Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Valve je koupilo, oni se opět odtrhli. Vývojáři přibližují důvody

aktualizováno 
Mohli vyvíjet pod jednou z nejuznávanějších značek v herním průmyslu. Přesto se však studio Turtle Rock rozhodlo opět vydat svou vlastní cestou.

Ilustrační obrázek k titulu Left 4 Dead, kterým se studio Turtle Rock proslavilo.

Společnost Valve je odkoupila v roce 2008, kdy spolu vývojáři pracovali již šest let a obě strany si vzájemnou komunikaci pochvalovaly. Studio Turtle Rock tehdy dokončovalo titul Left 4 Dead, který po akvizici vznikal ve spolupráci s Valve. A společnost se v té době přejmenovala na Valve South.

Důvody pro změnu tak po letech odhalil spoluzakladatel studia, kterým je Phil Robb. Ten o historii společnosti hovořil při představování jejich nové kooperativní akce Evolve (více o hře) a během tiskové konference prohlásil: "S Valve jsme jako nezávislé studio měli výborné pracovní vztahy po šest let. A pak nás koupili a situace se změnila."

Fotogalerie

Problémy prý nastaly již při dokončování vývoje prvního Left 4 Dead. Na hře totiž kromě Turtle Rock pracovali i lidé z Valve a oba týmy dělila vzdálenost více jak 1 200 kilometrů. "Hodně jsme se dohadovali. A když jsme to nakonec vydali, nikdo nebyl spokojený s tím, jak to fungovalo. Sedli jsme si proto s (ředitelem Valve) Gabem Newellem a o situaci hovořili."

Nejlepším řešením tak prý byl návrat k nezávislosti, po kterém Valve i nadále mohlo dodávat práci. Tou byl vývoj stahovatelného obsahu právě pro sérii Left 4 Dead. A Valve studiu povolilo návrat k jeho původnímu jménu, tedy k názvu Turtle Rock.

Vývojáři prý někdy zápolili i s pověstným Valve Time. Tedy faktem, že je společnost Valve maximálně zaměřená na kvalitu a vydávání titulů i dodatečného obsahu tak mnohdy opakovaně odkládá. V Turtle Rock totiž někdy panovalo přesvědčení, že by již bylo dobré projekt dokončit.

"Když jsme se stali součástí Valve, naše kultura se značně proměnila. A neměli jsme vždy pocit, že je to ten správný směr. Nebyl to způsob, jakým jsme chtěli pracovat. Po osamostatnění jsme se v řadě věcí vrátili zpět," říká Robb. Přesto však přiznává, že se jejich firemní kultura do jisté míry změnila. "Ale ze stávajícího směřování mám opravdu dobrý pocit," dodává.

Práce na sérii Left 4 Dead však ustaly, a studio tak muselo hledat další zdroj obživy. Rozhodlo se tedy pro vývoj nové značky, kterou je kooperativní akce Evolve. Ta vyjde letos na podzim.

Autor:


Témata: Valve

Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Další z rubriky

Další Dishonored jen tak nebude, značka je uložená k ledu

Dishonored: Death of the Outsider

Vývojáři z Arcane Studios minimálně v několika příštích letech neplánují návrat do působivého města Dunwall. Přednost...

The Quiet Man by chtěl oživit žánr hraných interaktivních filmů

The Quiet Man

Vývojáři chystané hry The Quiet Man slibují filmovou akci s pohlcujícím příběhem, skvělými hereckými výkony a...

Patrick Stewart namluví polskou hru o segregaci

My Memory of Us

Chystaná plošinovka My Memory of Us v naivně optimistické grafice zpracovává těžké téma z období druhé světové války....



Najdete na iDNES.cz