Train Simulator – přehled tratí (1. část)

  12:00
Popis základní techniky jízdy po první polovině tratí v Train Simulatoru, přesněji na tratích Hisatsu, Innsbruck – St. Anton a Settle – Carisle. Nechybí ani rady, jak plnit některé náročnější mise – občas jsou jejich zadání dost ošidná a vedou k nedorozuměním, zejména při posunování. Snad vám následující soubor rad bude k užitku...

Právě v těchto dnech přichází (s velkým zpožděním) na pulty českých prodejen Train Simulator, který za těch pár týdnů po svém vydání dokázal vzbudit na simulátory nevídaný ohlas. Po souboru prvních rad ohledně základního ovládání jednotlivých druhů lokomotiv, který jsme uveřejnili v tomto článku, přichází chvíle pro podrobnější nahlédnutí na jednotlivé tratě. Obecně platí, že dříve než začnete plnit samotné mise, stojí za to projít si na každé z této trojice tratí Tutorial a základní krátkou jízdu s pasažéry – vyvarujete se tak možných problémů při „ostrém“ ježdění na čas. Za všech okolností mějte zapnutý Track monitor, jinak se snadno ztratíte mezi rychlostními limity, semafory a výhybkami. Nezapomeňte, že u většiny vlaků přestanete brzdit teprve ve chvíli, kdy nastavíte brzdný systém předchozího „apply“ na „released“ (nikoliv „running“ či „lap“)

Train Simulator

Hisatsu Line
Lokální trať v horském terénu z Yatsushira přes Hitoyoshi do Yoshimatsu je příjemným tréninkem na úvod, který vás připraví na pozdější „peklo“ v podobě stoupání do St. Antonu. V zásadě se dá rozdělit na dvě rozdílné poloviny – celkem rovinatou Yatsushiro-Hitoyoshi a přechod horského hřebenu z Hitoyoshi do Yoshimatsu, kde se také poblíž nádraží v Masaki setkáte s vymožeností jménem switchback. Jeho projíždění je celkem jednoduché – na cestě od Yoshimatsu nejprve zajeďte provést zastávku na nádraží, pak krátce (a pomalu) couvejte až za automaticky přehozené výhybky ke konci trati a poté opět pokračujte rovně (výhybky se opět automaticky přehodí do správného směru). Vlaková souprava KIHA 31 je „klasický“ diesel s dvoustupňovou převodovkou – pro rozjezd nejprve při nulovém plynu přepněte reverser na jízdu vpřed, pak zařaďte první rychlost, dejte cca 50 procent plynu, zároveň povolte brzdy a s mírným pískováním se plynule rozjedete i do kopce. Na cca 50-70 procentech otáček pak přeřaďte na dvojku. Důležité je naučit se driftovat – tedy jet na volnoběh a pomalu dobržďovat ve stanicích. Právě driftování rozjetého vlaku, kdy je regulátor na nule, pomáhá výrazně šetřit palivo a udržuje vysoký comfort level pasažérů.

Mise ne této trati se omezují na pouhou přepravu pasažérů – důležité je hlídat si místa s omezenými rychlostmi (označená žlutým terčíkem na začátku a zeleným na konci) a začít aplikovat brzdy cca 0,5 km před zastávkou. Asi nejtěžší mise jsou Low Fuel, kdy se právě projeví vaše schopnost driftovat (důležité je vyškrábat se přes prudké stoupání za Masaki na MP74, za nímž je to už jenom z kopce), a Westbound River View in the Spring, kdy je nutné zastavit před dvěma rozbitými semafory a vyžádat si od dispečera povolení k průjezdu. Všechny mise se jedou za velmi dobrého počasí.

Train Simulator

Innsbruck – St. Anton Line
Alpská trať , po které projíždí slavný Orient Express, je oním zmiňovaným horským peklem. První polovina cesty z Innsbrucku do Imst-Pitzalu se dá celkem dobře zvládnout, ale dál již začíná poměrně ostré stoupání, kde je nutná precizní práce s regulátorem a reverserem vašeho Gölsdorfu 380. Jeho ovládání je poměrně obtížné (vyplatí se přečíst i první návod, kde je popsaná práce strojvůdce i topiče) – po rozjezdu, který se provádí při maximálním nastavení reverseru a pomalém přidávání regulatoru (brzdy je dobré vypojit při cca 40 procentech plynu), následuje při jízdě do kopce přechod na 35-65 (reverser-regulator) až 70-40 (podle sklonu kopce, někdy je nutné jít až na 30-60). Vždy sledujte na Track monitoru projected a actual speed – pokud projected při změně nastavení roste, můžete se změnou bez problémů pokračovat dokud nenaleznete optimální bod. Dost záludná je i jízda z kopce – je tu nutná citlivá kombinace brzd lokomotivy a celého vlaku. Před zastávkou nejprve jemně zabrzděte lokomotivu, aby se vlak „scvrkl“ dohromady, a pak teprve brzděte celou soupravou. Důležitá je rovněž maximální plynulost jízdy kvůli komfortu pasažérů (tzn. přes výhybky do stran jezdit cca 25-30 km/h a brzdit intenzitou maximálně kolem 20-30 procent).

