Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Original War - průvodce misemi #3

  12:00aktualizováno  22. listopadu 9:42
V souvislosti s vydáním hry v edici G4Y, díky níž si tuto vydařenou – a tak trochu jinou – strategii může vychutnat skutečně každý, vám přinášíme návod na hru. Ve třetí části návodu se rovnou vrhneme na dokončení americké kapaně, příště dorazíme její druhou alternativu. Ještě se máme na co těšit!

Original War, americká kampaň – 3. část

- Original War -

- Recenze
- Diskuse s autory
- Česká demoverze
- Galerie obrázků
- Průvodce misemi #1
- Průvodce misemi #2

11. Arabský otazník
Zázraky se přece jen dějí… Generál Powell uznal, že neměl pravdu, když důvěřoval arabským šejkům, a Johnovi se za své chování dokonce omluvil. Kéž by to tak bylo mezi lidmi normou… Ale nejen omluva byla důvodem pro rozhovor mezi čtyřma očima; Powellovi se dostala do rukou zajímavá nabídka od arabských dezertérů a chtěl ji s Johnem prodiskutovat. Získal totiž informaci, že část arabských žoldáků je ochotná zradit své kolegy. Válka je špinavá záležitost, jenomže v tomto případě účel světí prostředky…

Do mise s vámi půjde jedenáct spolubojovníků. Budete potřebovat jednoho dělníka a dva mechaniky, zbytek by měli být ti nejlepší vojáci. Je-li i přes svůj riskantní způsob života stále ještě naživu Frank, vezměte ho rozhodně s sebou. Po zahájení mise se stanete svědky zavraždění arabské hlídky a opuštění základny skupinou vzbouřenců. Zrádci splnili své slovo… Mno, jestli to stálo za to… Kromě pěšáků máte k dispozici mobilní radar, ovládaný počítačem a poháněný solárním motorem. Využívejte jeho přednosti (velký dohled), ale nezapomínejte na jeho slabiny (slabé pancéřování a hlavně malá kapacita baterií).

Radarem si odkryjte část arabské základny a zjistíte, že zůstala téměř prázdná. V laboratoři je pár vědců, ve skladišti jeden voják jako ostraha, jedna obsazená kulometná věž, dva mechanici a ještě jeden voják. Pobijte vědce, mechaniky a vojáka na volném prostranství, vyhněte se kulometné věži. Nemáte zatím žádného vědce, který by léčil zraněné. Ale vy už víte, že pro funkčnost věží je nepostradatelné skladiště, takže je poškoďte střelbou a věž tak zůstane bez proudu a bezbranná. Vystrnaďte z ní posledního arabského vojáka a zabijte ho. Nechte dělníka obsadit a částečně opravit skladiště (zatím stačí do žluta) a hned potom poškozenou kulometnou věž. Bude se hodit, nenechte ji shořet. Poté můžete zajmout i zbytek staveb. Základna je vaše. Přivolejte své dva mechaniky a přidělte jim ukořistěná vozidla – dělo a dvojitý kulomet. Cenná kořist. Vojáka s nejlepšími dispozicemi pro vědce pošlete do laboratoře, aby si změnil profesi. Brzy budou lítat kulky.

