Huxley bylo jednou z prvních ohlášených next generation her a už z tohoto důvodu již od svého oznámení plní stránky herních magazínů nadšenými preview. Jak se zdá, příval informací bude znamenat pozdvižení až do samotného vydání, které by mělo přijít koncem letošního roku. Korejské studio Webzen se rozhodlo čerpat inspiraci z díla světoznámého utopisty Aldouse Huxleyho (odtud i celkem netradičně ten název), konkrétně z jeho nepříliš optimistického majstrštyku Brave New World.
Příběh, dá-li se tak účelové pozadí vůbec nazývat, vypráví o naprosté zkáze lidstva, Země a tak dále, prostě tradiční balast, kvůli kterému nemuseli tvůrci čerpat z díla cenami ověnčeného literáta.
Až dosud jsme mohli slintat pouze z dost možná přestřelených PR výkřiků, vyretušovaných obrázků nebo renderovaných trailerů. Samozřejmě jsme se i tak těšili, ale touha zřít skutečně hratelnou verzi se všemi výhodami i nevýhodami, to je přeci jen úplně něco jiného. Až do výstavy E3 šlo o podobnou utopii, jakou Huxley prezentoval ve svém románu, ovšem před měsícem se v Los Angeles konečně přetavila v realitu, při níž jsme samozřejmě nesměli chybět.Jistě jste již slyšeli o žánru hry, který by se měl pohybovat kdesi mezi masivně multiplayerovou akcí a klasickou online střílečkou. Po této stránce zas až takovou revoluci nečekáme, vždyť už Planetside předvedl něco podobného v mnohem větším měřítku – na druhou stranu za něj však bylo nutné platit měsíční poplatky (ty už teď tuším odpadly). Příběh, dá-li se tak účelové pozadí vůbec nazývat, vypráví o naprosté zkáze lidstva, Země a tak dále, prostě tradiční balast, kvůli kterému nemuseli tvůrci čerpat z díla cenami ověnčeného literáta. Při pohledu na hru ale zjistíte, proč tak učinili – prostředí vypadá takřka neuvěřitelně. Pozůstatky starých lidských staveb doplnily ze železa vyrobené industriální kolosy. Většina přírody je nadobro zdevastovaná, dají se ale najít i nepoškozené a malebné části. Huxley jednoduše nabídne postapokalyptický svět plný kontrastu a fantazie, který jen tak nějaká hra nenabízí. Tak nějak tušíme, že právě toto je základem úspěchu, jelikož v takto s láskou vytvořených prostředích bude jednoduše radost hrát.
Jelikož mluvíme o multiplayerové střílečce, je zcela jasné, že musí nabízet povinné dvě strany, s jejichž volebním programem se hráči ztotožní a budou hájit jejich barvy. Pro usedlejší typy zde je rasa Sapiens – jak už jméno napovídá, jde o zázrakem přeživší lidi, kteří se snaží vzdorovat hodně geneticky upraveným mutantům Alternatives. Ve hře se ještě ocitnou tzv. Hybrids, tedy kombinace předešlých dvou typů, za ně si ale nezahrajete a jejich úloha bude čistě doplňková, ozvláštňující hratelnost.
Jelikož mluvíme o multiplayerové střílečce, je zcela jasné, že musí nabízet povinné dvě strany, s jejichž volebním programem se hráči ztotožní a budou hájit jejich barvy.
Hratelná ukázka započala ve městě Nostalonia, hlavním stánku Sapiens, kde nám navýsost zdvořilý úředník prozradil ne zrovna složité, avšak přesto v mnoha směrech překvapivé aspekty hry v tutorialu. Vždy musíte započít základním definováním své postavy: každá z nich má rovnou čtyři volně vybavovatelné části těla (hlavu, ruce, nohy a hrudník). Typ výbavy bude mít zároveň přímý vztah s vašimi schopnostmi, jež jsou prezentovány jakýmisi abstraktními předměty, které se dosazují právě například do brnění. A záleží na tom, kolik toto bude mít volných slotů, což ostatně představuje kvalitu předmětů. Hodně také záleží na jejich váze – trochu paradoxně budou nejvíce slotů čítat nejlehčí kousky. Postavy budou postupně stoupat po úrovních a vyvíjet se různými směry, neměli bychom tak potkat totožné typy.Co se týče samotných tříd postav, mnoha překvapení se zřejmě nedočkáte. Každá strana bude mít tři a ty pochopitelně pokryjí tradiční spektrum. Enforcer na sobě tahá to nejtěžší brnění a specializuje se na poměrně úzký kontakt s nepřítelem, perfektně se tak hodí kupříkladu ke střelbě z brokovnice. Phantom si pak zase více rozumí s odstřelovačkami, přičemž k tomu nepotřebuje zas až tak těžké brnění. Fatální mezeru mezi těmito dvěma extrémy vyplňuje Avenger. Jak vyplývá už z výše uvedeného, Phantomům bude nedostatek obranné síly vynahrazen mnohem větším počtem slotů v jejich brněních. Každá ze tříd navíc bude mít přístup ke schopnostem, které při výkonu svého povolání skutečně využijí. To znamená, že například Enforcerové se mohou pyšnit krátkodobým zrychlením, naproti tomu Phantomové zase zneviditelňujícím zařízením.
Hratelná ukázka zaujala především skutečně rozsáhlou mapou, na které se prohánělo celkem čtyřicet hráčů, ať už virtuálních nebo živých. Nebudeme zde říkat, že jsme nepoznali, kdo je kdo, ačkoliv to vlastně je pravda. Umělá inteligence rozhodně nepůsobila přehnaně naskriptovaně a dokonce schopně kočírovala vozidla, což je u podobných titulů zřejmě největší problém. Takže to vypadá, že si užijí i majitelé pomalého připojení (nějaké už snad mají všichni, ne?), hlavní těžiště ale bude stejně spočívat v poměřování sil s lidskými protihráči. Huxley kupodivu není jen o PvP, ale naleznete zde i PvE spojený se systémem questů.
Hratelná ukázka zaujala především skutečně rozsáhlou mapou, na které se prohánělo celkem čtyřicet hráčů, ať už virtuálních nebo živých.
Jak to vše půjde dohromady, nám zatím není úplně jasné, ale věříme, že každá složka hry jedině přispěje ke vzniku konzistentního a skvěle hratelného celku, který se navíc bude moci pyšnit úchvatnou grafikou jedoucí na Unreal enginu 3.0. Už se na ty obří bitvy v originálním prostředí moc těšíme!Index očekávání: 90%