Jedním z hlavních důvodů zpoždění je podle zástupce studia Nikolaje Dybowskiho ekonomická krize, která zasáhla Rusko v roce 2014, kdy firma sháněla peníze na Kickstarteru. Autoři proto byli nuceni projekt částečně zafinancovat i z vlastních prostředků, často prý pracovali i bez výplat, jen aby se jejich vysněný projekt dočkal realizace.
Rozdělit příběh do tří epizod, je tak ve výsledku zřejmě tím nejlepším řešením. Ona tomu odpovídá i samotná struktura hry, kdy se na stejné události díváme z pohledu tří různých hrdinů.
Jako první vyjde v průběhu druhého čtvrtletí 2019 příběh Haruspexe. Pokud stejně jako já nevíte, co to znamená, tak vězte, že podle Wikipedie se tak označovali etruští a později starořímští knězi, kteří se věnovali předpovídání budoucnosti mj. ze zkoumání změn ve vnitřnostech obětovaných zvířat, předmětů zasažených bleskem a ze zrůd.
Jak je patrné, Pathologic nebude jen tak obyčejná videohra. Autoři si jsou vědomi, že první díl byl pro mnoho lidí až příliš „ujetý“, a tak novinku dělají trochu přístupnější. Hra je vyvíjena primárně pro PC, později vyjde i na konzolích X1 a PS4.