Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Otřesený GameEkonom

  12:00aktualizováno  31. ledna 11:03
EA ovládá Digital Illusions ale snižuje zisky a propouští *** Nintendo DS bude v Evropě v březnu zn. Levně *** Microsoft: Xbox už neprodělává! *** Nokia přiznala barvu s N-Gage *** JoWooD zavírá dvě vývojářská studia, Gothic III je stále v plánu

EA ovládly Digital Illusions, hlásí nižší zisk
Společnost Electronic Arts nakonec přes původní odpor akcionářů DICE (Digital Illusions CE) získala podíl 59,8 % ve společnosti, což jí umožňuje DICE ovládnout a dosadit vlastní management. Podíl EA je možné zvýšit až na 67,3 %, pokud Electronic Arts uplatní opce na další balík akcií. Do transakce, jejímž cílem bylo ovládnutí DICE, vstupovaly EA jako minoritní akcionář s 18,9 % akcií.
Pokud si nemůžete vzpomenout, kdo to vlastně DICE jsou, pak připomínáme názvy her jako Battlefield 1942, Battlefield Vietnam nebo RalliSport Challenge, pamětníci si možná vzpomenou na superzábavné pinbally a další "vykopávky". Z hráčského hlediska se moc nemění, Electronic Arts stejně distribuují sérii Battlefield, jen Microsoft může zamávat pokračování Rallisport Challenge, což je dnes už pozapomenutá zábavná závodní hra pro Xbox a PC.

Další zpráva z uplynulého týdne přinesla informace o hospodářských výsledcích EA za čtvrtletí, které končilo 31. prosincem. Electronic Arts si v tomto období vydělaly 375 milionů dolarů při obratu 1,43 miliardy. V meziročním srovnání EA zaznamenaly mírný pokles obratu i zisku, a to i přes to, že se na finálním výsledku značně (kladně) podepsal nízký kurs dolaru. O propad se zapříčinily horší výsledky ve Spojených státech, naopak nejvíce prodeje EA rostly v Asii. Během aktuálního čtvrtletí společnost prodala více než milion kopií u devíti herních titulů, sedm z nich potom překročilo dvoumilionovou hranici prodejnosti. I přesto, že EA mají stále dobré zisky, rozhodla se společnost provést restrukturalizaci, ve které se počítá s propouštěním. Prvních 60 vývojářů si už musí hledat novou práci. Nevypadá to, že by EA daly na zprávu o kvalitě života vývojářů.
Nezastavitelné rozpínání EA a úpadek menších herních studií a distributorů je smutným znakem nové epochy herního průmyslu. Kolega Rybka má strach ze zdražování vývoje her, já se zase bojím hegemonie EA. Možná se vše v dobré obrátí a kvalitní vývojáři se vykašlou na drahé licence, grafiku, která rve počítač na kusy svými požadavky a my se dočkáme originálních her, které budou stavět na hratelnosti a ne pekelně drahém pozlátku. Co třeba nějaký pinball?
Zdroj: Games Industry

Nintendo DS bude v Evropě v březnu zn. Levně
Nintendo potvrdilo datum evropské premiéry kapesního herního zařízení Nintendo DS, které se vyznačuje řadou multimediálních funkcí a dvěma displeji. Cena pro země Evropské unie s jednotnou měnou je stanovena na 149 Euro, v Británii se DS bude prodávat za 99 liber a celý ten blázinec začne 11. března. Jaká bude cena v České republice zatím není známo, určitě se ale dočkáme jak oficiálního, tak šedého dovozu.
Nintendo na tiskové konferenci v Paříži představilo také hry, které budou novou hračku doprovázet. Od zahájení prodeje by mělo být k dostání patnáct herních titulů. Základem je nesmrtelný SuperMario 64 DS, Polarium doprovázený hrou WarioWare Touched! a možná přijde i Pokémon Dash. Dalších deset titulů nabízejí jiní vydavatelé, nikoliv přímo Nintendo. Jde například o The Urbz, miniaturní verzi The Sims, golf Tiger Woods PGA Tour nebo závodní pecku známou z N-Gage Asphalt: Urban GT. Nintendo chce v Evropě DS prosadit na úkor obdobně situované Sony Plastation Portable, která by se na trh měla dostat také na jaře.
V úspěchu Nintenda má pomoci masivní marketing, na který Japonci vyčlenili 35 milionů Euro. Kolik do propagace vrazí druzí Japonci ze Sony, se neví, ale sledovat japoncovražedný boj bude jistě poučné a pro zákazníka finančně zajímavé. V některých oblastech prostě stále funguje konkurenční boj a z něj plynoucí výhody pro uživatele.
Zdroj: Eurogamer

