Pokud si pamatujete heslo od Eidosu pro Tomb Raider: Angel of Darkness, tak se jistě bavíte tou ironií. „Out of the tombs and into hell” totiž docela dobře vystihuje to, co se s celou touto sérií postupem času stalo. No, možná že to není až tak hrozné, ale nikdo nemůže popřít, že to s Larou šlo z kopce (např. nepoužitelné ovládání a „nefunkční“ AI). Není tedy divu, že společnost Eidos se s tím rozhodla něco udělat. Vývoj dalšího dílu, Tomb Raider: Legend, byl tedy odebrán Core Design a byl přidělen týmu z Crystal Dynamics (Legacy of Kain). Určitě se hodí zdůraznit, že v jejich týmu je i Toby Gard, původní tvůrce Larry.
Prvním krokem k tomu, aby se tento nový díl opravdu podařil, bylo položení pár otázek a hledání odpovědí. „Kdo je Lara Croft?“ „Co jí pohání k tomu, aby byla taková jaká je?“ „Může něco nabídnout současným hráčům?“ Výsledkem tohoto náročného pátrání je jednoduše návrat ke kořenům.
Pokud si pamatujete heslo od Eidosu pro Tomb Raider: Angel of Darkness, tak se jistě bavíte tou ironií. „Out of the tombs and into hell” totiž docela dobře vystihuje to, co se s celou touto sérií postupem času stalo.
Přestože je o zápletce nového dílu známo velice málo (vlastně skoro nic?), je jisté, že se Lara bude opět pohybovat po celém světě. Navštíví osm různých lokací (džungle, sněžné pláně, hory, podzemní jeskyně/kobky). Takovým klíčovým místem pro zápletku prý mají být Himaláje. Jestli příběh, nebo mise samotné budou čistě lineární nebo ne, není jasné. Dokonce se ani neví, jestli vše bude probíhat ve správné časové souslednosti, nebo jestli se bude jednat o různé skoky do budoucnosti či minulosti. Ale co by to bylo za Laru, kdyby s tím vším neměl něco společného nějaký starodávný, pokud možno nesmírně mocný, artefakt. Tentokrát se také nechystá žádná změna, jen hlavní nepřítel bude někdo, o kterém se myslelo, že je již dávno po smrti. Na jeho jméno si však budeme muset ještě počkat. Jednou z největších změn si prošlo ovládání. Tentokrát by už nemělo být hře překážkou, ale spíše pomocníkem. Hlavní hrdinka také dostane do svého repertoáru akrobatických kousků pár nových položek, zatímco ty staré, populární, jí zůstanou. Samozřejmě se nikdo nebude divit, když se dozví, že prodělala i drobný facelift, přibylo jí i pár polygonů a dokonce se prý nebude tvářit pořád stejně. Nikdo si nedokáže Laru představit bez krátkého trička, ještě kratších šortek a dvou pistolí. Prozatím se zdá, že tento image si autoři nepřejí měnit. Jen se rozhodli ještě něco přidat. Jde hlavně o výbavu, kam přidali dalekohled, kameru pro noční vidění, granáty, různé komunikační vymoženosti a novou magnetickou kotvičku. Pokud se ptáte, jestli tahle hra půjde hrát na multiplayer, tak odpověď by snad měla znít „ano,“ ačkoliv se jedná o další část hry, o které se neví zhola nic.