Vítám vás u první části průvodce na skvělé akční RPG Dungeon Siege 2. V této části jsou sesbírány ty nejdůležitější a nejužitečnější postřehy, které pomůžou hlavně spíše začínajícím hráčům. V druhé části průvodce se budeme věnovat hlavní dějové linii a dále pak všem vedlejší úkolům. Takže dost řečí, jdeme na to...
Něco málo k ovládání
Několik rad do začátku
Rasy na výběr
Při započetí nové hry si musíte vybrat rasu hlavního charakteru, ale není to volba nikterak zásadní. Každý charakter sice má menší výhodu, ale není to nic, co by se během hry nějak zásadně promítlo. Ostatně posuďte sami.
Člověk
Dryáda
Elf
Polo-obr
Co to vidím na mapě?
Pokud stisknete TAB nebo se jen budete dívat na minimapu, možná si budete říkat, co za symboly tam občas je. Takže:
Automatické kouzlení
Jistě jste si všimli, že vedle čtyř hlavních kouzel si ještě do kouzelné knihy můžete dát i dvě kouzla, která bude váš kouzelník čarovat automaticky. Tuto možnost rozhodně nepodceňujte, protože vám nejednou pomůže zvrátit průběh těžké bitvy. Co všechno můžete automaticky čarovat?
Questy
Questů jsou dva druhy – primární a sekundární. Jak je rozlišit na mapě je popsáno výše, ale co znamenají ty symboly na hlavami některých NPC?
Levely nepřátel
Pokud ukážete kurzorem na nějakého nepřítele, uvidíte jeho úroveň. Podle barvy jeho jména ale můžete rychle zjistit, jestli je o hodně slabší nebo naopak silnější než vy. Zaměřujte se hlavně na nepřátele, který nemají o moc větší nebo menší level, protože jinak dostanete o hodně méně zkušeností! Co tedy znamenají jednotlivé barvy?
Speciální schopnosti
Kromě dovedností se může každý člen party (kromě zvířat) naučit i speciální schopnosti, které lze použít pouze jednou za čas. Těch je sedm pro každé „povolání“ a nejednou vám zachrání kůži. Získáte je automaticky poté, co investujete dovednostní bodíky do konkrétních abilit. Abyste zjistili, jaké dovednosti potřebujete k získání některé schopnosti, stačí na ni najet myší. Každá tato speciální schopnost má tři stupně vylepšení, ale každé povýšení stojí celkem dost skill pointů. Nutno podotknout, že se to ve většině případů vyplatí. Po každém použití schopnosti si budete muset chvíli počkat, než se znovu nabije. Není to ale nijak závratní doba, protože se nabíjí zabíjením potvor, kterých je všude dost. Každá schopnost má sice jinou dobu nabíjení, ale lze to urychlit specifickými magickými předměty. Narazit lze také na „War Pedestaly“, které po zásahu okamžitě doplní celou schopnost té postavě, která ho zasáhla.
Vlastní truhla
Stejně jako v Diablu 2 zde máte v každém městě speciální truhlu, kam si můžete ukládat libovolné věci a nezmizí vám ani po ukončení hry. Je to tak ideální prostor pro ukládání nekompletních setů nebo věcí, které zatím nechcete prodat. Velikost truhly je celkem veliká a vejde se tam spousta věcí.
Lze umřít?
Pokud člen party ztratí všechny své hitpointy, upadne do bezvědomí a pomalu se regeneruje. Postavu, která je v bezvědomí nelze vyléčit lektvarem, ani jí otevírat inventář, apod., ale lze ji vyléčit kouzlem. Mějte se ale na pozoru, protože pokud je postava v bezvědomí, můžou na ni nepřátelé pořád útočit. Postava v bezvědomí má i trochu „rezervních hitpointů“, které pokud ztratí, zemře a už ji nelze ani vyléčit. Oživit ji můžete buď resurekčním svitkem (vždy jich mějte několik u každé postavy) nebo oživovacím kouzlem. Pokud zemře celá parta, objevíte se ve městě bez všech věcí, pro které si buď můžete dojít nebo si je nechat za poplatek přivolat mužem u teleporteru ve městě.
Zaříkávací oltáře (Incantation Shrines)
Tyto magické stavby jsou vzácně rozsety po celé Aranně a pokud v nich pronesete speciální magickou formulku (chant), získáte nějaký dočasný bonus. Magických formulek je několik desítek (konkrétně 76) a jsou rozsety rovněž po celé zemi, případně je dostanete od někoho za odměnu. Formulky mají spoustu účinků, od zvýšení síly přes větší možnost najít magický předmět nebo vyvolání pomocníků až po některé tajemné, které jsou součástí některých vedlejších úkolů. Přehled všech získaných magických formulí najdete v žurnálu.
Druhy předmětů
Na své pouti světem Aranna naleznete tisíce předmětů. Co ale znamená jejich různé barvené označení?
Přidávání zvířat do party a jejich vylepšování
U obchodníka se zvířaty si můžete koupit svého mazlíka, kterého si můžete vychovat ve vraždící stroj. Výhoda těchto zvířat je, že vám „neužírají“ zkušenosti, ale zlepšují se souběžně s vámi a mají některé speciální schopnosti, které normální členové party nemají. Level vašeho zvířátka bude vždy stejný jako váš, i pokud ho z party vykopnete a později zase přiberete. Zajímavou libůstkou je krmení. V závislosti jakými předměty mazlíka krmíte mu rostou určité vlastnosti.
Lektvary
Existují tři druhy lektvarů a každý je ještě možné nalézt v pěti velikostech. Velikost lektvaru určuje množství obnovených životů/many a také rychlost doplňování.
Hojivé lektvary (Health potions)
Mana lektvary (Mana potions)
Omlazovací lektvary (Rejuvenation potions)
Lektvary se používají buď klávesou H (zdraví) nebo M (mana). Napije se automaticky každý, kdo nemá plnou zásobu. Pokud se lahvička nespotřebuje celá, zůstane v inventáři pro další použití. Tyto nedopité lahvičky lze slévat kliknutím jednou na druhou a ušetří se místo v inventáři. Všechny lektvary jsou společné, takže pokud některá postava nemá žádné lektvary v inventáři, napije se od někoho jiného.
Střelci s dovedností „Survival“ a přírodní mágové s dovedností „Natural Bond“ mohou získávat lektvary z některých keřů. V závislosti na levelu dovednosti získáte různě silné lektvary.
Tady končí první část našeho průvodce hrou Dungeon Siege2. Pokud si nevíte rady s nějakým hlavním úkolem, určitě si nenechte ujít další část. A pokud už máte hlavní dějovou linii za sebou a jen si nevíte rady s nějakým vedlejším questem, nepropásněte třetí část tohoto průvodce.