V březnu tohoto roku společnost Gearbox Studios dokončila akci z 2. světové války Brothers in Arms: Road to Hill 30. Někdo by řekl, že jde o další obyčejnou střílečku z naprosto okoukaného období dějin, ale již tento původní díl přinesl do tohoto žánru něco trochu nového a neokoukaného. Každý kdo se rozhodl tuhle hru ohrát, musel tak nějak zapojit i mozek, aby dokázal překonat veškeré překážky, i když je fakt, že ke konci se z neustále opakovaných situací mohla stát rutina. No a ještě tomu není ani zdaleka rok a už se chystá další pokračování, pod názvem Brothers in Arms: Earned in Blood.
Hned ze začátku se hodí zmínit, že tyto dvě hry si ve spoustě detailů i drobností jsou dosti podobné. Tím se tak trochu vysvětluje, proč nejde o regulérní druhý díl, ale spíš jen o něco jako další epizodu, čímž rozhodně nechci snižovat její hodnotu, protože jde o plnohodnotnou hru, která přes všechny podobnosti přináší docela jiný herní prožitek.
Zřejmě tím nejdůležitějším a nejpodstatnějším rozdílem je herní prostředí. Zatímco v prvním díle se bojovalo na otevřených prostranstvích, nyní se vše odehrává ve městech.
Zřejmě tím nejdůležitějším a nejpodstatnějším rozdílem je herní prostředí. Zatímco v prvním díle se bojovalo na otevřených prostranstvích (kromě pár misí), jako jsou pole, louky, statky, cesty a tak podobně, v tomto pokračování se přesuneme do obydlených, vlastně „dříve“ obydlených, oblastí. Bojovat se bude ve válkou zničených městech, plných rozbombardovaných budov a samozřejmě i nepřátel.
Princip toho, jak zneškodnit nepřítele zůstává pořád stejný (najít, trochou střelby zaměstnat, mezitím obklíčit a ze zálohy zneškodnit), jen se musí trochu změnit hráčův přístup a myšlení. Nejde totiž o velké prostory, ale spíše o místnosti, a další prostory, kde se bude bojovat na blízko. Není proto problém, vpadnout nepříteli přímo do náruče, nebo při obkličování soupeře jednoduše zabloudit. Někdy proto nebude obklíčení tou nejlepší variantou. A také se nesmí zapomínat, že budovy můžou mít i více pater, vhodných pro odstřelovače. Důležité tedy je důkladně prozkoumat terén a hlavně být schopen rychlých a správných rozhodnutí.
V průběhu vývoje byl samozřejmě čas i něco vylepšit a napravit nějaké chybky. Z těch vylepšení asi nejvíce zaujme vylepšená umělá inteligence. Válečné veterány to potěší, zatímco začátečníkům to může zamotat hlavu. Výsledek je totiž takový, že soupeř je nyní schopen použít stejnou taktiku na vás, jako vy na něj. Nejednou se tak stane, že zatímco se snažíte obklíčit nepřítele, on obklíčí vás a ze zálohy vám pořádně zatopí. Ve hře se objeví i nějaké nové zbraně a vozidla.
Co se týká herních možností, tak tu je nepostradatelná single-player kampaň doprovázená příběhem, dále skirmish mód, který podporuje i kooperaci a nechybí ani multiplayer se spoustou módů a s podporou modifikací.
Podle dostupných informací by hra měla vyjít na všechny platformy (PC, PS2 a Xbox) 7. října tohoto roku.