Frank vám po krátké chvíli navrhne, že půjde na průzkum. Abyste si zvýšili pravděpodobnost, že bude úspěšný, zvolte nejdříve odpověď B (neradi byste ho ztratili). Teprve až Frank slíbí, že bude opatrný, pusťte ho. Není to samoúčelné. Pustíte-li ho hned, má šanci na úspěch 40%, při popsaném postupu 90%. Je to taková drobná hříčka programátorů. :o) Ale i tak může jeho průzkum skončit třemi různými způsoby. Za prvé úspěšně, Frank se za pět minut vrátí vysmátý a s kusem odkryté mapy. Neúspěšně, Frank se vrátí nevysmátý, zraněný a neúspěšný. A za třetí se Frank nevrátí vůbec. Neznamená to však, že jste o něj přišli, v příští misi už zase bude k dispozici. Asi se jen někde zatoulal… Zatímco je Frank v terénu, vy neztrácejte čas. Nebude to totiž trvat dlouho a po severní cestě přijedou nepřátelé. Do té doby byste měli mít celou základnu pod svou kontrolou: budovy opravené, ve dvou severozápadních věžích (dělo a rotační kulomet) usazené špičkové vojáky, obě vozidla zaparkovaná blízko cesty na sever a doktora s nabroušeným skalpelem v pohotovosti. Radar nechte zaparkovaný poblíž zbrojnice, aby nepřišel k úhoně. Na to je příliš cenný. Pokud dělník nebude mít co na práci, může sbírat bedny. S rozvojem základny se netrapte. Kromě výroby dvou vozidel ji nebudete potřebovat.

Arabové, kteří vás napadnou, mají několik novinek v repertoáru zbraní – vozidla ovládaná opičáky a živé opičí bomby. Tito kamikadze jsou krajně nebezpeční – jakmile se objeví, soustřeďte na ně palbu a zabijte je co nejdál daleko od vašich pozic. Síla výbušniny, kterou s sebou nesou, je značná. Pěšáka zabije, vozidlo či stavbu poničí. Pokud je Frank úspěšný, ukáže vám jednu z arabských základen. Je umístěná na skalním ostrohu v severozápadním rohu mapy. Ta bude vaším prvním cílem. (Druhá a poslední základna bude v severovýchodním rohu, rovněž na kopci a rovněž přímým útokem nedobytná). Ať už čerpáte informace od Franka nebo z tohoto návodu, víte, že snadnější bude západní základnu dobýt od slabě chráněného jihu. Než se vydáte na válečnou stezku, zabezpečte svoji vlastní základnu, protože bude znovu napadena, tentokrát z východu. Nepřítel přebrodí řeku. Proto do obou věží na břehu pošlete vojáky, aby brod střežili; pro vaše vozidla je tato strana základny nedostupná a nebudou vám tudíž nic platná. Takže z mechaniků klidně udělejte vojáky a strčte je do těch věží. Zbytek svých lidí rozdělte a z poloviny udělejte minometčíky (specializace je dostupná v obsazené arabské zbrojnici). Osvědčila se mi v této fázi sestava čtyři minometčíci, čtyři vojáci, doktor a dva vojáci ve věžích jako ostraha základny. Jakmile je toto zařízené (moc času neztrácejte, rychlost obsazení zbývajících dvou základen je hodnoceným cílem mise), vezměte radar a volné vojáky a vydejte se až k západnímu okraji mapy, kousek nad místo, kde jste misi začínali. Vede odtamtud nenápadná stezka nahoru do kopce a jsou to zadní vrátka k arabské základně. Buďte opatrní, cesta je hlídaná několika vojáky a dvěma vozidly. Ovšem pro zkušené válečníky nic nepřekonatelného. Minometčíci ať se zaměří na vozidla, vojáci na pěchotu a doktor na zraněné.

