Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

O.R.B. - o rok později, o rok lépe

  12:00aktualizováno  12:22
Jak jsme vás včera informovali, vývoj hry O.R.B. zdárně pokračuje, a to navzdory ročnímu zpoždění. Tvůrci ale nehodlají až do letošního listopadu jen tak nečinně sedět a chystají do hry přidat pár opravdu zajímavých vylepšení. Začali jsme se tedy pídit po nových podrobnostech a zde je výsledek.

O.R.B. Včera jsme vám přinesli krátkou zprávu o tom, že vývoj hry O.R.B. od společnosti Strategy First se sice znatelně zpozdil, ale tvůrci jej rozhodně nehodlají odsunout na vedlejší kolej nebo nedejbože zcela zrušit. Řekli jsme si, že by byla škoda vše odbýt pouze několika řádky a neinformovat vás o tom, jak se roční prodlení projevilo na kvalitě hry, nových prvcích a podobně. Proto jsme se začali pídit o dalších podrobnostech, a ačkoliv tvůrci příliš sdílní nejsou a většinu detailů střeží žárlivě jako Othello svou milou Desdemonu, pár zajímavých věcí se nám zjistit podařilo.

Nejprve si připomeňme, co je O.R.B. vlastně zač. Když prozradíme, co ona zkratka znamená, hodně napovíme. O.R.B. totiž značí Offworld Resource Base, což přeloženo do češtiny znamená "mimoplanetární těžařská základna". Je tím pádem patrné, že se jedná o vesmírnou realtimovou strategii s těžbou základních surovin. Příběh se točí kolem dvou ras, jež o sobě navzájem až do nedávné doby nevěděly, jejich dvou planet a pásu asteroidů, ze kterých těží nezbytné suroviny. Děj samotný zde však rozebírat nebudeme - nic se na něm od minule nezměnilo, takže pokud máte zájem se o něm dozvědět něco více, můžete si podrobnosti přečíst zde. My zatím přejdeme k podstatnější části, kterou je názor samotných pracovníků Strategy First ke zdržení vývoje.

O.R.B. Asi nejlépe vyjádřila mínění samotných vývojářů jedna ze zaměstnankyň - Christina Ginger. Ta prohlásila: "Můžeme nyní využít luxusu, který nám poskytuje tento čas navíc, a přidat do hry více vizuálních efektů a doplňkových funkcí. To je jeden z pozitivních rysů odložených vydání." Je tedy zřejmé, že tvůrci nehodlají vydat hru s původně plánovaným enginem, ale chtějí na něm provést markantní změny, hlavně co se grafických efektů týče. Vzhledem k tomu, že již první zveřejněné screenshoty vypadaly velice zajímavě, mají se hráči-estéti opravdu na co těšit.

Potěšující je také ono oznámení, že do hry budou implementovány další doplňkové funkce. Podle našich informací by se mělo jednat především o vylepšení stávajícího ovládacího rozhraní, které by se jinak mohlo někomu zdát poměrně složité. Jistá netradičnost interfacu však bude nezbytná, protože O.R.B. nebude ztvárněn jako většina jiných realtimových strategií. Bude kompletně trojrozměrný s plně dynamickým prostředím, a to v plném významu těchto slov. Řečeno prostým jazykem, pohybovat se budete nejen do stran a vpřed či vzad, ale také nahoru a dolů (pokud ve volném vesmíru vůbec je nějaké "nahoře" a "dole"). K tomu si připočtěte, že rozestavení objektů (asteroidů, planet apod.) není fixní, ale vše je v neustálém pohybu. Intuitivnost ovládání je v takovémto případě naprosto nezbytná, protože jinak by po titulu sáhli pouze skalní příznivci žánru, které neodradí složité rozhraní a stovka věcí, na které je zapotřebí se neustále soustředit. Není tedy žádný div, že právě tímto směrem O.R.B. napínají tvůrci maximum svých sil. Uznávají přitom, že každému z nás může vyhovovat jiný způsob ovládání, a tak nám i zde chtějí ponechat co největší svobodu výběru.

Od ostatních RTS by se měl O.R.B. lišit (kromě již zmíněného ztvárnění) také tím, že se snaží odpoutat od zaběhaného schématu, kdy si v klidném místě poblíž zdrojů surovin vybudujete základnu, postavíte si silnou flotilu a tou následně rozdrtíte svého protivníka. Zde takovou možnost mít nebudete. Částečně z důvodu, že všechny objekty jsou v pohybu a není tedy možné být neustále "blízko surovin", částečně pak i proto, že zdroje budete muset pracně hledat a bránit je ve chvílích, kdy z nich budete těžit. Nezávisí tedy na tom, jak rychle dokážete vybudovat silnou flotilu, ale na tom, zda dokážete využít momentálního rozestavení asteroidů, planetek a ostatních objektů ve svůj prospěch. Tím je zaručeno, že hra vás nepřestane bavit ani ve chvíli, kdy budete mít úspěšně splněny všechny mise, a budete ji tedy moci hrát znovu od začátku.

Samozřejmě, že to nejsou všechna lákadla, která na nás tvůrci tohoto titulu mají. Bohužel, zatím je podle jejich názoru příliš brzy uveřejňovat něco o dalších prvcích, jakým je například ztvárnění kampaní (ty by měly být velice originální), detailech o ovládání či grafice, rozloze jednotlivých lokací a podobně. Na to si holt budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Zatím doufejme, že nedojde k žádným dalším větším zdržením a že bude O.R.B. opravdu tak zajímavý, jak se zatím zdá být.

Autor:
Témata: Asteroid, Planetka
  • Nejčtenější

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín

Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky

I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...

Byli jsme příliš chudí, abychom měli konzoli, vzpomíná tvůrce herního hitu

Sexy akční hra Stellar Blade je zatím nejpříjemnějším překvapením letošního roku a o jejího...

ANKETA: Jaké je vaše nejoblíbenější videoherní auto?

Máte nějaké oblíbené videoherní vozítko či auto? Napište nám do diskuze pod článkem, které a proč.

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

BlizzCon 2024 nebude

Letošní ročník akce BlizzCon, na níž fanoušci oslavují hry studia Blizzard, tedy značky jako...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...