GTR 2 bude stejně jako jeho mladší bratříček obsahovat licencovaná auta a okruhy od FIA GT.
Původní hra, jejíž celý název je GTR: The Ultimate Racing Game, obsahovala oficiální licenci závodní série FIA GT a nabízela ke svezení 68 licencovaných vozů (Ferrari, Chrysler, Seat, Morgan, Lotus, BMW, Lister a další), 10 oficiálních tratí (Barcelona, Magny-Cours, Enna-Pergusa, Brno, Donington, FIA GT Spa 24H, Anderstorp, Oschersleben, Estoril, Monza). Kromě této široké nabídky vozů a tratí přinesl původní titul také velmi realistické ovládání a dosud nepřekonané zpracování jízdních vlastností jednotlivých vozidel. Původní počin byl skoro ve všech ohledech tím nejlepším, co bylo v době uvedení k dostání. Jedinou vadou na kráse bylo nedotažené grafické zpracování a fyzikální model poškození. Pokud vás zajímá, jak vše vlastně vypadá, můžete si vyzkoušet dvě hratelné demoverze, které nabízíme ke stažení zde. Na stejném enginu je vytvořena také další závodní hra od společnosti SimBin, a to GT Legends, kde se usadíte do kokpitu silničních vozů ze 70-tých a 80-tých let minulého století. I tuto hru je možné si vyzkoušet v hratelném demu.Licencovaná technologie od firmy MoTeC nabídne skutečně reálnou telemetrii.
GTR 2 přinese mnoho změn, z nich většina bude mít převážně kosmetický charakter, ale najdou se i podstatné změny, které tento druh závodů přiblíží širší veřejnosti. Titul bude stále zaměřen převážně na simulaci, což ocení hlavně opravdoví fandové závodů, pro ostatní bude připravena taková malá autoškola, kde si můžou po rychlosti prahnoucí začátečníci procvičit veškeré potřebné úkony. Po každém závodu lze díky implementované telemetrii od společnosti MoTeC vyhodnotit kvalitu jízdy a odstraňovat tak případné vady, kterých bude ze začátku více než dost. Další novinkou je dynamické střídání dne a noci nebo změny počasí, což se velmi projeví na přilnavosti povrchu. Autoři také slibují upravení modelu poškození, který nebyl v prvním díle úplně doladěn, nyní bude mít každá kolize podstatnější vliv na jízdní vlastnosti. Novinky v grafice reflektují výše zmiňované poškození vozidel, které by mělo být zpracováno do nejmenšího detailu, od škrábanců po demolici celého předku či zadku. Díky plnému využití DirectX9 vypadá vše fotorealisticky, od povrchu vozovky přes jednotlivé vozy až po okolní prostředí, včetně postávajících a posedávajících diváků. Nový vydavatel, německá společnost 10Tacle, naplánoval vydání GTR2 na letošní letní prázdniny, a tak musíme týmu držet palce, aby veškeré naplánované novinky stihl implementovat včas.