Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

PC se prý vrací na výsluní. Mohlo by být opět hlavní herní platformou

aktualizováno 
Trh s počítačovými hrami je podle vydavatelství Electronic Arts v dobrém stavu, problematický je však prodej v kamenných obchodech. Prezident EA Games Frank Gibeau tvrdí, že jsou digitální prodeje her pro PC úžasné, a že jde o velice živou platformu.

Need for Speed

"Je zcela představitelné, že to bude naše největší platforma," zhodnotil Gibeau, prezident Electronic Arts, stav PC trhu pro server Gamastura.com.

Středem pozornosti jsou pro Electronic Arts (EA) i hry na Facebooku, divize EA nazvaná Playfish má druhý největší počet denně hrajících uživatelů. S 6,6 miliony následuje firmu Zynga, jejíž hry denně spustí 57 milionů lidí. Součástí budoucího portfolia jsou však i velké on-line světy, zejména připravovaný titul Star Wars: The Old Republic.

Electronic Arts vnímají pozitivně i model free-to-play (základní hraní zdarma), ve kterém je část hry přístupná bezplatně a hráči si mohou zakoupit její další části, předměty či dočasná vylepšení. Ostatně titul Battlefield Heroes spuštěný v roce 2009 využívá tohoto modelu a herní účet si k němu zřídilo přes sedm milionů uživatelů.

Do probíhajícího betatestu Battlefield Play4Free se pro změnu přihlásilo přes 600 tisíc hráčů a i tento titul využívá platební model free-to-play. Za peníze v něm lze odemykat kupříkladu lepší vybavení či jiné typy oblečení.

Dragon Age II

Třikrát stejnou hru

Firma Electronic Arts přišla i se zjištěním, že si řada hráčů kupuje tytéž tituly pro různé herní platformy. Společnost se proto zaměřuje na vývoj světů, jež jsou vhodné pro odlišné platformy. Plány do budoucna počítají i s konzolemi současné a příští generace.

Maximální rozlišení obrazovky, které současné hry nabízejí, společnost považuje již za plnohodnotné. "V momentě, kdy dosáhnete 1080p (tzv. plné HD rozlišení), nejde o jeho zvyšování. Větší výkon je pochopitelně skvělý, ale upřímně řečeno Xbox 360 a Playstation 3 stále nabízejí značný nevyužitý výkon," vysvětlil Gibeau serveru Gamasutra. "Opravdu si myslím, že další inovace je ve způsobu ovládání a především v otázce on-line zkušenosti," dodává.

Součástí širokého portfolia Electronic Arts jsou tituly jako Mass Effect, Dragon Age, Battlefield, Dead Space či tradiční série Need for Speed a Command & Conquer. V březnu ho obohatí též Bulletstorm, Crysis 2 a Darkspore.

Facebook divize her zahrnuje i variace na klasické série typu Maddden či FIFA a chystá se též facebookový titul Dragon Age Legends, který je momentálně ve fázi betatestu.

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

Nikdo ji ještě nehrál, ale už autorům vynáší 100 tisíc dolarů měsíčně

Phoenix Point

Chystaná tahová strategie Phoenix Point útočí na nostalgické vzpomínky hráčů legendárního X-COMu. Ti tak zaplavují její...



Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Zabiják bohů je zpátky v plné síle. Recenze řežby God of War

God of War (2018)

Jedna z nejoblíbenějších exkluzivit konzole PlayStation se vrací, nicméně nebýt stejného hlavního hrdiny, ani bychom ji...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...

Další z rubriky

Jaká je vaše nejhorší nebo nejvtipnější zkušenost s toxickými hráči?

Duke Nukem Forever

V návaznosti na článek, v němž jsme se věnovali způsobům, jakými chtějí herní společnosti bojovat proti tzv. toxickým...

Lepší než film? Shadow of the Tomb Raider budí nemalá očekávání

Film Tomb Raider

Trailer doprovázející oficiální oznámení hry Shadow of the Tomb Raider toho příliš mnoho neukázal a na více informací...

Daň za úspěch firmy Telltale, která pojala hry jako interaktivní filmy

Telltale Games

Firma Telltale Games byla svého času považována za zachránce adventurního žánru. Navzdory ohromnému komerčnímu úspěchu...



Najdete na iDNES.cz