O kousek dál stojí dvě věže. Radar vám je včas ukáže a vaši minometčíci je zlikvidují z bezpečné vzdálenosti, když využijete příkazu „útok na místo“. To znamená, že můžete střílet i na cíl, který nevidíte. Prostě se na to místo zaměřte a chvíli je bombardujte. Zkontrolujte radarem, jestli jste byli úspěšní, protože Arabové věže průběžně opravují. Postřílejte dělníky, posádky věží i pár minometčíků, kteří číhají na okraji srázu, a postupte dál. Už jste na dohled základny, budovou, jež vám stojí v cestě, je dílna. Zbořit. V této fázi buďte velice opatrní, Arabové na vás pošlou opičí kamikadze a navíc ještě samohybnou bombu. Opravdu nebezpečná hračka v rukou fanatiků… Ustáli jste to? Prima, zbytek základny už padne rychle. Průběžně kontrolujte mapku v pravém dolním rohu lišty, protože na vaši opuštěnou základnu budou podniknuty další nájezdy, nicméně ty dvě věže by se s nimi měly vypořádat bez větších problémů. Pokud bude některá věž poškozená, není nic snazšího, než její posádce na chvíli změnit profesi na dělníka a škody opravit. Ve skladišti nově dobyté základny jste objevili mimozemský artefakt a vaším novým úkolem bude ochránit jej až do konce mise. Po obsazení této základny se vám ozve vysílačkou arabský inženýr a nabídne výměnný obchod. Informace o zabezpečení třetí arabské základny je ochoten prodat za náklaďák se siberitovým motorem. Berte to, je to dobrý kšeft. Náklaďáky vyrobte hned dva, jeden budete potřebovat na výměnu a druhý na odvezení ukořistěného artefaktu. Vraťte se i s artefaktem do své výchozí základny a opravte případné škody. Slíbený náklaďák pošlete s ozbrojeným doprovodem na druhou stranu řeky, kde ho necháte stát v označené oblasti. Elektroinženýr doprovázený opičákem si ho za pár minut vyzvedne a na oplátku vám ukáže rozmístění arabské obrany. Nechte v základně pod dohledem dvou vojáků náklaďák s artefaktem a se zbytkem oddílu přebroďte řeku. Obranná linie vypadá na první pohled neprorazitelně, ale vy už jste asi přišli na její slabé místo. Ano, jsou to ta tři řídící vozidla úplně na východě. Pokud ta zničíte, zbylá bojová vozidla vám budou vydána na milost a nemilost. Postupujte po vnějším okraji arabské základny, dávejte pozor na minometčíky a dělové věže a postupně ji pustošte. Až se dostanete k hlavnímu vstupu, počkejte. Dole od řeky přijede malý oddíl. Využijte výškové převahy a rozstřílejte ho na kusy. Vstup do základny je zaminovaný, mějte proto doktora po ruce a zraněné vojáky stahujte do bezpečí. Také můžete zkusit miny odpálit vlastním bombardováním. U vstupu je jedna věž, za ní laboratoř a skladiště. Jakmile to padne, mise končí. V rohu základny jsou kasárna s několika minometčíky uvnitř. Jsou velmi nebezpeční, ale lze se jim vyhnout, takže se jimi nemusíte zabývat. Na výsledku mise to nic nezmění. Vyhráli jste.

Nyní jsme se dostali do fáze, kdy se musíte rozhodnout, jak dál. John totiž dostal na výběr, zda zůstane věrný Powellovi nebo se připojí ke skupině vědců, která sní o mírové budoucnosti pro všechny. Projdeme si společně obě varianty, ale začneme tou, kdy se John přidá ke vznikající Alianci. Důvody to má dva – tuhle alternativu bych já osobně volil. A kromě toho je hned první alianční mise mimořádně podařená. :o)

12. Daleká cesta má
Vědec Peter Roth vás vyzve, abyste zkusili promluvit s několika spolubojovníky a přesvědčili je, aby se k vám přidali. Nově vznikající společenství bude potřebovat každého schopného člověka. Už v této chvíli jsou na vaší straně tři vědci (včetně Rotha), vy máte možnost vybrat si 3-5 dalších osob. Výběr je na vás, ale přestože budete chtít udělat radost Johnovi a vzít s sebou i Joan, nedělejte to. Později uvidíte proč…

S výběrem nikterak nepospíchejte, postavy, které určíte, budou vašimi společníky až do konce kampaně (pokud je samozřejmě nenecháte umřít). Všimněte si při výběru, že všechny postavy jsou buď vojáci nebo vědci a že nemáte možnost změnit povolání na mechanika nebo dělníka. To je schválně, abyste to neměli tak jednoduché. :o) Máte však možnost specializovat vojáka na ostřelovače, což bude velmi užitečné. Protože vím, jak bude pokračovat nejen tato mise, ale hlavně ta další, doporučuji, abyste měli tři vědce (méně nelze), tři ostřelovače (víc nelze) a tři vojáky. Drobná rada, nedělejte ostřelovače z Johna.

