Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

PC Gamer? Nemáme, ptejte se na podzim!

  12:00aktualizováno  11. února 2001 8:47
Pokud jste na stáncích hledali nové číslo svého oblíbeného časopisu PC Gamer, který začal vycházet v říjnu loňského roku, nebyla vaše snaha korunována úspěchem - nový PC Gamer totiž nevyšel a v dohledné době asi ani nevyjde. Proč? Dočtete se v tomto článku.

Pokud jste na stáncích hledali nové číslo svého oblíbeného časopisu PC Gamer, který začal vycházet v říjnu loňského roku, nebyla vaše snaha korunována úspěchem - nový PC Gamer totiž nevyšel a v dohledné době asi ani nevyjde. Proč? Na toto téma se vynořila řada spekulací a fám, ať již ze strany čtenářské či odborné veřejnosti. Věřím, že tento článek dostatečným způsobem zodpoví veškeré vaše dotazy a uvede věci na pravou míru.

Tím nejzákladnějším vyvrácením nepravdivého údaje, který šířil vydavatel konkurenčního Excaliburu Martin Ludvík (tento sice nevychází a už nikdy vyjít neměl, jeho vydavatele však napadla geniální myšlenka již po několikáté vydávání obnovit, čili na podzim se prý dočkáme dalšího čísla "nového" Excaliburu), je bezesporu to, že PC Gamer nekrachuje ani nekončí, pouze přerušuje své vydávání na dobu nezbytně nutnou na uklidnění vztahů redakčních i mimoredakčních. "Je nutné vyjasnit zejména právní náležitosti související s vydáváním PC Gameru v České republice," uvedl k tomu šéfredaktor PC Gameru Ivan Šiler.

Právní náležitosti však nejsou to jediné, co PC Gamer trápí a co za jeho chodu nebyla přetížená redakce schopna vyřešit. "Je potřeba si ujasnit, kdo bude časopis vytvářet. Zejména je nutné promyslet, jestli se rozroste redakce, zmenší počet stran, začne přidávat plná hra na cover CD a podobně. Nejdůležitější je pak pochopitelně rozvržení podílu jednotlivých členů redakce na konkrétních věcech - v současné době je nás totiž příliš málo na příliš mnoho věcí a současná pauza ve vydávání by měla dostat situaci do klidnějších kolejí," nastínil Šiler.

Fakt, že PC Gamer nevychází, už sám o sobě jasně naznačuje o tom, že redakce se příliš nepředře a má tudíž šanci přemýšlet, každopádně nejen řešení tohoto problému sužuje časopis samotný, a proto nás pochopitelně zajímalo, co bude v tomto "mezidobí" redaktoři dělat. "Zhruba polovina redakce si bere dovolenou, druhá polovina bude pokračovat v dosavadní práci mimo PC Gamer. Autoři, kteří PC Gamer připravovali, zde totiž nebyli vázáni plným pracovním úvazkem a mají ještě své hlavní zaměstnání," vysvětlil Šiler.

Vzhledem k tomu, že fámy se šíří nadzvukovou rychlostí, zajímala nás totiž ještě jedna věc. Redaktoři konkurenčních paperbackových magazínů nejednou zmiňovali vysokou remitendu (neprodané výtisky) PC Gameru právě v souvislosti s ukončením jeho vydávání. Zajímali jsme se proto i o možnost pozastavení vydávání právě z důvodů nízkého počtu čtenářů. "Tyto fámy nemohu potvrdit ani vyvrátit a to z jednoho prostého důvodu - jediný, kdo operuje s čísly týkajícími se prodejnosti, je vydavatel a šéfredaktor je ten poslední, ke komu se tyto informace donesou," reagoval na náš dotaz Šiler. "Každopádně z anket a průzkumů máme zjištěno, že každé číslo PC Gameru si přečetlo 30-40 tisíc čtenářů, na čemž měla jistě podíl také reklamní akce "PC Gamer zdarma" a i díky tomu je těžké říct, jaká byla remitenda, neboť všechna čísla, která v redakci zbyla, si lidé v rámci této akce rozebrali," dodal.

Když už se bavíme o něčem zadarmo, nemohla si široká čtenářská obec nevšimnout toho, že PC Gamer byl zatím jediným velkým hráčem na gamesnicko-mediálním trhu, který na svém cover CD nenabízel čitatelům plnou hru zdarma. "Plné hry samozřejmě mohly být i u nás, avšak ačkoliv i část redakce volala po plných hrách na naší CD příloze, já s Fishem jsme celou dobu byli proti tomu. Proč? Nechtěli jsme se podbízet čtenářům, šlo nám o to, aby nás brali kvůli něčemu jinému - kvůli kvalitě našich článků a časopisu jako celku," přiznal se Ivan "anti-fullgamesista" Šiler. Nevyloučil však, že v nové podobě PC Gameru se jich už dočkáme: "Bude o tom pochopitelně rozhodovat celá redakce, neboť lidí, kteří v ní pracují, si nesmírně vážím a nepanuje zde žádná hierarchie, ale velký vliv na konečném rozhodnutí bude mít vydavatel." A co by se dělo, kdyby s jeho rozhodnutím kdokoliv nesouhlasil? "Jsou dvě možnosti - buď se přizpůsobit, nebo se sbalit a odejít."

PC Gameru je škoda. Možná se budete na základě článků z podzimu loňského roku o tom, kdo vlastně za vydáváním PC Gameru v Čechách stojí, že to nemyslím upřímně, opak je pravdou. Tehdy mi šlo, stejně jako řadě mých kolegů, o to, aby šéf Bohemia Interactive ing. Slavomír Pavlíček přiznal, že má v PC Gameru prsty, rozhodně však nebylo mým cílem jakkoliv předčasně PC Gamer odsuzovat, což by bylo zvláště díky kvalitě, které jsme se v jeho podání dočkali, rozhodně krátkozraké. Nyní jsem však ohledně PC Gameru vyrukoval na ing. Pavlíčka se zcela jinou otázkou - co říkáte na současnou situaci okolo tohoto herního magazínu? A jeho odpověď? "Je to smutný." Nezbývá mi, než souhlasit a vyslovit naději v to, že jednoho podzimního dne, kdy listí bude zlátnout na stromě, objevím na stánku, nebo nedejbože ve své poštovní schránce, další číslo nového PC Gameru.

Autor:




Nejčtenější

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Další z rubriky

Sherlock Holmes: The Awakened
Kniha vázaná v lidské kůži či podivná hra TRIHAYWBFRFYH. Mýtus Cthulhu

Herní průmysl si od jiných médií půjčuje motivy a nápady odnepaměti. Nikoho nepřekvapí, že již na samém počátku sáhl i do pokladnice jednoho z nejkultovnějších...  celý článek

Ovládání Oculus Touch v akci
Autor Oculus Riftu chce robotickou ruku pro porno ve virtuální realitě

Ve zvláštním diskusním pořadu se zakladatel firmy Oculus Rift, mladý kontroverzní miliardář Palmer Luckey, rozhovořil o tom, že budoucnost virtuální reality je...  celý článek

Triss Ranuncul - Zaklínač
KVÍZ: Poznáte herní krásky a hrdinky jen podle obrázků?

Jsou schopné, chytré, krásné či slavné, často i všechno dohromady. A všechny je spojuje výskyt v počítačových hrách. Poznáte herní hrdinky jen podle obrázku?...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.