Hidden and Dangerous chystá druhý útok

  12:00aktualizováno  10. března 2001 3:33
Více než čtvrt milionu prodaných kopií, Bafty Awards a řada dalších ocenění a datadisk Fight for Freedom - tak tímhle vším se může chlubit prvotina brněnského týmu Illusion Softworks - válečná strategie Hidden & Dangerous. Čím chce ale zaujmout její pokračování?

Hidden & Dangerous 2

English version of this article

Více než čtvrt milionu prodaných kopií, Bafty Awards a řada dalších ocenění a datadisk Fight for Freedom - tak tímhle vším se může chlubit prvotina brněnského týmu Illusion Softworks - válečná strategie Hidden & Dangerous, která byla zároveň první hrou z domácí produkce distribuovanou díky Take 2 Interactive a Talonsoftu i v zahraničí. Takový úspěch však samozřejmě nemohl zůstat bez odezvy a tak se není čemu divit, že šestadvacetičlenný tým (číslo aktuální k 20. červnu 2000) připravuje v brněnských prostorách Illusion Softworks jeho druhý díl. Vývojáři nám slibují řadu vylepšení a novinek, pojďme se tedy podívat, co všechno by měl Hidden & Dangerous 2 umět.

První, čemu se mrkneme na zoubek, je engine. Ten z prvního dílu je nyní vzhledem k technickému pokroku samozřejmě nepoužitelný, avšak do parády si jej vzali čtyři programátoři (engine do prvního dílu Hidden & Dangerous dokázal udělat jeden jediný člověk!) a výsledkem jejich úsilí je, Hidden & Dangerous 2 že Insanity 2 vypadá opět sexy a ve spolupráci s dalšími prvky hry je připravena obšťastnit statisíce hráčů na celém světě. Hlavní vnady Insanity 2 tkví v předpočítaných a sledovaných stínech, reálné fyzice těles, morphingu objektů a v neposlední řadě také v průstřelnosti a rozbíjení materiálů. Možná se přímo ve hře dočkáme navíc vlastního editoru.

Nejen editorem však živ je člověk a tak dáme slovo grafikovi. "Grafika v Hidden & Dangerous 2 bude mnohonásobně hezčí než v prvním díle," tvrdí hlavní 3D grafik hry Peter Kubek. To, že se grafika posune o nějaký ten stupínek výš je ale jasné, spíše mě zajímá, jak toho chtějí autoři dosáhnout. "Díky programátorům je Insanity 2 asi čtyřnásobně rychlejší než její předchůdkyně. Této vlastnosti pak využijeme pro detailnější a jemnější grafiku a díky enginu také k efektnějšímu stínování," vysvětluje Peter. Stínováním nyní řada světových developerů počítačových her vylepšuje svou jinak průměrnou grafiku, Peter mě ale ubezpečuje, že u Hidden & Dangerous 2 tomu bude jinak: "Chceme vytvořit grafiku, která bude pěkná i bez stínování a se stínováním pak bude vypadat absolutně bombasticky."

Hidden & Dangerous 2

Jak už tedy bylo naznačeno výše, umělá inteligence by měla být na úrovni, stejně tak crash-efekty, jak to ale vypadá v praxi jsem však zatím neměl možnost vidět, vizuální dojem ze hry mám však hodně dobrý. Procházel jsem se jednou kompletní, avšak dosud nenasvícenou, úrovní Hidden & Dangerous 2 a nutno říct, že interiéry i exteriéry vypadají k světu i bez stínování, přesně jak autoři slibují. V jednotlivých lokacích byl vidět smysl pro detail, na rýsovacích prknech byly rozpracovány skutečné rysy, čas od času jsem narazil na již hotové objekty a i ty v mnohém připomněly skutečnost a co mě zajímalo nejvíc bylo zpracování stromů, na nichž u mě zatím všichni vyhořeli - vypadaly mnohem lépe než v jedničce a také se mi líbily více než ty FlashPoinťácké.

Hidden & Dangerous 2 by mohly vyjít počátkem příštího roku. Původně Illusion Softworks uváděl Vánoce 2000, ale vzhledem k tomu, že se Petr Vochozka nechce nyní k datumu vydání H&D2 příliš vyjadřovat, rozhodně bych to tak růžově neviděl. Každopádně se máme na co těšit.

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

Velvyslanectví Alžírské demokratické a lidové republiky
Administrativní pracovník

Velvyslanectví Alžírské demokratické a lidové republiky
Praha

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...