„Jak těžké je býti bohem?“ Na tuhle otázku možná z části dokázala odpovědět recenze na hru Black&White, ale ať už je odpověď jakákoliv, tým vývojářů z Lionhead Studios nám chystá další příležitost, kde si to budeme moci ověřit. O Black & White 2 toho bylo řečeno spousta, a především se to týkalo všelijakých superlativů, předělávek a vychytávek, které byly sice slibovány už pro první díl, ale nějakým nedopatřením se tam nevešly.
Dneska si probereme pár aspektů hry, které určitě každého budou zajímat. Hned ze začátku zdůrazňuji, že nejde o kompletní rozbor celé hry, který by vyšel na několik dílů, ale jen o vybrané části. První z nich je záměr autorů, vydat hru pouze jako single-player. Důvodem je jejich přesvědčení, že je nutno hru pro jednoho hráče řádně doladit a vyšperkovat – sázejí na kvalitu a ne kvantitu. Do budoucna by se však multiplayer měl mezi hráče dostat, a to pomocí nějakého datadisku či patche (ale nic není ještě jisté).
Menší možnosti při výběru zvířátka jsou sice politováníhodné, ale na druhou stranu, ta zbylá budou výrazně lepší, se spoustou zajímavých schopností a vlastní osobností.
Jedna z nejzajímavějších „věcí“ v této hře je zvířátko. Bohužel se nesetkáme se všemi známými z předchozího dílu (autoři se i zde drží zavedeného hesla: „kvalita nad kvantitu“). Potvrzená zvířátka jsou: Kráva, Vlk, Lev a Opice, ale ve hře jsou nachystána ještě tři další, jejichž identitu si v průběhu hry bude muset odhalit každý sám. Menší možnosti při výběru jsou sice politováníhodné, ale na druhou stranu, ta zbylá budou výrazně lepší, se spoustou zajímavých schopností a vlastní osobností. Z počátku budou přibližně čtyřikrát větší než obyčejní lidičkové, ale postupem času, pokud budou mít dostatek potravy a dalších náležitostí, mohou narůst až do trojnásobné velikosti.
Dále proniklo na veřejnost pár informací o armádách. Zaprvé, nebude to výsada jen zlých „bohů,“ i správňáci pro ně najdou využití, ale prý nemáme čekat přímou kontrolu jednotlivých vojáčků, spíše čekejte téměř jakékoliv svobodné chování celé armády. Obzvláště pěkné to prý bude, když poblíž nebude žádný nepřítel: vojáci se budou potulovat po ležení, posedávat u ohníčků, nebo třeba provádět bojová cvičení.
Co se týká přímých „božských“ sil, ty budou zastoupeny dvěma typy zázraků. První z nich jsou takzvané „standardní,“ mezi které patří Voda, Oheň, Blesky, Meteor, Štít a Léčení. Každý z nich pak bude možno sesílat ve dvou variantách. Vezměme např. Vodu. Tou je možné zavlažovat políčka vlastních uctívačů, nebo utopit nepřítele. Druhý typ zázraků jsou tzv. Epické, které jsou sice náročnější na seslání, ale mají mnohonásobně větší efekty, ačkoliv není nezbytně nutné, aby byly trvalé (obrovský kráter v zemi se časem sám zacelí). Používání těchto zázraků přímo ovlivňuje náchylnost k Dobru nebo ke Zlu. Když se k vám bude blížit nepřátelská armáda, je možno jí zahradit cestu ohnivou zdí, což jistě nebude považováno za zlý čin, ale pokud na nepřítele svrhnete ohnivou záplavu, která je všechny seškvaří na uhel, je tu jistá možnost, že to nebude bráno jako čin dobráka.
Přestože termín dokončení není ještě znám, i když některé spekulace hovoří o konci tohoto roku, je docela povzbudivé, že autoři plánují hru dokončit v co nejkratším možném čase.