On je profesionál. On ví, co musí dělat. On má vždy všechno pod kontrolou. On nedělá chyby, a kdo je dělá, zemře... Když před téměř pěti lety, Io Interactive vydali svůj první, jedinečný a originální kousek Hitman: Codename 47, bylo již téměř jisté, že hra chtě nechtě dosáhne i svého druhého pokračování. Následoval tedy druhý díl s podtitulem Silent Assassin, ve kterém jste především měli za úkol dostat se k co nejvyššímu hodnocení, kterým bylo právě Silent Assassin. Minulý rok jsme se dočkali psychologického třetího pokračování Hitman: Contracts, které vlastně ukazovalo i druhou stranu duše světově proslulého nájemného vraha, na jehož temeni jsme vždy mohli spatřit vytetovaný čárový kód. Téměř přesně po roce přichází čtvrtý díl - Hitman: Blood Money.
On je profesionál. On ví, co musí dělat. On má vždy všechno pod kontrolou. On nedělá chyby, a kdo je dělá, zemře...
Jenom blázen by mohl pochybovat o tom, že holohlavého vraha nepotkáme po čtvrté. Ke konci roku 2004 jsme se tedy mohli již dočíst, že veleúspěšná série v čele s hlavním hrdinou - špičkovým nájemným vrahem - pokračuje. Společnost Eidos oznámila práce na novém projektu - Hitman: Blood Money. Vydání čtvrtého pokračování zabijácké série bylo stanoveno na jaro roku 2005, konkrétně bychom se s tímto titulem na pultech obchodů měli setkat mezi měsíci dubnem a květnem. Hlavní rysy nového dílu by měly být především brutalita a realita, jak chlápci z Io Interactive slibují. Zkrátka by podle tvůrců Hitman: Blood Money měl s sebou přinést nejrealističtější a nejbrutálnější simulaci života nájemného vraha. Osobně jsem na tu brutalitu opravdu zvědavý, protože i když předchozí díly byly plné chladnokrevných vražd, pořád to podle mého názoru nebylo ono. Ale určitě o něčem svědčí i nedávno zveřejněný žebříček nejbrutálnějších her, ve kterém nechyběly tituly jako třeba Manhunt, Postal nebo Doom III, ale právě v něm byl i zařazen nový díl Hitman: Blood Money, na kterém se stále ještě pracuje. Uvidíme, s čím na nás za pár měsíců Io Interactive přijdou.
Hlavní rysy nového dílu by měly být především brutalita a realita.
Příběh přirozeně bude opět v čele s Agentem 47, kdy bude zasvěcen především do jeho mateřské organizace ICA. Nepřátelská skupina bude členy této organizace vraždit jednoho po druhém. To se samozřejmě našemu hlavnímu hrdinovi přestává líbit, a když zanedlouho ztrácí s ICA kontakt, domyslí si, že teď přišla řada na něj. Tímto celý příběh začíná. Holohlavý agent 47 odjíždí do USA, kde spáchá další úctyhodnou řádku chladnokrevných vražd. Na jedné straně stojí agent 47. Na druhé neznámý vrah, který má na svědomí i ostatní agenty z organizace ICA. Tato zápletka mi připomíná i film "Nájemní vrazi", ve kterém se podobně střetli dva špičkoví zabijáci, na jedné straně Sylvester Stallone a na druhé neméně slavný Antonio Banderas. Celkově potom z toho vznikl dobrý film, pokud s tím naloží dobře i Io Interactive, čeká na nás i skvělá hra. Koneckonců, zlý zabiják - dobrý zabiják.
Koneckonců, zlý zabiják - dobrý zabiják.
Za již zmiňované vraždy, které neodmyslitelně k hladce oholenému zabijákovi patří, budete dostávat peníze. Peníze, s kterými posléze můžete naložit, jak chcete. Bude záležet už jen na Vás, jestli si koupíte nové zabijácké komponenty, nebo vyměníte duální beretty za sniperskou pušku, či je použijete jako úplatky policii, aby náhodou nestála v cestě při Vaší další dozajista bezchybně provedené vraždě. Samozřejmě úplatky mohou sloužit i k tomu, aby po Vás policie nešla, když omylem v některé misi po sobě zanecháte krvavou lázeň a nebudete si moc prozpěvovat "Přicházím nepozván, odcházím nepoznán." Způsob, jak úspěšně dokončit misi, nebude jeden, ale bude jich desítky. I když právě způsob, jakým danou misi úspěšně splníte, bude mít důsledky v dalších misích. Stejně jako v minulých dílech budete mít možnost převléci se do jakéhokoliv obleku a díky tomu se dostat i do jakéhokoliv prostoru. Narozdíl od předešlých dílů budete umět o mnoho více pohybů, budete moci lézt okny a po různých zdech. S dobře hozeným kamenem pak můžete vystrašit stráže, jak to ostatně známe i z jiných strategických her.
Samotná hra hra by potom měla být vyvíjena na nové verzi enginu Glacier, který byl vytvořen právě Io Interactive. Celkově by potom měla hra přinést lepší pocit z hraní, výrazně vyspělejší umělou inteligenci (AI) a nespočet dalších grafických vylepšeních a efektů. Sám generální ředitel Io Interactive prohlásil, že nově předělaný engine překonal jejich vlastní očekávání, a díky němu mohou hru vylepšovat a tvořit další nové vymoženosti.
Způsob, jak úspěšně dokončit misi, není jeden, ale je jich desítky.
|
Závěrem bychom si tedy mohli říci, že snad na nás čeká až možná futuristické pokračování této zabijácké série. Po stránce příběhové sice asi nečekáme nějaký ten zlom, ale co se však technologické stránky hry týká, můžeme se těšit na opravdu kultovní hru plnou vražd, špičkových zabijáků a dalších všemožných věcí. Na druhou stranu to však může být pouze další troška do mlýna. Uvidíme, jestli Io Interactive dokáží navázat na úspěchy prvního a druhého dílu a třetí díl, byť jako nadprůměrnou hru, nechají v klidu. Moudřejší budeme (věřme) v dubnu, kdy se počtvrté vyholený vrah objeví opět na našich monitorech.
Index očekávání: 88%