Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vývojář vyhrožoval smrtí zakladateli Valve, studio po omluvě opustil

  15:24aktualizováno  15:24
Zabiju Gaba Newella, napsal vývojář v pondělí na Twitteru. Newell je totiž šéfem společnosti Valve, která provozuje digitální distribuci Steam. A Steam pochybil při správě hry, kvůli které vývojář takto zareagoval.

Paranautical Activity | foto: Mike Maulbeck

Zdánlivě banální chyba však u vývojáře Mika Maulbecka vyvolala sérii výrazných reakcí (čtěte naši glosu). Jeho titul Paranautical Activity totiž byl v katalogu původně dostupný v předběžném přístupu.

Valve pak titul zvolilo jako jednu z doporučovaných her s halloweenskou tématikou. Jenže Paranautical Activity v mezičase opustilo fázi předběžného přístupu a Valve z upoutávky zapomnělo odstranit patřičný štítek.

Mike Maulbeck v souvislosti s tím na Twitteru napsal: „Zas***ej Steam tahá zk****ný peníze z mojí kapsy. Lidi mylně informuje, že hra je v debilním předběžným přístupu.“ A pokračoval sadou dalších příspěvků v podobném duchu.

Ironií však je, že zařazení titulu do seznamu doporučených her je od Valve vlídný krok. A volba je výhradně na správcích katalogu.

Maulbeckovy útočné reakce tak vedly ke kompletnímu odstranění hry ze Steamu a vývojář později na situaci reagoval odchodem ze svého studia Code Avarice a vyjádřením na oficiálním blogu.

„Paranautical Activity na Steamu již opustilo Early Access a po určitých zmatcích o stavu hry mě Steam frustroval, a tweetoval jsem proto sadu rozčílených zpráv, které končily mým sarkastickým prohlášením, že zabiju Gaba Newella. To jsem pochopitelně nemyslel vážně, ale stejně to bylo zcela nepřijatelné.“

Maulbeck v reakci na to společnost opustil, aby studio získalo možnost hru vrátit zpět na Steam. „A pokud se tam nevrátí Paranautical Activity, snad dostanou šanci alespoň další hry od Code Avarice.“ V souvislosti s tím prohlásil, že jeho krátkozraké kroky vedly k likvidaci úsilí jeho i celého vývojářského týmu.

Fotogalerie

„Můj hněv a tendence ventilovat na Twitteru představovala od mého vstupu do herního průmyslu konstantní problém. Nemám na to. Nemám vůli nutnou pro to, abych byl ‚tvář‘ společnosti. Pokud na hrách budu pracovat i nadále, bude to jako jeden anonymní z tisíce v nějaké sračkózní korporaci,“ píše Maulbeck.

Svou polovinu společnosti tak prodal druhému společníkovi Travisovi a své duševní vlastnictví ponechal studiu Code Avarice.

V diskusi pod článkem je však možné objevit reakce lidí, kteří tvrdí, že s Mikem měli osobní zkušenost. Jeden z nich napsal: „Mike není dobrý člověk. Dostal, co si zasloužil, a kdokoliv ho lituje, tak by neměl.“

Autor:


Témata: Steam, Valve


Nejčtenější

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Další z rubriky

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.