Existuje jistá skupina lidí (a určitě nebude malá), která věří, že akčních RPG není nikdy dost. Něco podobného si jistě řekli i programátoři ze studia Iron Lore (pokud nevíte, tak tohle studio založil jeden z tvůrců Age of Empires, Brian Sullivan, a ani ostatní členové nejsou v žánru RPG žádní nováčci). Jejich nový projekt se jmenuje Titan Quest, z čehož si mnozí dokáží odvodit, kde a v jakém období se to bude odehrávat.
Ale pro úplnost, Titan Quest se odehrává v období starověkých mocností (Řecko, Egypt,...) a je dosti výrazně spjat s mytologií. Příběh sice ještě není do detailů dopracován, ale už nyní je jasné, co bude hlavní zápletka. Vše se točí kolem Titánů (jestliže nejste zasvěceni do řecké mytologie, tak vězte, že to jsou „rodiče“ bohů), kteří se osvobodili ze svého věčného vězení a snaží se přinést zkázu a chaos do světa lidí.
Vše se točí kolem Titánů, kteří se osvobodili ze svého věčného vězení a snaží se přinést zkázu a chaos do světa lidí.
Možná se hodí krátká vsuvka ohledně toho, proč si autoři vybrali právě tohle období a oblast. Předně to bylo z toho důvodu, že si myslí, že takhle poutavé období si to zaslouží. Vlastně jde o to, že tahle „lokalita“ a časové období mají co nabídnout i dnešním hráčům a hlavně, neexistuje moc herních titulů, které by se tím zabývaly.
Cílem projektu je zaujmout co nejvíce lidí. Jak hardcore, tak příležitostných hráčů. Tomu je uzpůsoben i herní systém a tvorba postavy. Přestože ve hře je zhruba 25 povolání, při samotné tvorbě postavy není nikdo nucen k nezvratným rozhodnutím. To jediné co je třeba udělat je, přiřadit postavě jméno a pohlaví. Dále ve hře bude možné si postavu rozvíjet přesně tím směrem, jakým si budete přát. Existuje přes 120 různých dovedností, které za získané zkušenosti budete zlepšovat a tím si profilovat svého hrdinu. No a když vám to přestane vyhovovat, tak jednoduše dané body přesunete jinam. Jaké by to bylo fantasy, kdyby neexistovala magie. Ta je rozdělena do několika oborů, na kterých bude záviset, co dokážete. Autoři neopomněli ani oblíbené vyvolávání pomocníků.
Pokud jde o vybavení, tak je nachystáno přes 100 kousků obyčejného a dokonce přes 100 000 magického. Zapomeňte ale na to, že by vám třeba z mrtvého brouka vypadnul kus brnění. To si hra hlídá. Když už je řeč o tom, co si hra hlídá, tak musíme zmínit umělou inteligenci vůbec. Soupeři nebudou jen tak bezhlavě útočit. Právě naopak. Budou využívat snad všeho a dokonce budou chránit zraněné spolubojovníky, aby se mohli ošetřit.
V kůži starověkého hrdiny navštívíme celou řádku lokací, z nichž bude spousta dosti známá i z dnešního pohledu. Pyramidy, labyrint na Knossosu, Vysuté Zahrady v Babylonu a další. Přesný počet lokací není prozatím k dispozici, ale můžete si být jisti, že přesun mezi nimi bude zajištěn pomocí portálů.
Grafická stránka hry by měla být odpovídající a rozhodně by neměla nikoho urazit. V plánu je také multiplayer, jehož silnou stránkou prý bude kooperační mód až pro 8 hráčů. S plnou hrou má být také dodáván editor map, aby si bylo s čím hrát a aby hra vydržela déle. Celkem vzato to vypadá na docela pěknou a zajímavou hru, jen doufejme, že za dalších 6 měsíců vývoje se to nějak nepokazí.