Pac-Man World 2 - první dojmy

Pokud máte v oblibě současný trend 3D plošinovek, situovaný navíc do rukou úplně těm nejmenším pařanům, napněte pořádně uši. Na PS2 trh se totiž chystá kulatý Pac-Man, který musí vyřešit nepěknou svízel v rodném Pac-Landu, k čemuž mu může výrazně napomoci také jeho neskonalý apetit!
Pac-Man World 2

Je to tak, v dohledné době se na černé skříňce s nápisem PS2 dočkáme nového dobrodružství sympatického žlutého chlapíčka s nevídaným apetitem, které bude tentokráte zasazeno do moderního 3D kabátku. Možná se vám zdá, že původní kouzlo je tím pádem ztraceno, ale tvůrci v tomto případě mysleli i na zadní kolečka, pročež si v této inkarnaci budete moci zahrát i všechna předchozí Pac-Manova dobrodružství, což zní velice sympaticky. A mimochodem, Pac-Man World 2 z toho důvodu, že první díl vyšel před roky na 32-bitovém PSX.

O příběhovém pozadí už padla řeč dříve, my se nyní podíváme přímo na herní mechanismy, které nabízejí dobře zažité prvky známé z každé 3D plošinovky. Představte si zkrátka 3D svět, jehož hranice jsou však vymezeny terénními převisy, definující každý level do podoby jasně vytyčené cesty vpřed (tedy něco na způsob eskapád v sérii Crash Bandicoot), kde tak po předem určené lineární stezce pádíte a přeskakujete až na samotný konec, samolitr za častého sbírání všelijakých předmětů a ikon a vyhýbání se nebo přímo likvidování nepřátel na scéně. Úrovně zkraje hry nejsou nijak dlouhé a nikterak náročné, takže se přímo nabízí, že vedle podobně stylizovaného titulu (tento však je v "klasickém" 2D stylu) Klonoa: Lunatea’s Veil tady máme další potencionální příspěvek pro nejmladší hráčskou kategorii. Shodným rysem se zmiňovanou Klonoou - vedle skutečnosti, že i Pac-Mana má na triku Namco - je třebas i motiv putování po mapě světa, kde na vybraném místě vždy vstoupíte do příslušného levelu, jehož dokončením se vám na uvedené mapce posléze otevře cestička dále. Samozřejmostí je možnost kdykoliv se vrátit do již prošlých lokací, zde zejména z důvodu dokončení příslušné úrovně na sto Pac-Man World 2 procent s vysbíráním všech propriet, kde jednak narazíme na obligátní uzdravovačky a druhak na speciální žetony, s nimiž v rodné vísce lze navštívit automatovou hernu a zahrát si nějakou starší alternativu shora avizovaných Pac-Manových herních vystoupení.

Grafické zpracování je rozhodně příjemné, byť zase nějakých mimořádných kvalit nedosahuje. Ovládání Pac-Mana je velice jednoduché, navíc vám zkraje hry pomáhá jakýsi textový Tutorial v podobě cedulek rozmístěných podél cest, upozorňujících na možnost využití nějaké vaší dovednosti. Sem pak patří běh a kotoulení, se kterým si trochu po vzoru Sonica poradíte s některými slabšími soupeři. V případě Spookyho duchů musíte najít a zbaštit žádané ovoce, teprve pak před vámi žádný zástupce neživé fauny neobstojí. Nikoliv poslední alternativou bude agresivní skok, s jehož přičiněním se vybraný sok promění na úhledný želatinový flek na zemi, přičemž změna skupenství je též legračně zvukově připomenuta. Při četném skákání a přeskakování jistě oceníte funkci automatického přichycení se okrajů plošinek, což je výborná feature, stejně jako neomezená možnost plavání a potápění. K tomu se zde dále nabízí opravdu široké využití rozličných power-upů - v souvislosti s vodou jsem se třeba proměnil na těžkou ocelovou kuličku, pro kterou chození pod vodou a "vybírání" truhliček na dně nebyl najednou vůbec žádný problém.
Zkrátka v případě nového Pac-Mana se připravte na prímové představení, které na jednu stranu fanoušky nenažrané kuličky asi nijak zvlášť neosloví (tedy vyjma avizovaného připomenutí starých časů, jež si však můžete oživit i na handheldu GBA), ale na tu druhou ani nijak Pac-Man World 2 zvlášť neurazí. To samé se dá říci i o příznivcích plošinovek, kteří však v dnešní době najdou v tomto žánru mnohem schopnější herní alternativy. Takže nám nakonec zůstávají ti nejmenší, jež asi budou jako jediní zástupci herní obce stoprocentně spokojení s jednodušší koncepcí hry, nebýt možná jedné "maličkosti". Kamera. U 3D her je vždy velice důležité, aby pohled na dění nabízel žádané povědomí o momentální situaci. Pac-Man World 2 se pravda snaží, manuální korekce momentálního úhlu pohledu však mnohdy není dostupná nebo akceptovatelná (nepochopitelně malý úhel natočení kamerou), což v několika málo případech může zamrzet, neboť jak to tak bývá, nebezpečenstvích na vaší pouti je nespočet a pro obcházení rafinovaných pastí, nástrah, nepřátel nebo hlubokých roklin by se občas šiknul lepší kamerový záběr na vaše snahy. Jinak však nemám k novému Pac-Manovi vážnějších výhrad; zkušenější hráči asi ohrnou nos, ale pro pařanský potěr se tady nabízí příhodný herní dárek!
Datum vydání PS2 verze je prozatím stanoveno na září, ale na své si mají přijít i vlastníci GameCube a Xboxu - neboli jedná se o další multiplatformový titul!