Hotovo? Tak pojďme na to. Roth vás v úvodu seznámí s několika novinkami, které v misi hned vyzkoušíte – uspávací municí pro ostřelovače, neviditelností a přemisťovací municí pro bazukéry. To jsou ty dobré zprávy. Špatnou zprávou je, že vás na konspirační schůzce nachytal Powell a vyhlásil na celé základně poplach. Ach, jo. Už zase vás nemá rád… Váš úkol – obejít všechny své přátele a pokud možno nezabít nikoho z bývalých spolubojovníků – se tím velice ztížil. Když si prohlédnete mapku v menu, uvidíte, že vaši přátelé jsou rozeseti po celé ploše, že všude je spousta věží (automatických i s lidskou posádkou) a že na dvou místech patroluje vozidlo. No, to na mapě asi nevidíte, ale brzy na to přijdete. Přesně uprostřed mapy je zeleně označená laboratoř, kam se musíte dostat ze všeho nejdřív. Jen tak získáte uspávací a přemisťovací munici. Hned tam půjdeme, ale napřed si ujasníme jednu věc. John a jeho přátelé se chtějí dostat ze základny pryč, ale neradi by přitom někomu ublížili. To, že mají jiný názor než ostatní, kteří zůstali loajální Powellovi, pro ně není důvodem, aby po svých bývalých spolubojovnících stříleli. Častěji než ukazovák na spoušti bude třeba do akce zapojovat mozek.

Na jih od startovací pozice jsou dvě automatické věže. Zakažte na ně preventivně střelbu (to samé udělejte pro všechny věže, všechny vojáky a všechna vozidla, která potkáte, aby někdo horkokrevný nezpůsobil zbytečné neštěstí). Věže po vás budou nejspíš pálit (i když se dá najít trasa, kdy jste mimo jejich dostřel), nevšímejte si toho a proběhněte mezi nimi k dole stojícímu vojákovi. Nechá vás projít. Ale jen pro tentokrát, příště už bude střílet. Jihozápadně od vojáka je lesík, tam se zastavte a zneviditelněte se. Po cestě krouží hlídkové vozidlo (zakázat střelbu!). Vysledujte jeho pohyb a s pomocí jedné či dvou zastávek a neviditelnosti proběhněte přímo k laboratoři. Jen dávejte pozor, ať na sebe neupozorníte. To se nejsnáze podaří tak, že stojíte neviditelní uprostřed silnice a vozidlo do vás vrazí… :o) Vejděte s Johnem do laboratoře a když z ní vyjdete ven, zjistíte, že je z něj bazukér (a kromě toho od této chvíle mohou vaši ostřelovači využívat uspávací munici). Prohlédněte si důkladně základnu a najděte všechna skladiště. Proč? Už to znáte. Není skladiště, není distribuce elektřiny, nefungují obranné věže. V této misi nemáte nikoho zabít, trochu škody na budovách ale spáchat můžete. Nejbližší skladiště je kousek od laboratoře. Nastartujte bazuku a zbořte ho. Pokud by hluk někoho přilákal, prostě palbu přerušte a zneviditelněte se, dokud nebezpečí nepomine. Potom se můžete vrátit na druhý břeh a z lesíka, v němž jste se schovávali před chvílí, zbořit druhé skladiště. Tím je drtivá většina základny bez proudu a od věží nehrozí žádné nebezpečí. Jediné, na co si musíte dávat pozor, jsou hlídkující vozidla a pár vojáků. Vozidlům se vyhnete, vojáky můžete v nejhorším na chvíli uspat a projít kolem nich. Spánek nemá dlouhého trvání, tak neztrácejte čas. V jednom případě budete muset vyzkoušet i přemisťující munici, protože voják stojí příliš blízko vašeho spojence. Nedá se odhadnout, kam se zasažená osoba přemístí. Zkuste a uvidíte. :o) Osvědčilo se mi při sbírání přátel obejít celou základnu ve směru hodinových ručiček a všechny je shromáždit na západě u vodopádu, kde, alespoň v mém případě, čekal Frank Forsyth. Vzali jste nejlepšího amerického vyzvědače s sebou, nebo snad ne? Poslední spiklenec, jehož musíte kontaktovat, čeká na druhém břehu, je tam malá instalace: těžební věž, elektrárna, dvě věže a skladiště. Zajděte tam napřed jen s Johnem, budete-li se držet severního okraje mapy, věže na vás nedostřelí, a zničte to skladiště. Cesta tím bude volná. Přebrodíte další říčku, hlídá ji jeden voják, který vás ale také nechá projít, a jeden odstřelovač na kopci. Na toho pozor a v případě potřeby ho uspěte nebo přesuňte. Pokud jste na začátku nevybrali Joan, stojí u řeky pravděpodobně ona. A přestože se jí pokusíte ten nápad rozmluvit, přidá se k vám, ať se vám to líbí nebo nelíbí. Paličatá ženská… No ale řekněte, nezávidíte ji Johnovi :o)?

