Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Outrun 2006: Coast 2 Coast

  12:00aktualizováno  24. dubna 1:42
Outrun je velmi zajímavý fenomén. Před dávnými časy totiž způsobil menší revoluci mezi automobilovými hrami, přičemž z ní vcelku v pohodě přežívá dodnes.

Outrun 2006: Coast 2 Coast V poslední době si až nepříjemně často klademe jednu otázku: co je na remakování starých pecek tak skvělého, že se do něj vývojáři tak často pouštějí? Jistě, nejedna z nich si jistě najde své místo na slunci, ovšem většina z nich se jakž takž nějaké pozornosti dočká víceméně jen proto, že se vždy najde řádka nostalgiků, kteří si chtějí oživit své vzpomínky na videoherní mládí. Případ Outrun je však někde uprostřed. Na jednu stranu již nemá šanci téměř v žádném směru soupeřit s předními arkádovými tituly současnosti, ovšem na stranu druhou představuje stále i dnes velmi slušnou akční zábavu. A to rozhodně není ani dnes zas až tak málo.


Zatímco Outrun 2 na Xboxu je krásně nablýskaný a barevný, na PS2 nám již přijde poněkud fádní.

Outrun 2006: Coast 2 Coast Případ Coast 2 Coast má ovšem jednu nevýhodu. Jedné reinkarnace legendárního Outrunu jsme se na konzolích současné generace již dočkali. Outrun 2 sice vyšel pouze pro Xbox, a tak se nyní majitelé ostatních platforem zcela jistě radují, ovšem pro ty, kteří již onu xboxovou hru měli možnost vyzkoušet, nepřináší Coast 2 Coast po hratelnostní stránce zhola nic nového. Nabídka režimů, vozů i tratí je zde sice sice samozřejmě podstatně rozšířena, ale hraní této hry vaše obzory nerozšíří vůbec nijak. Pokud v to tedy nepočítáme skutečnost, že na rozdíl od od xboxového Outrunu 2, jenž byl konverzí stejnojmenné hry z automatů, zde na nás čeká i konverze novější automatové verze Outrun 2 SP.

Pokud jste o Outrunu z jakéhokoliv důvodu neslyšeli pak v kostce vězte toto: jedná se o velmi akční závody, kdy ovšem nezávodíte ani tak s nějakými soupeři jako zejména s časem. Na začátku si vyberete nějaké nabouchané Ferrari, na místo Outrun 2006: Coast 2 Coast spolujezdce nabalíte fešnou roštěnku a pak již jen plnou silou dupnete na plyn a ženete to na plný kotel mezi dalšími auty a náklaďáky vstříc nejbližšímu checkpointu, kde se vám navýší časový limit pro další úsek a tak to jde několikrát po sobě, dokud nedojedete do některé z cílových lokací nebo dokud vám samozřejmě nevyprší časový limit. Před každým checkpointem se cesta dělí na dva směry, přičemž platí že směr vlevo je varianta méně náročná, zatímco směrem vpravo obtížnost stoupá.

Původní automatový Outrun vyšel již před dávnými lety, přičemž do dnešních dní se toho mnoho nezměnilo.

A to je v podstatě všechno. Naštěstí je zde ale i řádka dalších modifikovaných režimů, v nichž jde sice opět víceméně o to samé, ale i tak představují poměrně vítané zpestření. Nejvíce asi zaujmou módy, v nichž vedle co nejrychlejší jízdy musíte i plnit úkoly, které vám průběžně zadává roštěnka na vedlejším sedadle. Aby vám ovšem po dojetí do cíle neutekla, ale naopak k vám Outrun 2006: Coast 2 Coast zahořela nehynoucí láskou, je samozřejmě potřeba zadané úkoly plnit co nejlépe. Paleta různých zadání je poměrně pestrá, a tak vás tento režim jen tak neomrzí. Začíná to poměrně klasicky a jednoduše, zpočátku je potřeba třeba jen plynule předjíždět zdejší civilní vozy, předvést nějaký tem pořádně machrovský smyk nebo zkrátka jen do ničeho nenabourat nebo naopak bourat co nejvíce. Postupně jsou ale úkoly samozřejmě čím dál složitější, takže budete muset jet vyznačenými zónami, projíždět záludně rozestavenými brankami, sbírat kvanta mincí nebo třeba před sebou driblovat s obřím míčem. Otázkou ovšem zůstává, jak dlouho vás toto všechno bude bavit. Faktem zůstává, že abyste splnili vše na sto procent, bude to chtít vcelku slušnou dávku tréninku a závodů, ale na druhou stranu se nedokážeme zbavit pocitu, že poté, co již máme za sebou Outrun 2 na Xboxu, nás již Coast 2 Coast již nedokáže udržet tak, jak jsme na to u arkád od Segy zvyklí.