Jednotlivé aktivity na alpské trati se omezují většinou na pouhé přepravování pasažérů z místa na místo. Natrénujte si proto nejprve jízdu do kopce i z kopce ve volném režimu na trati z Imst-Pitzalu do St. Antonu a zpět (pozor, některé sestupné zatáčky se nedají projet ani maximální povolenou rychlostí v daném místě – proto při jízdě z kopce mějte prvních cca patnáct kilometrů za St. Antonem 5-10 km/h rezervu, jinak vykolejíte). problematická může být mise Murder on Orient-Express, kdy se vyplatí jezdit se zapnutými názvy stanic (F6) – nejprve musíte nechat předposlední vůz na odstavné koleji ve Stems (poslední zase zapojit zpět, pozor na nárazy při zapojování – držte rychlost do 3 km/h), pak na povel neplánovaně zastavit v Zirlu a nakonec po další zpávě od detektiva odpojit na určeném místě posledních pět vagónů a pokračovat do Innsbrucku (pozor na poslední výhybku do strany a konec kolejí hned za nástupištěm).

Train Simulator

Settle – Carisle Line
Ačkoliv to tak nemusí vypadat na mapě, má trať ze Settle do Carisle relativně plochý profil – vděčí za to zejména množství mostů a tunelů, ale také zatáčkám, které podstatně natahují vzdálenosti mezi zastávkami. Po většinu trati si můžete užívat luxusu široké přehledné dvoukolejky, která umožňuje velmi vysoké rychlosti (klidně kolem 120 mph – 200 km/h). Důležité je zejména umění sžít se s nastavením regulatoru a reverseru u lokomotivy 4472 Flying Scotsman, která sice nemá samostatnou brzdu, ale na druhou stranu umožňuje o něco volnější nastavování plynu než tahoun Gölsdorf – s reverserem postupně stoupejte někam k 55, a regulátor vytáčejte i do osmdesátiprocentních výšin, rovná trať to celkem dobře snese. Brždění z vyšší rychlostí začněte cca dvě míle před zastávkou – nejprve uberte regulator na nulu a pak zlehka aplikujte brzdy, abyste necelou míli před stanicí měli na „tachometru“ kolem šedesáti mph. Opět pozor na comfort level pasažérů (pomalu přes výhybky do stran).

Z relativní rutiny spojené s dopravou pasažérů mezi stanicemi (po necelé hodině tréninku už můžete projet klidně celou trať) vystupují tři mise. Tou první je rozhodně Royal Scot Rescue, kdy si nejprve s prázdnou lokomotivou užijete jízdu 60-80 po relativně rovné trati, až za nádraží na M247. Za poslední výhybkou zastavte a zacouvejte po ní stranou na krajní kolej, kde čeká vlak s porouchanou lokomotivou. Po opatrném kontaktu (opět cca 2mph, klidně si pomožte pohledem pro posunování s vyznačenou vzdáleností (6)) odpojte vlak za druhým tendrem a pomalu odtáhněte lokomotivu před nejbližší výhybku (zastavte těsně před hlavní tratí). Začněte s oběma lokomotivami couvat, ale nezapomeňte onu předchozí výhybku přehodit tak, aby ukazovala na první odstavnou kolej (identifikace pomocí F6). U nárazníků na konci odstavte poškozenou lokomotivu a stejnou cestou (opět s couváním a přehozením výhybky) se vraťte pro zbytek vlaku, se kterým pak dojeďte zbytek trati. Zajímavá je také mise Medical Emergency, kdy máte po nahlášení nemocného pacienta povoleno překračovat maximální rychlost – postupně tak na nastavení šplhejte až na cca 55-80 (místy i 60-100) a vychutnávejte si jízdu dvousetkilometrovou rychlostí. Poslední úkol, ve kterém musíte projet trať s minimálním množstvím vody je velmi náročná na pečlivou přípravu a trénink – je vhodné vypnout si automatického topiče a regulovat přívod do kotle manuálně (pozor na přílišný pokles hladiny v kotli – hrozí exploze).

Autor:
Témata: simulátor, Vlak
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

novinky 24. 3. 2024 19

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

novinky 23. 3. 2024 22

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

novinky 22. 3. 2024 10

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

novinky 26. 3. 2024 17

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

novinky 27. 3. 2024 28

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

novinky 28. 3. 2024 1

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

novinky 28. 3. 2024 6

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

novinky 27. 3. 2024 3

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

preview 27. 3. 2024 3

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...