Poměrně bez většího rozruchu proběhla médii zpráva o tom, že evropským distributorem unrealovského enginu se stává společnost Rage, která se sama zabývá vývojem kvalitních her (Incoming Forces, Hostile Waters a další). Stejně nenápadně internetem proplulo i oznámení o tom, že pracovníci Rage hodlají této skutečnosti řádně využít a že v blízké době přinesou na trh dvě akční hry na tomto enginu postavené. Nyní ale konečně zveřejnili také první konkrétní informace o jedné z nich a vše se rázem mění. Hra Mobile Forces milovníky žánru FPS rozhodně zaujala. A není se čemu divit, o čemž by vás měly přesvědčit následující řádky.
Poměrně překvapivý je fakt, že ačkoliv se na hře pracuje již několik měsíců a tvůrci nám dokonce dokázali nabídnout první hmatatelné výsledky (ehm... obrazně řečeno :o)), přesto ještě není hotový celý příběh. Jasný je však směr, kterým se bude hra Mobile Forces ubírat. Mělo by se jednat o „vojenskou“ akční hru s first-person perspektivou, v níž bude kladen velký důraz na realističnost zpracování. Nemusíte se ale bát, že by se mělo jednat o hyperrealistický (a tím pádem i hyperobtížný) simulátor pěchotního boje. Tvůrci se totiž nechali slyšet, že „realismus je sice fajn, ale neměl by se plést do cesty zábavě“. Snaží se tedy najít tu zlatou střední cestu, která by vyhovovala pokud možno všem, kdo mají rádi akční hry ve všech jejich podobách.
Dlužno podotknout, že zatím na to jdou velice dobře. Ostatně použitým stupněm realismu se hra nejvíce odlišuje od konkurenčních titulů, takže vůbec nebude na škodu, když popis hry začneme právě zde. Tvůrci se hodně dlouho rozmýšleli, jakým způsobem umožnit hráčům používat různé styly boje, aniž by je ale nutili k nějakému striktnímu výběru typů postav (jako tomu je např. v RtCW). Nakonec vše vyřešili šalamounsky - omezenou „nosností“ hráče a vlivem váhy na jeho pohyblivost. Jak to vypadá ve hře? Každá z postav si může vzít libovolnou zbraň, ale unese jen tolik, kolik je možné očekávat od průměrného trénovaného jedince. Zapomeňte tedy na to, že byste měli v jedné ruce raketomet, v druhé těžký kulomet, na sobě neprůstřelnou vestu a přitom přebíhali sprintem od jednoho domu ke druhému. Pokud budete mít u sebe některou z vysloveně těžkých zbraní, pak už pravděpodobně unesete jen pistoli nebo nějakou podobnou lehkou zbraň, případně ještě snad nějakou tu neprůstřelnou vestu. Ale počítejte s tím, že budete sice po zuby ozbrojení, ale také pomalí jak těhotná želva na nákupu. Zato spokojíte-li se s obyčejnou pistolí, dokážete většinou proběhnout úrovní dříve, než se vaši soupeři rozkoukají. A v čem že tkví obrovská výhoda tohoto systému? S jeho pomocí je možná specializace jednotlivých postav (ať už živých, nebo řízených počítačem), která ale není pevně daná a může se během hry měnit podle potřeby.
Dalším výrazným krokem směrem k realističnosti je zakomponování vozidel do herního systému. Ty se sice v jisté podobě objevují v současnosti snad v každé akční hře, ale zde bychom se měli podívat mnohem dále. Společnost Rage má totiž poměrně slušné zkušenosti se závodními hrami a rozhodla se je zde alespoň v částečné míře zužitkovat. Každé vozidlo tak bude mít nejen rozdílný design a maximální rychlost, ale také manévrovatelnost, brzdné schopnosti, řazení a vůbec všechny ty věci, kterým jako naprostý automobilový amatér nerozumím :o). Neznamená to ale, že by tvůrci chtěli udělat z Mobile Forces nějaké závody obrněných vozidel. Slouží zde jako doplněk, jehož můžete, ale také nemusíte využít. Těžko říci, která z variant je lepší a bezpečnější. Kromě výhod v podobě lepší ochrany, možnosti kooperace osádky vozu (jeden řídí, ostatní střílejí) a větší rychlosti totiž budou mít vozy pochopitelně i slabší stránky - přesná rána dokáže prostřelit gumy, ještě přesnější vyhodit do vzduchu nádrž apod. A kde byla v tu chvíli osádka vozu? :o)
Dost ale bylo popisu realistických prvků, podívejme se na další fakta, jež jsou o hře Mobile Forces k dispozici. Jak již bylo uvedeno výše, hra bude vystavěna na Unreal enginu - není to ale tak úplně pravda. Jedná se vlastně o jakýsi mix klasického Unrealu a dosud vylepšovaného enginu Unreal Warfare. To znamená jediné - můžeme se těšit nejen na všechno, co nám může nabídnout původní engine, ale také i na některé prvky z jeho nové verze, a to aniž bychom museli čekat na její odladění a vypuštění na trh. Výhoda tohoto přístupu je pochopitelná - dočkáme se nejen kvalitní AI, misí uvnitř budov i pod širým nebem nebo více než solidní multiplayerové podpory, ale i takových vychytávek, jako je vzdálený a přesto kvalitní horizont, množství nových vizuálních efektů apod.
Pracovníci společnosti Rage pro nás ale mají i další navýsost potěšující informaci. Hodlají totiž připravit co nejlepší půdu těm, kdo budou chtít k Mobile Forces vytvářet různé modifikace, doplňky, nové mise apod. Ještě sice není rozhodnuto, zda budou editory součástí balení se hrou, nebo zda budou k dispozici přes internet, každopádně se ale s jejich uvolněním pro širokou veřejnost počítá již od samého začátku prací na tomto titulu. Zní vám to lákavě? Nám také :o). Takže se můžeme těšit - pokud půjde vše hladce, mohli bychom se Mobile Forces dočkat již v dubnu roku 2002.