Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Otec stříleček John Romero chce nabídnout zběsilou akci ve stylu Quake

aktualizováno 
Začátkem devadesátých let položil základy akcím z pohledu první osoby, po jednom z největších herních propadáků však ustoupil do ústraní. Řeč je o Johnu Romerovi, jednom ze spoluzakladatelů studia id Software a autorovi neúspěšného titulu Daikatana.

Ilustrační obrázek z on-line akce QuakeLive

Romero letos v březnu potvrdil, že plánuje vývoj svižné střílečky ze staré školy (čtěte více). Tehdy ještě o projektu neprozradil téměř žádné informace. V dubnovém rozhovoru pro britský server Eurogamer však nastínil základní směřování hry. A vydat ji plánuje nejprve pro PC.

"Nechci mluvit o detailech, ale znám je. Svým způsobem jsem to už navrhl a je to hodně senza. Ale je jasné, že to budu říkat," představil Romero svůj projekt. O návrhu hry tvrdí, že je "parádní" a nic podobného prý ve hrách neviděl.

"Je to perzistentní hra, trvale ukládá hráčova data, postava časem roste a zlepšuje se," vysvětluje Romero. "Myslím si, že to dnes většina hráčů stejně očekává, ale je to starší návrh. A myslím si, že je stále platný," dodává.

John Romero

John Romero - muž, který stál u zrodu akcí jako Wolfenstein či Doom

Vývojářský veterán však odmítá popisovat hru do detailů, prý se poučil z předchozích chyb. "Hrát se to bude jako klasická střílečka, ale vaše konkrétní situace, dějová vrstva a systém odměn jsou unikátní," objasňuje Romero.

"Nepůjde o starou střílečku - nebude to kostičkované. Ale pravděpodobně to oproti většině současných her bude mít rychlejší pohyb," nastiňuje Romero směřování titulu.

Vývojářský veterán prý není fandou her jako Gears of War, které využívají systému krytí a pomalejšího pohybu. Kvality Gears of War však nezpochybňuje. "Ale jsem PC hráč, co má rád myš a klávesnici," vysvětluje.

"Miluju škubnutí (pro otočku) 180°, rychlé zaměřování, rychlou palbu, rychlý pohyb. Takže cokoliv jiného - jako třeba současné střílečky, které jsou v zásadě kolejnice napříč úrovní - mne nezajímá," uzavírá Romero.

Kdy plánuje odstartovat vývoj, však odmítá prozradit.

Autor:



Nejčtenější

V Německu poprvé po 20 letech povolili hru s hákovým křížem

Wolfenstein - cenzura

Satirická hra Bundesfighter II Turbo se stala prvním titulem od roku 1998, ve kterém bylo povoleno zobrazit hákový kříž.

Mají uživatelské recenze nějakou váhu? Studie ukázala, jak lidé hodnotí

Review bombing hry Dota 2

Čtyřčlenný tým výzkumníků analyzoval, jakým způsobem hodnotí lidé hry v nejpopulárnějším digitálním obchodě Steam....



Zpátky do Černobylu. S.T.A.L.K.E.R. 2 se vrací do výroby

STALKER

Ukrajinské studio GSC Game World zcela nečekaně oznámilo, že opět pracuje na dříve zrušeném pokračování kultovního...

Sony: PlayStation 4 vstupuje do konečné fáze svého cyklu

Kompletní nabídka PlayStation

PlayStation 4 vyšel v listopadu 2013 a v současné generaci je to s prodeji 76,1 milionu celosvětově nejúspěšnější...

KVÍZ: Orientujete se v letošních hrách? Zkuste je poznat podle obrázku

Kingdom Come: Deliverance

Sledujete aktuální herní scénu? Tak schválně: otestujte se v našem kvízu, v němž musíte na základě obrázků poznat hry,...

Další z rubriky

Americký politik kandiduje na funkci i v online počítačové hře

Briana Schoeneman aka Brisc Rubal

Brian Schoeneman by chtěl své zkušenosti z politiky využít pro dobro hry EVE Online. Kandiduje proto na pozici, která...

Legendární Unreal slaví 20. narozeniny a je dočasně zdarma

Unreal Gold

Když v roce 1998 Unreal vyšel, způsobil v počítačových hrách menší revoluci. Od té doby sice grafika několikanásobně...

Sci-fi RPG Insomnia uspělo na Kickstarteru, vyjde ještě letos

INSOMNIA: The Ark

Po takřka devíti letech práce vydají ruští vývojáři ze Studia MONO svojí prvotinu. Půjde o hardcore hru na hrdiny,...



Najdete na iDNES.cz