Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Parkan - dějiny impéria

  11:48aktualizováno  15. února 2003 12:56
Parkan - dějiny impéria
Parkan

Není to tak dlouho, co jsem vychvaloval příjemnou adventuru "Chata kocoura Leopolda alias zvláštnosti myšího lovu" a možná právě proto jsem si vybral Parkana, kterého z redakce nikdo nechtěl, na recenzi. O Parkanu se hovořilo jako o mixu několika žánrů poskládaných do sebe, přičemž zejména vyniká pilot vesmírného plavidla a 3D akce. Proč ne, řekl jsem si - stále ještě dobře naladěn z předešlého projektu. Nakonec mě přesvědčila kompletní lokalizace do češtiny, tedy včetně těch několika málo hlášek ve hře.

Po rozbalení z krabice vypadnul na české poměry tlustý manuál a krabička s CD, opět s barevným potiskem. Příjemně mě překvapila už samotná instalace, vše se bez problému detekovalo a nahrálo na můj disk. Stejně tak samotné intro, překvapivě slušně renderované spolu se stylovou stereo hudbou. Hned po intru se ocitám rovnou ve hře, ve které právě pilotuji vesmírnou imperiální loď Parkan. Na obrazovce se mihne nákladní loď volající o pomoc, právě ji totiž pronásledují piráti. No co, přidám trochu energie do reflektorů a výzbroje a vyrážím na pomoc. Po bezproblémové bitce mě zachráněná loď kontaktuje s doporučením, abych se na ni nalodil, jelikož pro mě má zajímavé informace. A protože jsem ještě nevěděl, jak se nalodit, zapnul jsem autopilota a cestoval k nejbližší planetce. Snad náhodou mi cestu zkřížila banda, která za průlet žádala palivo (univerzální platidlo), které také nakonec získala. Parkan Náhle překvapen palbou pirátů, kterým zřejmě nestačilo dohodnuté palivo, chvilku zápasím s ovládáním, abych se spolu s Parkanem po několika minutách rozletěl do širého vesmíru. Tak skončila historie Vraha - pilota, který se nyní musel chtě nechtě pustit do četby bezmála stostránkového manuálu.

Samotný příběh na mě zapůsobil docela zmatkovitě, z manuálu se například dozvídám o starobylém společenství Chn Gvanů obdařeném parapsychologickými schopnostmi. Mnohá léta experimentovali Chn Gvanové, až se jim podařilo vytvořit několik myslících ras, mezi než patří i druh Homo Sapiens, tedy my (manuál se mi snaží namluvit, že člověk je pouze vedlejším produktem experimentů, čemuž samozřejmě nevěřím :). Takhle bych mohl pokračovat ještě hodně dlouho, takže přeskočíme rovnou do roku 4097, ve kterém žijete jako pilot říšské stíhačky Parkan. Spojení s hlídkovou základnou Argus bylo zničeno během skoku do jiné galaxie. Samozřejmě se poškodil i hypermotor a vaším úkolem je najít ztracenou sondu a vrátit se zpět.

Autoři hry Parkan si na svá bedra vzali vskutku vznešený o obtížný úkol - vytvořit hru s absolutní volností spolu s několika žánry a všechno to pěkně spojit do jednoho celku. Narazíte tu na 3D akci, jejíž cílem není pouhé vystřílení všeho co se hne, zalítáte si ve vesmírné stíhačce, se kterou nebudete bezhlavě střílet po všem co vidíte před obrazovkou, užijete si i strategii bez ničení. Krutost neospravedlnitelných ztrát se člověka netýká přímo, neboť náplní děl nebyl on... Zní to honosně, bohužel, jak to bývá, myšlenka je jedna věc, realita druhá. Parkan Ano, ve hře si opravdu můžete dělat co chcete, letět kam chcete, jenže po nějaké době se dostaví syndrom stereotypu. Stejné lodě, stejná grafika, stejné mise... všechno stejné, proto bych doporučil držet se základní linie hry. Ano, hra se v rámci možností vygeneruje pokaždé jinak, takže místo toho, že v jedné hře musíte letět na planetu A, v druhé poletíte na planetu B.

Vesmírného simulátoru si užijete asi nejvíce a na hře je také to nejzajímavější, dokonce se mění hudba podle situace. Poněkud vybledlá palubní deska obsahuje spoustu zajímavých věciček, jako třeba zaměřovač, 3D radar, indikátor raket, několik číselných informací o nepřátelích, planetách a vzdálenostech. Můžete přelévat energetické zásoby dle libosti do štítů, výzbroje, motorů a radaru. Připravte se na spoustu klávesových zkratek, které musíte pro bezproblémové hraní bezpodmínečně zvládnout. Dokonce i při souboji se dá přilepit k nepřátelské lodi, čímž se dostáváme do dalšího typu hry a to 3D akce.

Parkan
Výrobce: Conshondis
Distributor: Conshondis
Minimální konfigurace: P120, 16 MB RAM, 4xCD ROM, 70 MB HDD
Doporučená konfigurace: Pentium 200 MHz, 32 MB RAM, 16x CD-ROM
3D karty: ne
Multiplayer: ne
Verdikt: Parkan mě rozhodně neoslovil a myslím, že existuje jen málo hráčů, které by mohl oslovit.
Hodnocení 4/10
Pekelně rychlý grafický engine na úrovni Dooma s nehezkou grafikou a stále stejným designem všech lodí, mě nezaujal zhola ničím. Stírá se i myšlenka "nemusíš vše zabít", neboť buď je robot přítel (či neutrál) a nechá vás projít, nebo to do vás začne okamžitě pálit. V tom okamžiku i já máčkám zároveň tlačítka primární a sekundární střelby a čekám, kdo vyhraje (já).

Nebylo mi potěšením hrát Parkana, myslím si, že si toho na sebe vzali autoři moc. Nevím, nevím, pokud by se Parkan prodával ze nějakých 400 Kč či ho vyhrajete v nějaké soutěži, hrát se dá. Ovšem jít si ho koupit za cenu standardních zahraničních her bych nedoporučoval nikomu, pokud bych nechtěl někoho naštvat, což nechci. Nepatřím mezi vyznavače grafiky, ale Parkan mi nesedl, nedokázal mě vůbec oslovit, proto hodnotím tak, jak hodnotím. Pokud máte rádi vesmírné simulátory, přičtěte si jeden bodík k dobru, pokud máte rádi vesmírné simulátory a neumíte anglicky, přičtěte si dva.

Autor:




Nejčtenější

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Další z rubriky

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Life is Strange: Before the Storm
RECENZE: Nový díl Life is Strange není jen pro holky, rozpláče každého

Life is Strange je zpátky, a i když máme tentokrát více výhrad než minule, pořád je to hra, která prakticky nemá konkurenci.   celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Rodičovská v životopisu: Patří tam, nebo ne?
Rodičovská v životopisu: Patří tam, nebo ne?

Sehnat práci s dítětem se dá, jen se na to musí správně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.