Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Overwatch byl pro vývojáře útěkem od beznaděje

  16:44aktualizováno  16:44
Skupina tvůrců z Blizzardu měla po zrušení velkolepého projektu Titan dva týdny na to, aby vymyslela novou hru. A během těchto čtrnácti dní se zrodil koncept, který postupně opracovali až do Overwatche.

Vánoční vzhled postav v Overwatchi | foto: Blizzard Entertainment

Když firma v květnu 2013 zrušila řadu let vyvíjenou on-line hru na hrdiny Titan, sto čtyřicet vývojářů najednou nemělo co na práci. Osmdesát z nich tak skončilo v týmech vytvářející další hry od Blizzardu, dvacet se pohybovalo mezi různými projekty a zbylých čtyřicet dostalo za úkol navrhnout novou hru.

„Bylo to děsivé, téměř devastující,“ prohlásil kreativní ředitel Jeff Kaplan na akci DICE Summit v Las Vegas. Tým však nakonec uspěl a během těch dvou nervy drásajících týdnů vymyslel základy Overwatche.

Hra nakonec za tři čtvrtě roku prodala přes 25 milionu kopií a zařadila se tak mezi nejlépe prodávané PC tituly všech dob. Úspěch však dopředu zjevný nebyl a Kaplan říká: „O naši budoucnost jsme se opravdu obávali.“

Overwatch
Overwatch
Overwatch

Overwatch

Pozitivní nálada hry proto odráží svět, který tým chtěl vytvořit sám pro sebe. Overwatch měl být majákem naděje po zoufalství, které zrušení Titanu přineslo. Tvůrci ostatně již v minulosti hovořili o tom, jak Titan vnímali jako vlastní selhání a některé z nich to vedlo k depresivním stavům.

Autoři přitom při tvorbě světa pro Overwatch zkoumali řadu her s temnějším prostředím. Například The Last of Us, Fallout 4, Call of Duty a Battlefield. Jejich pohled na Zemi v budoucnosti proto byl pozitivní variací.

Inspirací byly i zkušenosti s datadiskem The Burning Crusade pro World of Warcraft. Ten totiž pracoval s tísnivou atmosférou a hráči údajně více času trávili v pozitivně působících částech světa.

Úrovně v Overwatchi proto působí spíše jako místa, kam byste vyrazili na dovolenou. Kaplan jako příklady uvádí třeba mapy Ilios, Dorado či Nepal. Hra má být přátelská pro ty, co v ní budou chtít trávit stovky hodin.

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Nikdo ji ještě nehrál, ale už autorům vynáší 100 tisíc dolarů měsíčně

Phoenix Point

Chystaná tahová strategie Phoenix Point útočí na nostalgické vzpomínky hráčů legendárního X-COMu. Ti tak zaplavují její...

Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Turnaj o milion dolarů ovlivnil odpojený ovladač

Odpojený ovladač ovlivnil turnaj o milion dolarů

Profesionálnímu hráči hry Halo 5 se odpojil xboxový ovladač v ten nejnevhodnější okamžik. Jeho tým ztratil vedení a...

Další z rubriky

Ve hře Graveyard Keeper se stanete správci středověkého hřbitova

Graveyard Keeper

Budovatelské strategie jsou obvykle optimistické a sluníčkově prozářené. Chystaný Graveyard Keeper naopak zaujme...

Krvavá Agony dostane po vydání patch, který do hry vrátí cenzurovaný obsah

Agony

Chystaná akční hra Agony osbahuje tolik násilí a nahoty, že ji její autoři musí sami zcenzurovat, jinak by vůbec...

Originální herní bonus. Autoři Two Point Hospital rozdávají zlaté záchody

Zlatý záchod do hry Two Point Hospital

Toaleta ze zlata sice do hry nepřináší žádné bonusy, ale z marketingového hlediska jde o geniální nápad. Do hry ji...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz