Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Overwatch byl pro vývojáře útěkem od beznaděje

  16:44aktualizováno  16:44
Skupina tvůrců z Blizzardu měla po zrušení velkolepého projektu Titan dva týdny na to, aby vymyslela novou hru. A během těchto čtrnácti dní se zrodil koncept, který postupně opracovali až do Overwatche.

Vánoční vzhled postav v Overwatchi | foto: Blizzard Entertainment

Když firma v květnu 2013 zrušila řadu let vyvíjenou on-line hru na hrdiny Titan, sto čtyřicet vývojářů najednou nemělo co na práci. Osmdesát z nich tak skončilo v týmech vytvářející další hry od Blizzardu, dvacet se pohybovalo mezi různými projekty a zbylých čtyřicet dostalo za úkol navrhnout novou hru.

„Bylo to děsivé, téměř devastující,“ prohlásil kreativní ředitel Jeff Kaplan na akci DICE Summit v Las Vegas. Tým však nakonec uspěl a během těch dvou nervy drásajících týdnů vymyslel základy Overwatche.

Hra nakonec za tři čtvrtě roku prodala přes 25 milionu kopií a zařadila se tak mezi nejlépe prodávané PC tituly všech dob. Úspěch však dopředu zjevný nebyl a Kaplan říká: „O naši budoucnost jsme se opravdu obávali.“

Overwatch
Overwatch
Overwatch

Overwatch

Pozitivní nálada hry proto odráží svět, který tým chtěl vytvořit sám pro sebe. Overwatch měl být majákem naděje po zoufalství, které zrušení Titanu přineslo. Tvůrci ostatně již v minulosti hovořili o tom, jak Titan vnímali jako vlastní selhání a některé z nich to vedlo k depresivním stavům.

Autoři přitom při tvorbě světa pro Overwatch zkoumali řadu her s temnějším prostředím. Například The Last of Us, Fallout 4, Call of Duty a Battlefield. Jejich pohled na Zemi v budoucnosti proto byl pozitivní variací.

Inspirací byly i zkušenosti s datadiskem The Burning Crusade pro World of Warcraft. Ten totiž pracoval s tísnivou atmosférou a hráči údajně více času trávili v pozitivně působících částech světa.

Úrovně v Overwatchi proto působí spíše jako místa, kam byste vyrazili na dovolenou. Kaplan jako příklady uvádí třeba mapy Ilios, Dorado či Nepal. Hra má být přátelská pro ty, co v ní budou chtít trávit stovky hodin.

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Další z rubriky

Hra Fortnite vydělala již miliardu dolarů, přitom je ke stažení zdarma

Fortnite

Za pouhý rok od vydání už hra Fortnite vydělala svým tvůrcům přes 20 miliard korun. Její popularita je přitom stále na...

Pokračování Theme Hospitalu nazvané Two Point Hospital vyjde v srpnu

Two Point Hospital

Strategie Two Point Hospital, v níž se budeme starat o vlastní nemocnici, vychází 30. srpna.

Online střílečka The Culling 2 nemohla dopadnout hůře, nikdo ji nehraje

The Culling 2

Týden po vydání battle royale hry The Culling 2 můžeme její hráče spočítat na prstech jedné ruky. Pro autory to bude...



Najdete na iDNES.cz