Cops 2170: Power of Law - síla zákona?
Taktická strategie s RPG prvky, to jsme to už měli několikrát. Tato hra mi na první pohled připadla velice povědomá, připomínala mi nepříliš oblíbený Fallout Tactics. Ale podobných projektů bychom mohli nalézt určitě více. Většina se vyznačuje buďto přemrštěnou obtížností (např. Commandos 3), nebo nudnou hratelností a celkovou fádností, jako již zmíněný Fallout Tactics. A jak tedy dopadl Cops 2170: Power of Law? Čtěte následující odstavce...
Velice variabilní tvorba postavy každému hráči umožňuje udělat si herní charakter podle jeho představ.
Bohužel, první minuty strávené na Marsu roku 2170 vás od hry mohou odradit, protože musíte zjišťovat, jak a co funguje. Zasluhuje se o to hlavně absence tutorialu. Po stručném úvodním videu jste vrženi do ovzduší, ve kterém je cítit plno zmatku - jak už název napovídá, na policejní stanici budoucnosti. V první misi se po vás chce, abyste potlačili "povstání". Uvozovky jsem použil proto, že to "povstání" ve skutečnosti představuje hlouček ozbrojenců poflakujících se kolem. Beru to tedy jako takový "seznamovací večírek" ve stylu chrámu zkoušek z Fallouta 2, nebo Den of Evil z Diabla s tou samou číslicí. Slouží hlavně k ohmatání ovládání (seznam nabindovaných kláves zabírá dvě stránky), ale také k jakémusi věštění, jak co udělat. Zkoumání, jak provést nějaký ze základních úkonů, se může stát po chvíli velice otravné, ale po dokončení prvních úrovní mám vše vyzkoušeno a tak se mohu plnou parou vrhnout do hry...
Do své party si můžete nabrat až osm lidí (včetně Katrin). Každý charakter má své individuální statistiky ovlivňující všechny jeho vlastnosti, od poškození způsobovaného použitými zbraněmi, až po tuhost vašeho kořínku.
Základní vlastnosti, jejichž celkový počet se vyšplhal na číslo 8, jsou následující: Strength, Agility, Reaction, Accuracy, Intellect, Mechanics, Sight a Health.
Tyto atributy ovlivňují obvyklé rysy vaší postavy - myslím, že každý dokáže z názvu odvodit jejich funkci a je tedy zbytečné rozepisovat se o nich. Velice variabilní tvorba postavy každému hráči umožňuje udělat si herní charakter podle jeho představ. Pokud chcete např. snipera, je zbytečné rozvíjet Health (k přímému kontaktu s protivníky nedojde), ale naopak se vám vyplatí Sight (zrak) a Accuracy (můžete střílet do větší vzdálenosti). Vyzbrojení postav je limitováno pouze na jejich sílu (kolik toho unesou), avšak jednotlivé složky výbavy by měly zůstat vyváženy.
Protože Cops 2170: Power of Law je postaven na tahovém systému soubojů, v každém kole mají jednotlivé charaktery omezený počet pohybů. "Akční body" vyžaduje
každý provedený úkon - od přebíjení zbraně, až po běh z bodu A do bodu B. Vždy, když vyčerpáte své akční body, počítač provede akce neutrálních a nepřátelských složek bitvy. Nejedná se ale o ten samý systém, který známe z evergreenu jménem Fallout, kde začala "turn-based" bitva až v okamžiku přiblížení k nepřátelům. V této hře se vám akční body odečítají STÁLE.
Po vyčerpání vašich bodů je na tahu PC. V případě, že se tedy nějaký pohyb má na mapě odehrát, zobrazí se vám proužek, který má za úkol informovat vás o tom, kolik akčních bodů vašemu nepříteli ještě zbývá. Občas dojde k takové situaci, při jaké se rozesměje i šíleně smutná princezna. Počítačovy loutky udělají krok dopředu a zpět, případně se jen skrčí, zajisté za účelem vašeho zmatení :-).
