Overwatch

Overwatch | foto: Ondřej Zach

Soutěživý mód se v druhé sezoně Overwatch dočká citelných změn

  • 2
Ačkoliv střílečka Overwatch vyšla již v květnu, vývojáři neustále upravují její dynamiku. Titul je ostatně produktem studia Blizzard Entertainment, které je péčí o své hry proslulé.

Kromě neustálého vyvažování postav doznají úprav i mechanismy spojené se soutěživým režimem (competitive mode). Změní se například hodnocení hráčských schopností.

V budoucnu maximální „úroveň“ naroste na 5000. Měla by tak dovednosti hráčů vystihovat s větší přesností.

Hráči se také rozdělí podle hodností, jak to můžete znát z řady jiných her. Celkem jich bude sedm a zahrnovat budou například zlatou, diamantovou, mistrovskou a velmistrovskou.

Zatímco „úroveň“ v soutěživém režimu bude symbolizovaná neustále se pohybujícím číslem, hodnost by měla být stálejšího charakteru. Kromě dvou nejvyšších ji navíc nebude možné ztratit kvůli prohrám.

Tři nejvyšší hodnosti ale budou přicházet o body za nečinnost. Nutné bude hrát alespoň jednou za sedm dní. Po tomto období každých 24 hodin přijdete o 50 bodů. A pokud budete usilovat o umístění mezi top 500 hráči, budete v rámci sezony muset odehrát alespoň 50 zápasů.

Mizí náhlá smrt, která o vítězi měla rozhodovat v případě remízy. Většině remíz by měl předcházet nový systém, ve kterém v případě zbývajícího času mapa běží znovu.

Pokud hrajete například režim payload, dostáváte body za libovolně daleké odtlačení vozíku. A remíza tak může nastat jen v případě, že vozík nikdo tlačit nebude.

Soutěživé body narostou na desetinásobek. Stejně tak však narostou i ceny zlatých zbraní, které za ně lze kupovat (více o koncepci).

Spřátelení hráči s rozdílem v hodnocení větším než 500 bodů se nebudou moci připojit do stejných zápasů. Mohlo by to totiž vést ke zneužívání systému.

Druhá sezona by měla začít v průběhu září, konkrétní datum však vývojáři zatím neuvádějí.