Promluvíte si ještě s vědcem, jenž se rozhodl v základně zůstat, a potom vám zbývá již jen vstoupit se všemi postavami za červenou čáru a definitivně se tak rozloučit se svojí kariérou v americké armádě. Od tohoto okamžiku jste štvanci.

13. Mír na Zemi
Vaše skupina úspěšně setřásla pronásledovatele a nalezla šikovné místo ukryté mezi kopci, kde se rozhodla vybudovat první alianční základnu. To je úkol pro vás. Asi jste si už všimli, že John někde cestou ztratil bazuku a stal se z něj obyčejný dělník, ostatním jejich profese naštěstí zůstaly. Teď oceníte ty tři ostřelovače z minulé mise. Přidělte svým postavám klávesové zkratky. Jednu Johnovi jako dělníkovi, druhou všem vědcům a třetí všem vojákům (včetně ostřelovačů). Prohlédněte si nejbližší okolí a postavte skladiště na levém okraji mýtiny, vojáci mohou při stavbě pomáhat. Vědce mezitím pošlete do levého horního rohu, ať tam ochočí všechny opičáky, kteří se tam zdržují. Lidí je málo, budou po zaškolení nosit bedny.

Za malou chvíli se objeví skupina spřátelených Rusů: jeden voják, pár vědců. Z jednoho ruského vědce udělejte dělníka a nechejte ho postavit laboratoř, abyste se dostali k ruským technologiím. Všechny vojáky udržujte v pohotovosti uprostřed mýtiny. Budete navštíveni ruským automatickým tankem, a pokud ho necháte ujet, budou na vás Rusové vytrvale útočit. Chce to bleskovou akci, tančík je pekelně rychlý, ale lze ho zničit. Postavte i americkou laboratoř (americkým dělníkem), těžební věž na naftu, elektrárnu, kasárna. Můžete jak americká, tak i ruská. Jako opevnění budou dvoje kasárna dostačující a navíc budete mít přístup ke specializacím obou armád. Sbírejte bedny, stavte, vynalézejte. Po několika minutách se objeví dva ruské tanky s lidskou posádkou. Ostřelovači jejich řidiče snadno dostanou a tanky nepoškodí. Budou vaše. Útoky budou pokračovat sice i nadále, ale zdá se mi, že v případě zničení průzkumného vozidla nejsou tak časté ani tak silné. Když jsem průzkumníka nedokázal zneškodnit, objevovala se v pravidelných intervalech trojice silných automatických bojových vozidel, zatímco po zničení průzkumníka přijely jen jednou či dvakrát tanky řízené lidmi.

