Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autoři zlodějské hry: Posledních pár týdnů jsme zpackali

  15:23aktualizováno  15:23
Ačkoliv je titul Payday 2 nejúspěšnější hrou v portfoliu jeho majitele Starbreeze Studios, vývojáři učinili kroky, které hru mohou pohřbít. Posledních několik týdnů proto vedlo k horlivým diskusím a nepřehlédnutelné kritice ze strany hráčů.

V PayDay 2 hrajete za zloděje, přepadáváte banky a pomáháte zmanipulovat volební kampaně. A tvůrci se nyní omlouvají za přístup, který by na hráče mohl působit obdobně.

Producent Almir Listo nakonec v obsáhlém prohlášení na Steamu napsal: „Řadu věcí jsme udělali správně, ale těch posledních několik týdnů jsme zpackali.“

Tvůrci totiž v dřívějším rozhovoru tvrdili, že mikrotransakce do hry nikdy nepřidají. Přesto se ve hře nakonec objevily. Titul je přitom potřeba koupit a zahrnuje bohatou nabídku stahovatelného obsahu, za který se platí.

Nedávná aktualizace Road to Crimefest navíc přidala speciální sejfy, které bylo možné odemknout pouze prostřednictvím vrtáků kupovaných za skutečné peníze. A v těchto trezorech je možné objevit jinak nedostupné zbraně s nadstandardními statistikami.

Payday 2
Payday 2
Payday 2

Vývojáři později kvůli kritice přidali malou šanci vrtáky nalézt i během hraní, aby nový arzenál nebyl vyhrazen pouze pro platící fanoušky. Pravděpodobnost jejich získání je však malá.

A ačkoliv vývojáři čelili hlasité kritice, přidali později ještě speciální bonusy. Pokud někdo z týmu vlastní vybrané zbraně, celý tým získává více zkušeností a plněním misí vydělává více virtuálních peněz. Nenávistné reakce komunity na tento krok vedly k tomu, že několik dobrovolných komunitních manažerů z pozice odstoupilo.

Tvůrci hry nakonec s několika z nich strávili dvě hodiny na telefonu a v reakci na to vydali oficiální omluvu. „Hráči na nás byli naštvaní, média o nás psala jako na běžícím pásu a komunitní manažeři stávkovali. Chtěl bych se omluvit za všechny komplikace, které jsme v posledních týdnech způsobili,“ řekl Almir Listo.

Payday 2

Producent přiznává, že se studio musí v řadě věcí zlepšit. A udělají prý vše pro to, aby se to stalo co nejdříve. Mikrotransakce přesto ze hry nezmizí. Tvůrci se místo toho budou pokoušet objevit kompromisní řešení.

Snaha o získání dodatečných příjmů prý není motivovaná chamtivostí, nýbrž rostoucí velikostí autorského týmu. Hru totiž i po vydání neustále vylepšují a rozvíjejí, údajně na ní pracuje třikrát více lidí než před vydáním. Samotné prodeje hry přitom nestačí na uhrazení stávajících nákladů.

Fotogalerie

Společně s komunitními manažery tak vývojáři hledají mikrotransakční model, který nepovede k tak negativním reakcím komunity. Z předmětů získávaných z trezoru například chtějí odstranit náhodnost a objevit se mohou některé koncepty z titulu Counter-Strike: Global Offensive.

Vývojáři hovoří především o prvku StatTrak, který na zbraně přidává displej zobrazující celkový počet zabitých nepřátel.

Tvůrci by se měli také aktivněji začít zapojovat do diskusí na oficiálních fórech. „Musíme s vámi lépe komunikovat. A toto je první krok tímto směrem,“ uzavírá Listo.

Autor:



Nejčtenější

Jaké porno se líbí hráčům videoher: s Pokémony, D.Va a Mileenou

PornHub cílí i na hráče. A hráčky.

Koukají na porno více hráči na Xboxu, nebo Playstationu? A jakou postavu z videoher by lidé nejraději viděli svlečenou?

Zítra se probudíte ve hře, kterou jste hráli naposledy. Jak moc v háji jste?

Red Dead Redemption

Představte si, že se zítra probudíte ve hře, kterou jste hráli naposledy. Jak moc v háji jste? Nemáte přitom žádné...



Nejočekávanější akční hry roku 2018

Far Cry 5

Největší žně letos budou mít, alespoň co se her týče, fandové akcí. Pojďme se podívat na první várku těch...

Engine Unity v novém demu ukazuje, jak by hry mohly vypadat za pár let

Technologické demo enginu Unity Book of the Dead

Vývoj jde dopředu a hry jsou čím dál hezčí. Nová ukázka z enginu Unity sice dnes vypadá téměř nereálně, ale představte...

Jaký je váš největší herní rest?

The Last of Us Remastered

Jaký je váš největší herní rest, ať už z minulosti, nebo současnosti? Napište nám do diskuze pod článkem.

Další z rubriky

World of Warcraft se připravuje na novou expanzi, levelování je těžší

World of Warcraft

World of Warcraft se připravuje na nové rozšíření Battle for Azeroth, které vyostří konflikt mezi Aliancí a Hordou. A...

Kultovní Theme Hospital se po dvaceti letech dočká pokračování

Two Point Hospital

Vývojáři původní Theme Hospital z roku 1997 pracují na jejím duchovním nástupci. Ten se sice bude jmenovat Two Point...

Předměty z papírového kartonu oživnou. Nintendo Labo spojuje dva světy

Nintendo Labo

Nintendo Labo je sada desek z papírového kartonu, které lze přetransformovat v různé objekty a následně je „oživit“...

Najdete na iDNES.cz