během deseti hodin nespatříte ani jednu nahrávací obrazovku.

Vývojáři navíc tvrdí, že veškerá grafika je unikátní, a ve hře se tak nezopakuje ani jediný strom. My jsme však některé prvky zaznamenali vícekrát.

Ori bude k dispozici pouze v digitální formě pro PC a Xbox One a vyjde na podzim letošního roku.