Po další chvíli se objeví Burlak, který rovněž dezertoval z ruské armády, aby se přidal k Alianci. Je celý utahaný, protože jeho nejmilejší obrněnkyni Máše došlo několik mil odsud palivo a on ji musel celý zbytek cesty tlačit… :o) Burlaka uvidíte na kopci na severovýchodě. Pošlete pro něj pár mužů a držte se přitom co nejseverněji. Cestou zjistíte, že celou náhorní plošinu na východě zabírá arabská základna. Burlaka odveďte k ošetření do základny, potom může (je skvělý mechanik) zprovoznit ukořistěná vozidla a v jednom z nich základnu střežit. U Máši ponechte hlídku, dva nebo tři vojáky. Je totiž v místě, odkud se nedostane kvůli hustému lesu. Na druhou stranu sem s mechanizací nemohou ani Arabové. Stoprocentně se však pokusí Mášu zničit svými pěšáky. Nevíte však kdy, a protože její úspěšné ustrážení je jedním z hodnocených úkolů mise, nechte zde hlídku až do konce mise. Od svých vědců se dozvíte, že Arabové mají v základně artefakt, který nezbytně nutně potřebujete. Dostanete na výběr z několika možností dalšího postupu, ale výsledkem všech je, že budete muset na základnu zaútočit. Neodkládejte to, v okamžiku, kdy se objevil Burlak, vám začal běžet půlhodinový limit.

Mechanizaci tentokrát žádnou potřebovat nebudete. Sestavte údernou skupinu z několika ostřelovačů, několika obyčejných vojáků a dvou vědců-lékařů a pošlete ji do míst, kde stojí Máša. V základně zanechte Burlaka (ten musí přežít), opičáky (ty změňte v ruských kasárnách na vojáky a nechte je uvnitř jako posádku) a zbytek vědců. Můžou vynalézat nebo je můžete také změnit na vojáky a zavřít do druhých kasáren. V tomto složení byste měli případný útok či arabský protiútok odrazit, zatímco zbytek mužstva a ženstva bude dobývat základnu arabskou.

Není to nikterak obtížné, Arabů je málo. Pošlete mezi stromy ostřelovače, aby zaútočili na jakýkoliv cíl. Přiláká to pár vozidel, s jejichž posádkami se vypořádáte několika ranami. Potom zničte dvě věže, co vám stojí v cestě. A to bude asi tak to nejobtížnější, co vás čeká. Rázem jste totiž na dohled od centra základny. Někde tam postává mastodont s šejkem Abdulem na palubě…, ehm… v sedle. Zabít oba. I to se hodnotí. Potom už stačí se s jedním či dvěma ostřelovači protáhnout podél pravého okraje mapy dolů, najít náklaďák s artefaktem, zabít řidiče a nastoupit do vozidla místo něj. A je konec.

14. Otázka plánování
Burlak ukryl před časem jeden artefakt v divočině a nyní pro něj s Johnem chce zajet, aby ho mohli spojenečtí vědci prozkoumat. V této misi budete mít pouze tyto dvě postavy a ani jedna nesmí zemřít.