Microsoft: Xbox už neprodělává!
Zatímco divize Information Worker zahrnující Windows a Office zaznamenala nižší obrat, Microsoft hlásí historicky první čtvrtletí v černých číslech pro svou herní divizi. Klíčovým produktem Microsoftu v oblasti digitální zábavy je herní zařízení Xbox, které dlouhou dobu přinášelo Microsoftu pouze výdaje. S tím je ale konec, protože rozšíření online služeb a zejména fenomenální prodeje střílečky Halo 2 umožnily Microsoft dosáhnout v posledním čtvrtletí roku 2004 dosáhnout provozního zisku.
Celkově Microsoft jen lehce zvýšil obrat na 10,82 miliardy USD, ale zdvojnásobil zisk na 3,46 miliardy dolarů! Divize domácí zábavy společnosti Microsoft se na zisku podílela 84 miliony dolarů, což je v celkovém objemu zisků společnosti za uplynulé čtvrtletí spíše jen kapka v moři, ale co bych za to dal, aby to byla moje kapka.
Microsoft se konečně dostal do stádia, kdy se začínají vracet investice potřebné pro vybudování pozice na trhu, která je důležitá hlavně pro start nové generace Xboxu. A vzhledem k očekávanému vývoji herního průmyslu je téměř jisté, že PC bude nadále ztrácet svou důležitost pro hraní a současní PC hráči budou hledat něco jiného. Podle MS bude tím něčím jiným právě Xbox 2. vsadíte se?
Zdroj: Microsoft

Nokia přiznala barvu s N-Gage
Ve své finanční zprávě týkající se 4. čtvrtletí roku 2004 odhalila Nokia informace o prodejích svého herně-multimediálního telefonu N-Gage/N-Gage QD. Pode informací ve zprávě se Nokii podařilo od října 2003 prodat 1,3 milionu těchto zařízení po celém světě. Toto číslo podle všeho zahrnuje úplně všechny původní N-Gage i N-Gage QD a rozhodně nejde o nějak dobrý výsledek. S nástupem PSP a Nintenda DS bude navíc herní nasazení telefonů Nokie spíše upadat, tedy v oblasti proprietárních her vyšší kvality, zatímco na běžných mobilech prudce roste trh s hrami v jazyce Java.
Zdroj: Gamasutra

JoWooD zavírá dvě vývojářská studia, Gothic III je stále v plánu
Společnost JoWooD oznámila uzavření dvou vývojářských studií, jednoho v Rakousku, druhého v Německu. Jde o autory her Soldner: Secret Wars a Transport Giant, obě představovaly z finančního hlediska zklamání. JoWooD změny vysvětluje přehodnocením projektů a změnami ve vývoji. Společnost se kvůli neuspokojivým výsledkům hodlá soustředit výhradně na strategie, simulace a RPG, nejsilnějším titulem pro JoWooD v tuto chvíli je výborný Gothic, který ve verzi I a II přinesl hráčům skutečnou svobodu v singleplayer RPG. Chystané pokračování Gothic III a titul Stargate pro konzole se mají stát základem finančního úspěchu JoWooDu v tomto roce.
Zdroj: Gamasutra

Autor:


Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

Pět nejočekávanějších her, které vycházejí v červenci

Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered edition

Červenec patří v oblasti her k nejslabším měsícům v roce. Přesto jsme si řekli, že zkusíme vybrat pět kousků, které by...

Návrat legendy. World of Warcraft Classic bude vycházet z patche 1.12

World of Warcraft (Vanilla)

Online hra na hrdiny World of Warcraft letos oslaví 14 let od uvedení v Americe a vyjde sedmá expanze Battle for...

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...



Najdete na iDNES.cz