Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Overwatch byl pro vývojáře útěkem od beznaděje

  16:44aktualizováno  16:44
Skupina tvůrců z Blizzardu měla po zrušení velkolepého projektu Titan dva týdny na to, aby vymyslela novou hru. A během těchto čtrnácti dní se zrodil koncept, který postupně opracovali až do Overwatche.

Vánoční vzhled postav v Overwatchi | foto: Blizzard Entertainment

Když firma v květnu 2013 zrušila řadu let vyvíjenou on-line hru na hrdiny Titan, sto čtyřicet vývojářů najednou nemělo co na práci. Osmdesát z nich tak skončilo v týmech vytvářející další hry od Blizzardu, dvacet se pohybovalo mezi různými projekty a zbylých čtyřicet dostalo za úkol navrhnout novou hru.

„Bylo to děsivé, téměř devastující,“ prohlásil kreativní ředitel Jeff Kaplan na akci DICE Summit v Las Vegas. Tým však nakonec uspěl a během těch dvou nervy drásajících týdnů vymyslel základy Overwatche.

Hra nakonec za tři čtvrtě roku prodala přes 25 milionu kopií a zařadila se tak mezi nejlépe prodávané PC tituly všech dob. Úspěch však dopředu zjevný nebyl a Kaplan říká: „O naši budoucnost jsme se opravdu obávali.“

Overwatch
Overwatch
Overwatch

Overwatch

Pozitivní nálada hry proto odráží svět, který tým chtěl vytvořit sám pro sebe. Overwatch měl být majákem naděje po zoufalství, které zrušení Titanu přineslo. Tvůrci ostatně již v minulosti hovořili o tom, jak Titan vnímali jako vlastní selhání a některé z nich to vedlo k depresivním stavům.

Autoři přitom při tvorbě světa pro Overwatch zkoumali řadu her s temnějším prostředím. Například The Last of Us, Fallout 4, Call of Duty a Battlefield. Jejich pohled na Zemi v budoucnosti proto byl pozitivní variací.

Inspirací byly i zkušenosti s datadiskem The Burning Crusade pro World of Warcraft. Ten totiž pracoval s tísnivou atmosférou a hráči údajně více času trávili v pozitivně působících částech světa.

Úrovně v Overwatchi proto působí spíše jako místa, kam byste vyrazili na dovolenou. Kaplan jako příklady uvádí třeba mapy Ilios, Dorado či Nepal. Hra má být přátelská pro ty, co v ní budou chtít trávit stovky hodin.

Autor:



Nejčtenější

První zahraniční ohlasy na českou hru Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Některé zahraniční servery již publikovaly recenze na českou hru Kingdom Come: Deliverance. Jak si vede? U kritiků...

OBRAZEM: Vychází Kingdom Come, přinášíme své dojmy po prvních 20 hodinách

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji sice pár...

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji pár dnů testujeme, ale vzhledem k jejímu obrovskému...



Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

RECENZE: Subnautica je nejlepší podmořská hra všech dob

Subnautica

Podmořská Subnautica je na první pohled nenápadná hra, která se od svého vydání drží mezi nejprodávanějšími hrami na...

Další z rubriky

Vývojáři Mafie 3 propouštějí zaměstnance

Mafia III (PS4)

Navzdory komerčnímu úspěchu třetího dílu Mafie se v týmu Hangar 13 masivně propouštělo.

První zahraniční ohlasy na českou hru Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Některé zahraniční servery již publikovaly recenze na českou hru Kingdom Come: Deliverance. Jak si vede? U kritiků...

Kreativní Nintendo Labo vypadá parádně. Nová videa představují software

Nintendo Labo

Nintendo Labo propojuje digitální hry na konzoli Switch se součástkami, které je nejprve třeba poskládat z papírového...

Najdete na iDNES.cz