John je dělník a pojede v náklaďáku, Burlakovi můžete vozidlo vybrat. Doporučuji rotační kulomet (nejúčinnější proti pěchotě). Vyjedete ze základny na západní straně a objevíte se na nové mapě. Burlaka v kulometném vozidle pošlete napřed, Johna v závěsu za ním. Jeďte po cestě na sever a potom na západ. Narazíte na tříčlennou americkou hlídku, což představuje jen trochu práce pro rotační kulomet. Cesta vás přivede k místu, o němž se dozvíte, že je to americká siberitová střelnice. Čili všechno, jen ne zdravé místo pro život. Pryč odsud. Pokračujte dál na západ podél horního okraje mapy. Stanete se svědky siberitového výbuchu a utvrdíte se v názoru, že to není nic, s čím by si lidé měli zahrávat. V levém horním okraji mapy je skladiště a těžební věž. Dělník John je může obsadit, abyste mohli doplnit palivo do svých vozidel. Burlaka pošlete po cestě na jih. Vede do americké základny a je velmi dobře střežená. Otestujte rozmístění věží a ostatních staveb a ustupte do bezpečí opravit škody. Dobýt základnu přímým útokem nemáte šanci, ale vy se o to ani nebudete pokoušet, protože použijete menší flignu (fligna = finta čili trik, tolik vysvětlivka pro nebrňáky). Johna zaparkujte těsně za hranicí dostřelu věží a s Burlakem objeďte skalní výběžek, abyste se k základně dostali z východu. Opět vyprovokujte palbu. Tentokrát za vámi vyběhne i houf pěšáků. V žádném případě nedopusťte, aby se Burlakovi něco stalo, nicméně se snažte Američany aspoň na chvíli udržet mimo základnu. Ten čas potřebuje John, aby do základny, bez ohledu na střelbu obranných věží, vnikl hlavním vchodem ze severu, bleskově projel až do rohu mapy a tam obsadil skladiště (sem už věže nedostřelí). Jakmile se mu to podaří, Američané se vzdají. Respektive John dostane možnost vyjednávat a teprve potom se Američané vzdají. Opravte poškozená vozidla, zajeďte se podívat na spáleniště (nechte Johna vystoupit z vozu) a vyzvedněte artefakt. Je u jižního okraje mapy, zhruba uprostřed. Hodnotí se rychlost obsazení hlavní americké základny, sledování výbuchu, vyzkoušení účinků na vlastní kůži a samozřejmě vyzvednutí artefaktu.

Když o tom tak přemýšlím, asi i těm třem chudákům na začátku by se dalo ujet, aniž by bylo nutno je zabíjet. Dejte mi vědět, jestli se vám to někomu podaří. Zajímalo by mě to. 15. Válka je mír.
Blíží se velké finále. Vyberte si osm postav, všechno špičkové mechaniky. John je dělník, to nezměníte, a kromě něj a Burlaka máte dva vědce. To stačí. Začínáte se čtrnácti vozidly, pár je nebojových, zbytek je směska toho nejlepšího, co americké a ruské dílny dokázaly vyprodukovat. Zkontrolujte, zda v nejsilnějších vozidlech sedí ti nejlepší mechanici, ne-li, upravte zasedací pořádek. Zhluboka se nadechněte a vydechněte. Budete to potřebovat, v této poslední misi zachráníte planetu. Stačí k tomu málo: porazit v bitvě Američany, usazené na západě, Rusy, zabarikádované za řekou na východě, a Araby, kteří mají malou základničku na jihovýchodě, v rohu mapy. Ještě že o siberit nebojuje víc stran, to už by na mapě nebylo k hnutí a hra by se změnila v sled jednotlivých obrázků. I tak se asi bude trochu škubat, těch jednotek je zkrátka moc.

Takže nejjednodušší bude jejich počet zmenšit, a to se docílí poražením nepřátel. Pojďme na to. Tuto „Matku všech bitev“ začněte trochu paradoxně vyhnutím se boji a přesunem na lepší pozici. Na tomto místě byste se dostali mezi mlýnské kameny ruských tanků a amerických věží. Seberte všechna svá vozidla a protáhněte je opatrně pod americkou základnou (po břehu řeky) dolů na jih, kde je klidněji. Máte možnost přebrodit řeku a zaútočit přímo z chodu na slabou arabskou základnu. Bezesporu zvítězíte, ale příliš toto řešení nedoporučuji. Čert ví jak, ale objeví vás za chvíli Američani i Rusové a budou k vám posílat skupiny automaticky řízených vozidel. Není problém je odrážet, automaty jsou o třídu slabší než vaše stroje pilotované zkušenými mechaniky, ale obtěžuje to, vyčerpáváte se a hlavně, arabská základna nedává moc příležitostí k rozvoji. Je tam málo místa a padá tam málo zásilek. Jediné, co se tady dá udělat, je vyzkoumat jednu artefaktovou technologii.

