Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autoři zlodějské hry: Posledních pár týdnů jsme zpackali

  15:23aktualizováno  15:23
Ačkoliv je titul Payday 2 nejúspěšnější hrou v portfoliu jeho majitele Starbreeze Studios, vývojáři učinili kroky, které hru mohou pohřbít. Posledních několik týdnů proto vedlo k horlivým diskusím a nepřehlédnutelné kritice ze strany hráčů.

V PayDay 2 hrajete za zloděje, přepadáváte banky a pomáháte zmanipulovat volební kampaně. A tvůrci se nyní omlouvají za přístup, který by na hráče mohl působit obdobně.

Producent Almir Listo nakonec v obsáhlém prohlášení na Steamu napsal: „Řadu věcí jsme udělali správně, ale těch posledních několik týdnů jsme zpackali.“

Tvůrci totiž v dřívějším rozhovoru tvrdili, že mikrotransakce do hry nikdy nepřidají. Přesto se ve hře nakonec objevily. Titul je přitom potřeba koupit a zahrnuje bohatou nabídku stahovatelného obsahu, za který se platí.

Nedávná aktualizace Road to Crimefest navíc přidala speciální sejfy, které bylo možné odemknout pouze prostřednictvím vrtáků kupovaných za skutečné peníze. A v těchto trezorech je možné objevit jinak nedostupné zbraně s nadstandardními statistikami.

Payday 2
Payday 2
Payday 2

Vývojáři později kvůli kritice přidali malou šanci vrtáky nalézt i během hraní, aby nový arzenál nebyl vyhrazen pouze pro platící fanoušky. Pravděpodobnost jejich získání je však malá.

A ačkoliv vývojáři čelili hlasité kritice, přidali později ještě speciální bonusy. Pokud někdo z týmu vlastní vybrané zbraně, celý tým získává více zkušeností a plněním misí vydělává více virtuálních peněz. Nenávistné reakce komunity na tento krok vedly k tomu, že několik dobrovolných komunitních manažerů z pozice odstoupilo.

Tvůrci hry nakonec s několika z nich strávili dvě hodiny na telefonu a v reakci na to vydali oficiální omluvu. „Hráči na nás byli naštvaní, média o nás psala jako na běžícím pásu a komunitní manažeři stávkovali. Chtěl bych se omluvit za všechny komplikace, které jsme v posledních týdnech způsobili,“ řekl Almir Listo.

Payday 2

Producent přiznává, že se studio musí v řadě věcí zlepšit. A udělají prý vše pro to, aby se to stalo co nejdříve. Mikrotransakce přesto ze hry nezmizí. Tvůrci se místo toho budou pokoušet objevit kompromisní řešení.

Snaha o získání dodatečných příjmů prý není motivovaná chamtivostí, nýbrž rostoucí velikostí autorského týmu. Hru totiž i po vydání neustále vylepšují a rozvíjejí, údajně na ní pracuje třikrát více lidí než před vydáním. Samotné prodeje hry přitom nestačí na uhrazení stávajících nákladů.

Fotogalerie

Společně s komunitními manažery tak vývojáři hledají mikrotransakční model, který nepovede k tak negativním reakcím komunity. Z předmětů získávaných z trezoru například chtějí odstranit náhodnost a objevit se mohou některé koncepty z titulu Counter-Strike: Global Offensive.

Vývojáři hovoří především o prvku StatTrak, který na zbraně přidává displej zobrazující celkový počet zabitých nepřátel.

Tvůrci by se měli také aktivněji začít zapojovat do diskusí na oficiálních fórech. „Musíme s vámi lépe komunikovat. A toto je první krok tímto směrem,“ uzavírá Listo.

Autor:




Nejčtenější

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Další z rubriky

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Ford Transit 2.2 L1H1...
Ford Transit 2.2 L1H1...

r.v. 2011, naj. 155 000 km, diesel
289 190 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.