II. světová válka už asi navždy zůstane jedním z nejreprodukovanějších období lidských dějin z hlediska počítačových her. Není se čemu divit, jelikož se jednalo o docela zlomový úsek lidské historie, který se zapsal do vědomí snad všech, jako nejkrvavější válečný konflikt historie. Každý si jistě vzpomene na miliony mrtvých, miliony tun bomb, utrpení civilního obyvatelstva a nelze přehlédnout ani znatelně rychlejší technologický pokrok, i když šlo většinou jen o vojenství.
Už dneska se tedy střetneme s nepřeberným množstvím her z různých žánrů. Zřejmě ty nejfrekventovanější jsou strategie a válečné akce. A právě do jedné z těchto kategorií se snaží přidat další položku i tým Rebellion Software a společnost Ubi Soft (Namco). Titul na kterém pracují se jmenuje Sniper Elite a bude to tak trochu odlišná válečná akce.
Autoři si pro hráče nachystali nelehký úkol, protože hra bere v potaz snad každý aspekt daného problému. Být dobrým odstřelovačem nebylo nic snadného.
Hráč se tedy neujme role nějakého hrdiny, který sám pokosí celou nepřátelskou armádu, ale stane se spíše mužem v utajení, sniperem. Je sice pravda, že skoro v každé akci se sniperská puška vyskytuje a je možné si tedy s ní i zastřílet, ale tentokrát se jedná o něco naprosto jiného.
Děj je situován do roku 1945 (paralelní vesmír), kdy Rudá armáda již bojuje v ulicích zničeného Berlína. Jenže, kolují zvěsti, že se Rusko pokouší získat výsledky výzkumu atomové bomby. To samozřejmě nemůžou Spojenci nechat jen tak a posílají amerického ostřelovače vycvičeného v OSS, jehož cílem je, za využití svých unikátních schopností, vyrvat toto tajemství z rukou Rusů. Dalo by se s lehkým nadhledem říci, že jde o takový nenápadný přechod mezi 2. světovou válkou a studenou válkou.
Většina akce bude hráči prezentována ve 3rd person nadhledu, podobně jako ve Splinter Cellu. Hráč se bude muset proplížit na nejvýhodnější místo, aby mohl co nejlépe využít své odstřelovací pušky (přestože v arzenálu bude mít i jiné zbraně). Autoři si pro hráče nachystali nelehký úkol, protože hra bere v potaz snad každý aspekt daného problému. Hráč tedy musí najít nejen ono „dobré“ místo, ale při střelbě samotné musí brát v úvahu vzdálenost, převýšení, povětrnostní podmínky, gravitaci, vlastní tep a dokonce bude muset sladit výstřel s nějakým zvukem v pozadí, aby se neprozradil (všem je určitě jasné, že i tak se bude muset neustále pohybovat, aby nebyl dopaden). Jen tak mimochodem, každý výstřel bude zraňovat jako v reálu. Tím je namysli, že je možné prostřelit třeba ruku, aniž by to cíl eliminovalo. Na druhou stranu, pokud se trefíte dobře, přepne se hra do známého bullet-time módu, abyste si to mohli náležitě vychutnat.
Nebyl opomenut ani multiplayer a my se s ním potkáme ve všech jeho možných variantách. Od klasického deathmatche až po kooperaci, což dozajista přidá hře na zábavnosti.
Na grafickou a zvukovou stránku byl brán také jistý zřetel, tudíž se snad nemusíme bát, že by to dopadlo nějak špatně. No, stejně by jsme se nebáli už moc dlouho, protože plánované datum vydání je už 23. září (tohoto roku).