Jak víme, společnost Remedy má v oblibě rozpitvávat problémové, křehké, duše ztrápených mužů, kteří bojují o svůj život poté, co přišli o svého životního partnera (vzpomeňte na Maxe Payna).
Tentokrát se vžijeme do role muže jménem Alan Wake (všímáte si těch jmen? Vždycky mají nějakou souvislost s hrou samotnou), který neustále trpí nočními můrami. Jeho prací je psát horory, k čemuž se to vcelku dobře hodí, a když mu s tím pomůže i manželka, vznikají docela dobré kousky. Jenže to se jednoho dne zásadně změní. Jeho žena zmizí a předpokládá se, že je po smrti. Aby se z toho nějak vyhrabal, odstěhuje se do malého městečka, Pride Falls, ve státě Washington (autoři ho přirovnávají k Twin Peaks).
Jeho sny se opět vrací. Opět vídá hrozné noční můry a opět začíná psát – novou knihu založenou na těchto snech.
Další krok je, že navštíví místní kliniku, aby se zbavil svých problémů se spánkem. Jenže tam potká tajemnou ženu, která vypadá úplně stejně, jako jeho zmizelá manželka. Jeho sny se opět vrací. Opět vídá hrozné noční můry a opět začíná psát – novou knihu založenou na těchto snech.
Ale jak to bývá, pokazí se ještě něco dalšího. Za soumraku, jako by se celé městečko začalo měnit a výrazně se podobat Alanovým nočním můrám. Den začíná být kratší a noci delší. Začíná vídat tajemného muže s kápí. Od té chvíle musí bojovat se zbraní a baterkou o svůj život. Ano, baterka je smrtící zbraň, jelikož nepřátelé se zdají být zranitelní světlem a ve stínu nabývají na síle. Nejhorší na tom je, že nedokáže rozeznat, co je realita a co jen jeho představy. Podaří se mu uniknout, nebo se totálně zbláznil?
Kromě tohoto úvodu do hry si autoři nechávají většinu informací jen pro sebe. Těch pár detailů, o které se podělili, hovoří převážně o audiovizuální stránce projektu. Ten je totiž postaven na Havoc enginu a podle tvůrců se bude jednat o nejinteraktivnější prostředí vůbec (s velkým důrazem na světelné efekty a stíny). Tak například když bude foukat vítr, bude to vidět na vodní hladině a dokonce i na padajících listech. Hory na obzoru budou mít vlastní stín, stejně jako všechno ostatní a třeba takový maják bude představovat docela zajímavé možnosti.
Pokud jde o herní svět, tak ten bude vytvořen naprosto celý, žijící, a bude reagovat na hráčovy činy. Hra bude prý založena na misích, ale hráč bude mít tu volnost, udělat si to podle svého. Prý půjde o psychologický thriller, který by se dal přirovnat k více interaktivnímu a více uvěřitelnému Silent Hillu. Ne úplně zanedbatelný je fakt, že půjde opět jen o čistě single-player zážitek. No a pokud vás zajímá, pro které platformy se hra dělá, ta tady jsou: PC, PS3 a Xbox 360. Bohužel, prozatím nepadlo ani slovo o tom, kdy by hra měla být dokončena.