Outforce - RTS s quakovskou konzolí

Válečný konflikt lze pokaždé zažehnat jen třemi možnými způsoby. Buď je možné se stáhnout a opustit bojiště, dohodnout se s protivníkem, anebo jej porazit. První dvě řešení jsou bez krveprolití, ale jen to třetí vám zaručí pokoj a klid. Jaké zvolíte v nové realtimové strategii od švédské společnosti O3 Games vy?

OutforceS příchodem dvacátého pátého století nastalo temné období lidské rasy. Země byla zničena nárazem asteroidu a zbytek jejích obyvatel se vydal na dlouhou cestu napříč Galaxií v nekonečném hledání nového životního prostoru. Zprvu se zdálo, že se vesmírní trosečníci budou moci usadit ve hvězdném systému Epsilon Eridani, ale jak se bohužel zanedlouho ukázalo, tento sektor leží právě na hranici území dalších dvou ras, které se obě snaží získat toto území pod svoji nadvládu. To, co začalo jako nepatrný regionální konflikt, se během několika staletí rozšířilo do zkázonosné války, která nezná slitování.

Do toho všeho najednou přiletěli Pozemšťané a začali kolonizovat planetu, kvůli které válka začala. Obě válčící rasy to považovaly za provokaci ze strany svého protivníka, a tak zaútočily na nově příchozí vetřelce. Ti však odmítli opustit místo, které tak dlouho hledali a ze kterého chtěli vybudovat svůj nový domov. A tak místo toho, aby odletěli zpět do bezpečí nekonečného vesmíru, odpověděli na útok mnohonásobné přesily odpálením jaderných hlavic...

Válka tří vesmírných ras byla krátká, ale prudká a všechny strany utrpěly hrozivé ztráty. Netrvalo dlouho a zástupci všech tří ras se setkaly v opuštěné vesmírné stanici, kde měly být dojednány podmínky příměří. Stanice však znenadání jako mávnutím kouzelného proutku zmizela a boje začaly nanovo.

OutforceZhruba takový je příběh realtimové strategie Outforce, kterou pro vás připravuje švédská společnost O3 Games a která by měla být hotova začátkem podzimu tohoto roku. Děj hry je sice situován do volného vesmíru, ale mělo by se jednat o klasickou RTS. Tvůrci si totiž byli vědomi skutečnosti, že je vcelku nemožné připustit pohyb po všech třech osách (jako v leteckých vesmírných simulátorech) a zachovat přitom vysokou hratelnost, kterou se tento žánr vyznačuje. Proto použili pouze 2D prostředí, jaké známe z jiných strategií, které se odehrávají na povrchu Země či jiné planety.

Boj bude probíhat mezi třemi různými rasami, které budou mít k dispozici více jak 120 různých jednotek, včetně takových, které se budou moci samy transformovat do jiného tvaru nebo budou útočit na nepřátele za cenu vlastního zničení (styl kamikadze). Herní systém bude vybaven podrobným fyzikálním systémem, díky kterému bude možné využívat také prvky, jako je gravitace či tlakové vlny. Poměrně zajímavé by mělo být i zpracování umělé inteligence. Ta bude vybavena speciálním paměťovým algoritmem, který počítačem řízeným protivníkům umožní "učit se ze svých chyb". Samozřejmostí je také propracovaná podpora pro multiplayer přes LAN i internet.

OutforceAčkoliv jsou některé z výše uvedených prvků poměrně inovativní, přesto jsme se stále pohybovali na poli známém a mnohými hrami již dávno probádaném. Pracovníci společnosti O3 Games ale ví, že pokud mají hráče zaujmout a přesvědčit je ke koupi svého produktu, musí jim nabídnout něco, co žádná jiná hra nemá. U Outforce to má být otevřená struktura hry, jež bude navíc doplněna konzolí, jakou máme možnost znát např. ze hry Quake. Do ní budete moci zadávat příkazy, vytvářet skripty či měnit celé nastavení hry a její proměnné. Zároveň s tím bude mít hráč možnost využívat i editory grafiky nebo umělé inteligence. Díky tomu by hra nemusela s postupem času ztrácet na zábavnosti, ale naopak jen získávat. No, uvidíme, jak nakonec bude vypadat finální produkt, ale zatím se nezdá, že by to byla pouze nafouknutá prázdná bublina.