Také to souvisí s tím, že žádným způsobem nezjistíte, jestli se za rohem nevyskytuje oponent. Rozum vám zůstane stát v okamžiku, kdy k nohám člena vašeho vojska doletí granát a vy to budete nejméně čekat. Poté se čtvrtinou životů zjistíte malý počet akčních bodů (právě jste si totiž procházeli mapu s domněním, že už tam nikdo není) na výstřel zbraně a zbydou vám oči pro pláč. A možná síla pro zmáčknutí tlačítka load.
Questy ve všech úrovních vypadají přímočaře, ale jejich rozřešení se může občas docela zamotat.
Questy ve všech úrovních vypadají přímočaře, ale jejich rozřešení se může občas docela zamotat. Ne, samotné zneškodňování nepřátelských jednotek není zas tak složité, spíše je obtížnější splnit přesně to, co po vás hra v dané misi chce. Na přátelské jednotky na "bitevním poli" nemůžete zaútočit bez podržení klávesy Control. To poznáte ve chvíli, když zjistíte, že jste si ze spojence udělali nepřátele a o pár metrů dál se vám mohl hodit. Bude se vám to stávat častěji, než by se dalo čekat.
I když je rozmanitost zbraní v tomto počinu přecijenom trochu slabší, než v jeho postarších konkurentech, tak i přesto se tu nachází spousta hračiček, které hráči poskytují slušnou
zábavu. Inventář a obrazovku se statistikami charakterů ruští vývojáři vytvořili tím nejklasičtějším způsobem - stisknutím klávesy I se vám otevře okno, kde máte po ruce vše, co vaše postava zrovna nese, co má na sobě a její statistiky, tzv. "character screen". Na všechny vaše spoluhráče můžete obléci opasek, primární zbraň a brnění. V "batohu" máte další zbraně, náboje a další objekty.
A nyní k problémům - Cops 2170 je výhradně single-playerová záležitost. Škoda, hra více hráčů by mu určitě prospěla a otevřela hráčům nové dimenze. Takhle se můžete vyřádit akorát v kampani, která je sice z velké části naskriptovaná, i když herní mechanismy závisí taktéž na tom, jak ovládáte svůj oddíl.
Tzv. path-finding vám nejednou sežere spoustu akčních bodů. V případě, že je ta nejbližší možná cesta zatarasená, tak se Katrin, i další postavy zblázní a pobíhají sem a tam, stále dokola. Stejná situace nastává, jestliže mezi dveřmi necháte jiného společníka, zapomenete na něj a vámi ovládaná postava se rozhodne jít právě tímto vchodem.
O grafice hry by se dalo říct, že je dobrá, což si můžete ověřit na okolních screenshotech. Hra plně ve 3D umožňuje zoomovat a otáčet kameru do všech stran. Modely postav avšak
vypadají lépe z dálky, což ale nevadí, protože většinu hry stejně nestrávíte zkoumáním toho, jestli má Catrine na obličeji pihy. Animace zbraní a pohybů jsou provedeny taktéž na jedničku a světelné efekty jakbysmet. Celkově je hra poněkud tmavšího charakteru.
Namluvení hry se sice řadí mezi průměr, ale to stačí - lidé nepříliš poznamenaní angličtinou se stejně odhodlají k titulkům. A hudba? Ta se nese v duchu industriálního acidu a ke sci-fi atmosféře se docela hodí.
Verdikt:
Cops 2170: Power of Law se vcelku povedl. Můj celkový dojem ze hry by mohl být sice daleko lepší, nebýt těch počátečních problémů s ovládáním, pochopením herních mechanismů a dalších drobných chybek. Na path-findingu, postrachu všech herních vývojářů, si mohl MiST Land dát také víc záležet. I přes tyto nepříjemnosti bych řekl, že mě hra na těch několik odpolední zabavila, a to je přece hlavní účel! Navíc se u nás prodává za velmi příznivou cenu.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 142 čtenářů
Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us
Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...
Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí
Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně
Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...
Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky
Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova
V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...
Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák
Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...
Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry
Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...
Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost
Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...
PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky
Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....
PRACOVNÍK ESTETICKÝCH OPRAV VOZIDEL - BRNO (A12351)
AURES Holdings a.s.
Liberecký kraj