O DroneZ je zatím slyšet hlavně v souvislosti s třetí generací karet GeForce - vcelku neznámá hra se totiž honosí tím, že bude využívat možností této nové hardwarové hračky. Zetha GameZ si coby autoři zřejmě dobře spočítali, že nových her sice vychází spousta, ale jen pár z nich se může pochlubit spojitostí s GeForce 3, což nepochybně zajistí DroneZ dostatek pozornosti. Za zmínku stojí i fakt, že ačkoliv byl titul původně vyvíjen pro Dreamcast, po zvážení všech pro a hlavně proti :-) se dospělo k závěr, že Pcčko a Xbox budou přeci jen vhodnější platformy.
Pokud bychom měli věřit oficiální stránce hry, pak budou DroneZ první hrou na světě, která se bude odehrávat v chladných stěnách cyberprostoru (pokud tedy uvěříte tomu, že cyberprostor vůbec nějaké stěny může mít). V podstatě by se mělo jednat o vizualizaci hackerských průniků do cyberprostoru, vyvedenou zhruba ve stylu 3D akce. Převedeno do normálnější mluvy si to můžete představit asi nějak tak, že svoji postavu povedete do útrob nepřátelského systému (představovaného "klasickým" 3D prostředím) zabezpečeného spoustou nejrůznějších opatření (které jsou pro účely téhle hry nahrazeny "klasickými" protivníky a finálními bosy). S tím, jak budete pronikat hlouběji do tajů okolního systému, budete zároveň schopni v kooperaci s hackery získávat nové zbraně, nové štíty a další speciální pomůcky. Uváděná inspirace cyberpunkovými spisovateli, jako jsou například Gibson nebo Sterling, je tedy vcelku očividná. Důležitým faktem je ještě to, že svět, v němž se budete pohybovat, není žádná bezprizorní chudinka, ale ovládá ho jakási vyšší umělá inteligence (což, jak už víme ze System Shocku, může znamenat jedině kupu potíží).
Věci, s nimiž se v DroneZ setkáte, vypadají na počítačovou hru a 3D akci vůbec dost prapodivně. Tak například míříte-li na pohybující se objekt, nemůžete čekat, že když použijete tradiční způsob míření (osvědčený z jiných akcí), že něco trefíte. Netrefíte, protože v téhle hře kulkám a jiným nábojům nějaký čas trvá, než doletí k vytčenému cíli - což znamená to, že pokud chcete sejmout pohybující se objekt, musíte mířit někam do míst, kam tušíte, že objekt doběhne za tu dobu, co k němu vaše střela poletí. Tomu se říká opravdu vysoká míra realističnosti. Autoři si pochvalují, že tímto způsobem přinutí akční hráče k trochu větší mozkové činnosti, než jaká je po nich obvykle vyžadována - když budete muset zvažovat i takové prkotiny, jako po jaké trajektorii se máte pohybovat, aby byl zásah co nejpravděpodobnější, je jistá pravděpodobnost, že se do bezhlavé akce vloudí i taktické a strategické prvky. Otázkou zůstává, jestli o to někdo stojí :-).
Další divnotou bude podložka, na níž se budou postavy ve hře pohybovat. Vznášející se platforma pod vašima (či protivníkovýma) nohama může volně rotovat po 3D prostředí a tudíž se můžete například vznášet i nahoru a dolů, což se vám jinde jen tak nepoštěstí. Líbit se vám bude i rozkouskování částí těla hlavní postavy, což si nepředstavujte nijak krvavě, ale spíš tak, že i když poběžíte určitým směrem, bude možné otáčet horní polovinou trupu zhruba tak, jak jsme na to zvyklí v reálu. Pokud by vám snad nedošlo, k čemu byste měli při běhu otáčet trupem, pak jste asi zapomněli, že v akčních hrách je třeba občas střílet a možnost střelby do jiných směrů, než je ten přímo před vámi, každého slušného masového vraha potěší.
A kteréže úžasnosti z toho spojení s GeForce 3 vlastně pro DroneZ vyplynou? Především vysoce detailní provedení postav i všech okolních objektů a k tomu pochopitelně hromada dalších grafických vymožeností, o kterých bych vám sice ráda povykládala, ale pud sebezáchovy mi radí se do rozboru těch kryptických termínů vůbec nepouštět.