Pantheon: Rise of the Fallen

Pantheon: Rise of the Fallen

Vývojáři slibují obnovit zašlou slávu on-line her z 90. let

  • 8
Obtížná hra na hrdiny slibuje, že nebude kopírovat moderní trendy. Vývojáři nechtějí nabídnout titul, který by byl klonem World of Warcraft. Jejich snový projekt Pantheon: Rise of the Fallen lze přirovnat spíše k prvnímu dílu on-line hry EverQuest.

Aby však projekt mohl vzniknout, žádají vývojáři podporu od herní komunity. Prostřednictvím Kickstarteru chtějí vybrat minimálně 800 tisíc eur, tedy okolo 22,5 milionu korun.

To je však standardní rozpočet většího nezávislého titulu a na poměry on-line her na hrdiny působí spíše úsměvně. Autoři nicméně s vývojem již začali, a peníze tak prý mají posloužit pouze na dokončení hry.

Pantheon má být fantasy on-line hrou s jasně vymezenou cílovou skupinou. Vývojáři se údajně nebudou pokoušet zavděčit každému. Hra by měla být obtížnou výzvou, ve které je klíčová spolupráce hráčů a objevování světa je fascinujícím zážitkem.

Pantheon: Rise of the Fallen

V minulosti to hry zajišťovaly extrémně silnými nepřáteli, které bylo možné porážet jen ve skupinách a čím vzdálenější hráč byl od hlavních cest, tím mocnější monstra na něj číhala. Značnou část obsahu tak mohly prozkoumat jen ty nejsilnější skupiny a některé oblasti mohly zůstat i neprobádané.

Vývojáři také slibují modernější pojetí soubojů, v  němž hráč může uskakovat útokům, bránit se jim či je dokonce odrážet. Teleportace bude možná jen v minimální míře, a hráči se tak většinou budou muset přesunovat po vlastních nohou, či na koni. To má pomoci vytváření komunit a potlačit mentalitu osamělých vlků.

Motivací pro cestování mohou být i lokální tržiště, na kterých je možné prodávat vzácné předměty ze vzdálených krajin. Vývojáři slibují řadu ras a povolání, ale budou je odhalovat až postupně s blížícím se koncem Kickstarterové kampaně.

Pokud hra skutečně vyjde, bude k dispozici pro PC a Mac. Rozsáhlé popisy na stránce projektu však zmiňují jen hrstku informací o herních principech. Většina textu se totiž zaměřuje na přiblížení herního světa.

Projekt vede Brad McQuaid, který byl hlavním návrhářem prvního dílu hry EverQuest. A podílel se i na tvorbě titulu Vanguard: Saga of Heroes, který však novináři i hráči hodnotili většinou průměrně až hůře.