Otec stříleček John Romero chce nabídnout zběsilou akci ve stylu Quake

aktualizováno 
Začátkem devadesátých let položil základy akcím z pohledu první osoby, po jednom z největších herních propadáků však ustoupil do ústraní. Řeč je o Johnu Romerovi, jednom ze spoluzakladatelů studia id Software a autorovi neúspěšného titulu Daikatana.

Ilustrační obrázek z on-line akce QuakeLive

Romero letos v březnu potvrdil, že plánuje vývoj svižné střílečky ze staré školy (čtěte více). Tehdy ještě o projektu neprozradil téměř žádné informace. V dubnovém rozhovoru pro britský server Eurogamer však nastínil základní směřování hry. A vydat ji plánuje nejprve pro PC.

"Nechci mluvit o detailech, ale znám je. Svým způsobem jsem to už navrhl a je to hodně senza. Ale je jasné, že to budu říkat," představil Romero svůj projekt. O návrhu hry tvrdí, že je "parádní" a nic podobného prý ve hrách neviděl.

"Je to perzistentní hra, trvale ukládá hráčova data, postava časem roste a zlepšuje se," vysvětluje Romero. "Myslím si, že to dnes většina hráčů stejně očekává, ale je to starší návrh. A myslím si, že je stále platný," dodává.

John Romero

John Romero - muž, který stál u zrodu akcí jako Wolfenstein či Doom

Vývojářský veterán však odmítá popisovat hru do detailů, prý se poučil z předchozích chyb. "Hrát se to bude jako klasická střílečka, ale vaše konkrétní situace, dějová vrstva a systém odměn jsou unikátní," objasňuje Romero.

"Nepůjde o starou střílečku - nebude to kostičkované. Ale pravděpodobně to oproti většině současných her bude mít rychlejší pohyb," nastiňuje Romero směřování titulu.

Vývojářský veterán prý není fandou her jako Gears of War, které využívají systému krytí a pomalejšího pohybu. Kvality Gears of War však nezpochybňuje. "Ale jsem PC hráč, co má rád myš a klávesnici," vysvětluje.

"Miluju škubnutí (pro otočku) 180°, rychlé zaměřování, rychlou palbu, rychlý pohyb. Takže cokoliv jiného - jako třeba současné střílečky, které jsou v zásadě kolejnice napříč úrovní - mne nezajímá," uzavírá Romero.

Kdy plánuje odstartovat vývoj, však odmítá prozradit.

Autor:


Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Sedm nejtypičtějších výmluv chudáka hráče

Hráč na kokainu - ilustrační foto (Angry Gamer)

Za okny pomalu vychází slunce, na krku spousta povinností a rozechvělé prsty ospalého hráče se jen velmi neochotně...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Mesut Özil po konci v německé reprezentaci začal streamovat Fortnite

Mesut Özil

Fotbalista Mesut Özil má rád videohry a za svoji vášeň se nestydí. Dokonce spustil vlastní kanál na streamovací...

Další z rubriky

Chystaná hra Tin Hearts vypadá jako Lemmings s cínovými vojáčky

Tin Hearts

Tým Rogue Sun složený ze zkušených vývojářů bývalé společnosti Lionhead chystá variaci na kultovní „lemíky“ pro...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...

VIDEO: Další skvělý trailer k Battlefieldu 5 láká na příběhovou kampaň

Battlefield 5

Call of Duty už složku pro jednoho hráče úplně vypustila, ale Battlefield si ji minimálně ještě letos udrží. Stejně...



Najdete na iDNES.cz