Rychlá navigace: první část návodu, recenze
Cesta džunglí
Poté co se Ann probere ze strašlivě vypadající havárie prozkoumejte zem u předku automobilu. Seberte ostrý střep a vydejte se po cestě do džungle. U obrovského stromu si nejprve prořežte střepem otvor v neprostupných liánách, prolezte tunelem a jděte po dolní větvi tak daleko, dokud se před vámi nezlomí. Vraťte se tedy zpět do koruny a tentokrát vylezte po horní větvi. Odmotejte liánu a ze spodní větve se po ní spusťte na zem. Pokračujte roklí dokud se nedostanete k bahnitému jezírku, které chrání jakési příšerky. Ty se bojí prolétajícího sokola, vyčkejte si tedy na okamžik kdy se první vpravo schová pod zem a rychle přeběhněte doprostřed jezírka. Nyní se stačí jen držet po pravé straně a opatrně přeběhnout až na druhý břeh. Obdobným způsobem překonejte i druhou bahnitou plochu a jděte džunglí dokud se nedostanete k vodní ploše plné obrovských leknínů, po nichž musíte přeskákat na druhou stranu. Bylo by asi zbytečné zde popisovat, které jsou ty správné, metodou pokusů a omylů však bez problémů tuto překážku během chvilky překonáte. Nyní dále do džungle, dokud u cesty nepotkáte majora Goodmorninga stojícího u mrtvé gaseliny. Po dlouhém rozhovoru od něj zjistíte nepříjemnou novinu. Gazelinu rozsápal Váš leopard a chlapci, který se na ní vezl, se jen tak tak povedlo schovat se v korunách stromů. Ann cítí potřebu se tajemným obyvatelům džungle žijícím v korunách stromů – Molgravům – omluvit. Sledujte tedy stezku až k velikému dutému stromu. Když Ann vstoupí vrhnou se na ní podivné létající obludky, Polopolové, a vyženou jí ven. Rozbijte tedy plot a seberte větve na podpal. Znovu vstupte do stromu a položte větve na aktivní místo na podlaze, zapalte je a vykuřte ty odporné tvory ze stromu. Počkejte až vyvane kouř a ještě jednou se vraťte do stromu a vylezte po stěně do vesnice Molgravů.
Vesnice Molgravů
Hned u chatrče seberte u sudů dřevěnou násadu na kterou použijte střep z inventáře, vznikne cosi podobné malému kopí. Dejte se doleva kolem chatrče, přeskočte díru v podlaze a opusťte obrazovku. Nyní si blíže prohlédněte zvláštní zařízení po pravé straně. Přeřízněte „kopím“ vzpěrnou tyč, a po spadlém chodníčku jděte dokud můžete. Zde nepřehlédněte pařez, na který se pokuste vyšplhat. Ann neudrží rovnováhu a spadne, otevře si však výhled na hliněnou stěnu. Prozkoumejte jí blíže a do měkkých částí vyhlubte kopím otvory, po kterých vylezte výše. Nahoře však Ann podklouzne noha a ona se zřítí přímo do centra Molgravské vesnice. Nezdržujte se diskuzí s domorodci, stejně vám nerozumí a vlezte do chýše náčelnice.
Promluvte si s ní a vyčerpejte všechny možnosti dialogu. Sdělí vám, že máte jediný den na to svého leoparda chytit, poté vyšle své lovce aby ho zabili. Ann omdlí…
Proberete se v obydlí místního šamana se kterým hned zapřeďte hovor. Zjistíte šokující informaci (myšleno ironicky) – jste dcerou krále Rodona! Vyjděte z chýše a pokračujte dokud se nedostanete na křižovatku s žebříkem, odkud můžete jít do třech směrů. Doporučuji si celou vesnici nejprve projít, abyste si zapamatovali, kde se co nachází. Vylezte po žebříku nahoru, dejte se doprava a v chýši vyzbírejte všechny kokosy a hák.
Vraťte se a tentokrát jděte cestou nahoru doprava až k chatce, ve které je jakýsi zvláštní mechanismus s kokosovými ořechy. Cestou si ještě prohlídněte ceduli zobrazující návod na jakýsi primitivní bungee-jumping. Uvnitř si stoupněte na váhu – Ann váží v místní měrné soustavě dva a půl kokosu – a pak jděte k té části mechanismu s ostrým bodcem. Položte ořech na připravený držák a zatáhněte za páku. To samé zopakujte i s druhým kokosem. Třetí rozdělte na poloviny a opět zatáhněte za páku. Teď s již jen přesuňte na konec místnosti a pokud jste vše udělali správně můžete konečně otočit kolem. Seberte hotový provaz, opusťte chatku a na obrazovce s mladým chlapcem se dejte poslední zbývající cestou až na její konec, kde seberte popínavou rostlinu. Slezte ze žebříku dolů a zkuste to tentokrát doleva. U chatky, kterou hlídá domorodec seberte další rostlinu.