Dvacet let na scéně

Původní Outrun vyšel na mincových automatech již v roce 1986 a stal se okamžitě jednoznačným hitem. O tom, jak je to s jeho hratelností dnes, si můžete přečíst v naší recenzi Outrunu 2 pro Xbox. Díky velké oblibě na sebe ovšem nenechaly dlouho čekat ani porty na další systémy, mezi nimiž najdeme i poměrně exotické platformy a to i přesto, že co se týče počtu nejrůznějších portů, známe mezi videohrami zasloužilejší rekordmany. Vedle konverzí na známé systémy jako Amiga, PC či třeba Atari ST nebo Sega Saturn se svých verzí dočkaly i kupříkladu mašiny jako Amstrad CPC, MSX nebo NEC PC Engine.

Outrun 2006: Coast 2 Coast Možná za to do značné míry může i grafické zpracování, které konkrétně na PS2 nemůžeme označit jinak než jen jako nic moc. Zatímco Outrun 2 na Xboxu je krásně nablýskaný a barevný, na PS2 nám již přijde poněkud fádní. Rozhodně nechceme černou mašinku od Sony posílat do důchodu, spíš bychom řekli, že v tomto případě autoři tuto konverzi tak trochu podcenili a z vizuálního hlediska se tak tato hra jeví jako šitá přinejmenším vlažnou jehlou. Své jistě dělá i to, že ač tvůrci dodali něco slibovaných nových lokací, hra na první pohled vypadá stále úplně stejně. Člověk by si ještě docela i mohl pamatovat, jestli v Outrunu již viděl úsek, kde se projíždí mezi pyramidami, ovšem zdali tam byla ta či ona lesní či městská lokace, to už jednomu docela i splývá.

Původní automatový Outrun vyšel již před dávnými lety, přičemž do dnešních dní se toho kromě grafického zpracování mnoho nezměnilo. Hra rozhodně nechce zapírat svůj arkádový původ, a tak rozhodně není na místě očekávat jakýkoliv náznak

Klady a zápory

Plus Akční hratelnost
Plus Rozšíření oproti Outrunu 2
Plus Rychlá jízda smykem

Mínus Nepřináší nic nového
Mínus Fyzikální model občas dokáže vytočit

realismu, ať již jde o kolizní či jízdní model nebo třeba o to, že všechna ostatní auta jedou pouze stejným směrem jako vy. Navíc je tato hra zcela jednoznačným smykovým králem, před nímž se musí sklonit i takový Ridge Racer, jelikož projet zde víceméně jakkoli dlouhou zatáčku s naprostým přehledem tak říkajíc dveřmi napřed, není nikterak velkým problémem. Pro někoho to je samozřejmě značné mínus, pro jiné zase zcela jednoznačné plus. Celkově se tak v případě Coast 2 Coast jedná o poměrně zdařilý remake staré závodní klasiky, ovšem jelikož jsme v podstatě to samé již hráli na Xboxu, necítíme potřebu kdovíjak jásat. Bez většího rozmýšlení tak tuto hru hodnotíme stejně jako onehdy právě na Xboxu. Pokud jste se s xboxovou verzí zatím nesetkali, klidně o Coast 2 Coast pouvažujte. Slušně předělaných klasik zase až tak moc není a tato hra je navíc výletem do již značně vzdálené minulosti a navíc svým způsobem ukazuje genialitu původního konceptu z doby, kdy se Gran Turismo ještě nezjevovalo ani v nejdivočejších snech Kaze Yamauchiho, jenž dokáže stále dosti slušně zabodovat i dnes.

Outrun 2006: Coast 2 Coast
Výrobce/Vydavatel Sumo Digital/Sega
Platforma PlayStation 2, Xbox
Multiplayer: online
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: 215 kB
Verdikt: V pravém slova smyslu klasická závodní arkáda, která v našich očích bohužel ztrácí na atraktivitě zejména proto, že jsme do značné míry to samé na současných konzolích již viděli. Kdo ovšem nemá Xbox, bude k celé záležitosti jistě přistupovat značně jinak.
Hodnocení: 65% (info)



Témata: jízdné, Xbox

Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...



Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...

Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

RECENZE: Čím více zabíjíte, tím jste silnější. Vampyr není pro každého

Vampyr

Zvláštní kombinace detektivní adventury a akčního RPG se povedla jen napůl. Pokud byste ke skvělému příběhu chtěli i...

RECENZE: Ve strategii Ancestors Legacy budete dobývat a plenit

Ancestors Legacy

Nová historická strategie od polského studia Destructive Creations se hlásí o vaši přízeň a rozhodně má s čím vyrukovat.

RECENZE: Nové karty změnily zažité pořádky v Hearthstonu, Witchwood se povedl

Hearthstone: The Witchwood

V první části recenze jsme se podívali na nové karty, mechanismy a balíčky. Ve druhé pak rozebíráme režim Monster Hunt...



Najdete na iDNES.cz