Nebudeme si nalhávat, že by nezávislých vývojářů bylo nějak málo, to asi ne. Ale aby od takovýchto lidí bylo očekáváno něco úžasného, toho se tak často nedočkáme. Jedním takovým týmem je skupinka tří lidí, kteří říkají svému studiu Offset. Všichni tito vývojáři dříve pracovali pro společnost S2 Games na fantasy/sci-fi multiplayer akci Savage: The Battle of Newerth. V současnosti jsou na volné noze a z vlastních prostředků si financují vývoj nové hry, kterou pojmenovali jednoduše podle názvu svého týmu: Project Offset. Informaci o financování vývoje z vlastních zdrojů berte trochu s nadhledem, protože jde o dost nákladnou záležitost a tudíž shánějí finance kde to jen jde. Prý se vedou jednání s několika vydavatelstvími a také podpora od kohokoliv je vítaná.
Project Offset je především multiplayer fantasy RPG, o kterém se dá mluvit i jako o FPS.
Tenhle úvod by mohl znít dosti divně a už si třeba říkáte, že ta hra, na které pracují, bude nějaké „béčko,“ které nebude stát ani za jeden pohled. Jenže právě to by byl špatný náhle, protože už podle prvních dostupných informací to bude právě naopak.
Čím tedy začít, aby to upoutalo? Možná tím, že se občas vyskytují náznaky a vzdálená přirovnání k Battlefieldu. Ale zapomeňte na současnost či budoucnost. Tahle hra bude zasazena do fantasy světa, podobného spoustě těch, ve kterých se odehrávají RPG. K RPG se Offset přiklání i tím, že hráč bude mít na výběr z několika povolání (klasický univerzální válečník, střelec pro boj na dálku a přepady, trpasličí stavitel pro opravy všeho možného, velice důležitý léčitel a nepostradatelný mág). Postavy budou v průběhu hry ještě navíc získávat zkušenosti a díky tomu bude možné si je i nějak vylepšovat.
Další nezanedbatelnou součástí hry (možná jednou z nejdůležitějších) jsou různá vozítka a monstra (koně, katapulty, obři, válečné lodě, draci). Každý kdo je použije, získá výhodu (rychlejší pohyb, schopnost létat, hromadná přeprava), a pokud budou použity v několika hráčích najednou, možná s nimi půjde udělat i něco navíc.
Hra jako taková bude zaměřena především na mulriplayer a jeho různé varianty a formy. Nebude opomenuta ani kooperace, na kterou bude brán zvláštní zřetel. Čekejte tedy spousty zajímavých misí a bitev mezi hráči. Zmínka padla i o obrovských bitvách (64 a více hráčů) a prý bude možné se zúčastnit i obrany či dobývání hradů.
Jednou z nesporných kvalit tohoto titulu by měla být grafika a fyzika. Autoři mluví o obrovské spoustě různých světelných efektů, typů stínování, precizním vymodelování postav a prostředí (mimochodem, to by mělo být zcela zničitelné) a řadě dalších věcí. Pokud by se vám náhodou obrázky zdály takové divné, rozmazané a ne úplně pěkné, vemte na vědomí, že jde o obrázky vytípané přímo z videa. Jestli to chcete vidět v plné kráse, nezbývá než si ono video pustit.