Zpět na křižovatku a doprava, až k jakémusi bubnu přidělanému ke stromu. Prozkoumejte ho – je rozbitý. Cestou zpět si všimněte provazu, na kterém je zavěšený jakýsi pytel. Otočte navijákem a z pytle naberte trochu tuku. Jděte zpátky na poslední rozcestí a tentokrát zkuste druhou cestu vlevo. Ohradou s gazelinami lze projít což učiňte a dojděte až k princovu obydlí. Vylezte po žebříku a promluvte si s ním - požádá Vás abyste mu opravili buben. Vraťte se k ohradě a nyní již pokračujte rovně po cestě, dokud nedojdete k chatrči u níž stojí „rybář“. Sedněte si k prutu – vaším úkolem je chytit jednoho z placatých písečných platýzů. Klikami po stranách se otáčíte do stran, pomocí šlapek se pohybujete dopředu a dozadu, můžete měnit i barvu návnady, nejsem si ale jistý jestli to má nějaký vliv. Chce to chvilku tréninku ,ale nic těžkého to není. Až platýze chytíte, odneste ho do chatrče – je zde major Goodmorning, s nímž si promluvte. Vysvětlí Vám plán, jak chytit leoparda do pasti, na to však budete potřebovat návnadu – nejvhodnější bude mrtvý Polopolo. Požádejte tedy blízko stojícího rybáře o pomoc při opravě bubnu. Dejte mu mrtvého platýze, následně i obě rostliny, které u sebe máte a nakonec ještě tuk. Nechte ho o samotě, jděte se projít a když se po chvíli vrátíte bude vysušená kůže již připravená. Seberte jí a zaběhněte k bubnu na nějž kůži připevněte. Než na něj konečně zabubnujete, skočte se ještě dohodnout s princem. Nyní již Vám nic nebrání buben použít. Po krátké animaci si zajděte k princovi pro uloveného polopola.
Teď již zbývá jen připravit past na uteklého leoparda. Zajděte si k místu kde jste chytali písečné ryby a slezte po žebříku dolů. Aby jste to neměli tak jednoduché, upustí nešikovná Ann při lezení hák. Přivažte tedy liánu k prknům u žebříku a plavným skokem ho opět seberte. Pověste ho na provaz a napíchněte na něj mrtvého polopola. Pomocí páky otevřte propadlo a zamaskujte ho větvemi. Vylezte po žebříku a nechte si Ann odpočinout. Až Vás přestane bavit pobíhat s leopardem po džungli, stiskněte escape a pokračujte v dobrodružství. Doběhněte na centrální náměstí vesnice a promluvte si s šamanem. Vysvětlí Vám, že Vás sledovali dva muži a zabili majora Goodmorninga. Za to je stihl nejtvrdší trest. Nastal čas loučení… Ještě si přečtěte dokumenty, které po nich zůstali a vydejte se na cestu…
Důlní městečko Zamarat
Po krásné animaci dojede Ann až k rozbouřené řece, přes kterou se dá dostat pouze s pomocí přívozu. Ten je bohužel v dosti dezolátním stavu, musíte se ho tedy pokusit opravit. Z korby vraku nákladního automobilu vezměte prázdný kanystr. Jděte k přívozu, ale nevstupujte na něj, místo toho pokračujte po jeho pravé stráně dál a vstupte na molo. Na potopenou příď lodě použijte prázdný kanystr, trochu se tím nadzvedne. Celou proceduru ještě dvakrát opakujte (opravdu nechápu, proč nelze vzít všechny tři kanystry najednou)
– konečně je přívoz opět provozuschopný. Doveďte gazelínu na loď a přeplujte na druhou stranu. Jak už to tak bývá, opět s něco pokazí, loď se ve vodě převrátí. Ann se jen tak tak zachrání, leopard je však opět pryč. Sice nevím, jak to dokázal, ale dostal se ze zamčené klece a Vaším úkolem je opět ho najít.
Vydejte se tedy po cestě směrem k městu, dokud nepotkáte dva diskutující muže, za nimiž se cesta rozděluje. Jděte směrem doprava a pak stále rovně, dokud nedojdete k budově důlního předáka. Vstupte dovnitř a promluvte si s ním v jeho kanceláři. Jmenuje se John Harambee a vysvětlí Vám nelehkou situaci, v jaké se nyní důl nachází. Největší ložiska smaragdů jsou již vytěžena, král Rodon se o důl již nezajímá a hlavní inženýrka Dada se zabarikádovala v nejspodnějším patře a přes výslovný zákaz kope stále hlouběji. Po rozhovoru opusťte kancelář a vyjděte před budovu. Vyslechněte rozhovor několika horníků a běžte zpátky za Harambeem promluvit si o nové situaci. Pokuste se ho přesvědčit, že se musíte dostat do dolů, abyste si mohli vyzvednout leoparda. Naštve se a zamkne Vás ve své kanceláři. Jak se teď dostaneme ven? Prozkoumejte skříň a seberte všecko co lze – hornický oděv, násady na cepín a několik zrezivělých nástrojů. Schovejte se za paraván a převlékněte se do nových šatů. V inventáři zkombinujte novou násadu, s jedním z nástrojů a vzniklým cepínem proražte ztrouchnivělá prkna vedle stolu. Vylezte po nosorožčí hlavě ke stropu a schovejte se mezi trámy. Až Harambee odejde, slezte dolů a běžte podle dolů až k nejbližšímu výtahu, stiskněte tlačítko v levé části a sjeďte do temných hlubin...
A tam Ann pro dnešek necháme opuštěnou. Jak zachránit leoparda a dostat se zpět na denní světlo se dozvíte až příště.