Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

PC se prý vrací na výsluní. Mohlo by být opět hlavní herní platformou

aktualizováno 
Trh s počítačovými hrami je podle vydavatelství Electronic Arts v dobrém stavu, problematický je však prodej v kamenných obchodech. Prezident EA Games Frank Gibeau tvrdí, že jsou digitální prodeje her pro PC úžasné, a že jde o velice živou platformu.

Need for Speed

"Je zcela představitelné, že to bude naše největší platforma," zhodnotil Gibeau, prezident Electronic Arts, stav PC trhu pro server Gamastura.com.

Středem pozornosti jsou pro Electronic Arts (EA) i hry na Facebooku, divize EA nazvaná Playfish má druhý největší počet denně hrajících uživatelů. S 6,6 miliony následuje firmu Zynga, jejíž hry denně spustí 57 milionů lidí. Součástí budoucího portfolia jsou však i velké on-line světy, zejména připravovaný titul Star Wars: The Old Republic.

Electronic Arts vnímají pozitivně i model free-to-play (základní hraní zdarma), ve kterém je část hry přístupná bezplatně a hráči si mohou zakoupit její další části, předměty či dočasná vylepšení. Ostatně titul Battlefield Heroes spuštěný v roce 2009 využívá tohoto modelu a herní účet si k němu zřídilo přes sedm milionů uživatelů.

Do probíhajícího betatestu Battlefield Play4Free se pro změnu přihlásilo přes 600 tisíc hráčů a i tento titul využívá platební model free-to-play. Za peníze v něm lze odemykat kupříkladu lepší vybavení či jiné typy oblečení.

Dragon Age II

Třikrát stejnou hru

Firma Electronic Arts přišla i se zjištěním, že si řada hráčů kupuje tytéž tituly pro různé herní platformy. Společnost se proto zaměřuje na vývoj světů, jež jsou vhodné pro odlišné platformy. Plány do budoucna počítají i s konzolemi současné a příští generace.

Maximální rozlišení obrazovky, které současné hry nabízejí, společnost považuje již za plnohodnotné. "V momentě, kdy dosáhnete 1080p (tzv. plné HD rozlišení), nejde o jeho zvyšování. Větší výkon je pochopitelně skvělý, ale upřímně řečeno Xbox 360 a Playstation 3 stále nabízejí značný nevyužitý výkon," vysvětlil Gibeau serveru Gamasutra. "Opravdu si myslím, že další inovace je ve způsobu ovládání a především v otázce on-line zkušenosti," dodává.

Součástí širokého portfolia Electronic Arts jsou tituly jako Mass Effect, Dragon Age, Battlefield, Dead Space či tradiční série Need for Speed a Command & Conquer. V březnu ho obohatí též Bulletstorm, Crysis 2 a Darkspore.

Facebook divize her zahrnuje i variace na klasické série typu Maddden či FIFA a chystá se též facebookový titul Dragon Age Legends, který je momentálně ve fázi betatestu.

Autor:


Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Osm a jedna exkluzivní klasika, které by si zasloužily remake na PS4

Killzone 2

Po fenomenálním Shadow of the Colossus vývojáři z Bluepoint Games oznámili, že se chystají na další remake. Půjde opět...

ANKETA: Hráli jste jako malí nepřístupné hry?

Duke Nukem

Nedávný průzkum mezi britskými rodiči ukázal, že více než polovina jich dovolí hrát dětem hry pro dospělé. Vypadá to...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?
Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?

Když jsem u nás v kanceláři řekla, že chystám článek o příhodách z dětství, spustila se lavina vzpomínání. Redakce se smíchem rázem otřásala v základech. Jedna si ostříhala řasy, druhá si touhu po papouškovi splnila v bažantnici, třetí nutila mladší sestru jíst mrtvé mouchy… a to není zdaleka všechno!



Najdete na iDNES.cz