Takže začneme jinak. Od jihu vede druhá cesta do americké základny. Nebojová vozidla zaparkujte někde u levého okraje mapy, aby nepřekážela, a s ostatními postupte na dohled Američanů. Obrana je i z této strany urputná, ale i přesto je to ta snazší cesta dovnitř. To, co vás čeká, je skutečná šachová partie. Využívejte předností jednotlivých zbraní a postupně likvidujte jednu věž za druhou. Nestačí je jen poškodit, americké jeřáby budou v permanenci a budou se snažit věže průběžně opravovat. I když na místo střelby nevidíte (používáte-li útok na místo u raketometů), výbuch věže je slyšet. Zrovna tak je slyšet výkřik smrtelně zraněného vojáka nebo dělníka. Orientujte se podle toho. Dalším cílem musí být dílna, protože jinak budou Američané chrlit jedno automatické vozidlo za druhým. A jakmile se propracujete přes dílnu, budete na dostřel skladišti. Jakmile zčervená, vyhráli jste. Zbytek Američanů se vzdá a vše, co jste nezničili, vám padne do rukou. Zvlášť cenná je řada opevnění na okraji náhorní plošiny, která základnu brání před případným útokem Rusů a zároveň kryje vozidla sbírající zásilky.

Netvrdím, že je tento postup snadný, ale opatrným a důsledným postupem, stahováním a opravováním poškozených vozidel a dobrým hospodařením s naftou se dá v této dílčí šarvátce zvítězit beze ztrát. Opravte škody a rozběhněte základnu. Nemáte-li, tak vyrobte automaticky řízený náklaďák a shromažďujte bedny, vynalézejte technologie, včetně artefaktových. Abyste se dostali k ruské laboratoři, udělejte dělníka z některého z Rusů. Dostanete se tak i k technologii Behemotů, mimořádně silných ruských obrněnců řízených počítačem. Na řadě je arabská základna. Buď tam můžete vypravit přepadovou jednotku složenou z většiny vašich strojů a lidí (v základně jich můžete zanechat minimum) nebo vyrobit pár Behemotů a poslat tyto zabijácké stroje, aby udělaly špinavou práci za vás. Dobýt arabskou základnu ale není pro vítězství v kampani ani trochu nutné. Oželíte-li jedno vyznamenání za vyzkoumání všech artefaktových technologií, můžete ji úplně ignorovat a soustředit se na Rusy.

Osvědčila se mi tato strategie. Vyrobit pár automatických radarů pro monitorování situace v terénu a poslat svoje vozidla (včetně několika nových raketometů) na východ, k brodu, přes nějž jezdí ruské náklaďáky pro zásilky. Ty průběžně ničit a mezitím postavit ruskou dílnu a v ní vyrobit 4-5 počítačem řízených raket na těžkých podvozcích. Přisunout je k brodu a postupně rozprášit ruské opevnění. Samozřejmě budou pod palbou, ale pár mechaniků s jedním doktorem v zádech je stačí opravovat. Nejhorší jsou asi raketové věže, ostatní je již hračka. Palebná síla raket je strašlivá a ruské postavení tomuto náporu dlouho neodolá. Jakmile se prosadíte dovnitř základny a zničíte skladiště, vítězství v bitvě i celé kampani je vaše. Mír je nastolen.

Příště si projdeme těch několik misí, kdy John zůstal s Powellem, a zbyde-li nám prostor, nakousneme ruskou kampaň.

Autor:




Nejčtenější

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Další z rubriky

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.