Hard Truck Tycoon - šéfem kamioňáků
Tycoony. Tak vděčné téma budovatelských strategií.
Na co všechno si dnes můžete zahrát? Od klasik, jako je vedení zábavního parku nebo zoologické zahrady, přes méně obvyklé kousky, např. řízení věznice nebo casina, až po specialitky typu kasírování v pizzerii či kavárně a prodej limonády. Tycoonovskou hru najdeme dnes snad na všechno. K dokonalému výběru chybí snad už jen prodej produktů teleshoppingové společnosti, či výroba sanitární keramiky ;o)
Dnes se nám pod chirurgickou paži robota dostal Hard Truck Tycoon. Svým tématem nemá daleko k legendárnímu Transport Tycoonu. Ale zaměřuje se pouze a jen na nákladní auta a kamiony. Kolik tvůrci vytřískali z tak omýlaného námětu a zda tato hra přinese do žánru aspoň trochu invence, to se dočtete v následující recenzi.
Takže, kamionová doprava. Od roku 1960 si celkem ve čtyřech kampaních, mezi které počítám i celkem rozsáhlý tutorial, vyzkoušíte roli přepravního magnáta. Záběr lokací vede opravdu přes celé spojené státy. Chopíte se úkolu ve třech z nich - Texasu, Washingtonu a Oregonu. Před spuštěním samotného hraní si ještě nastavíte všemožné atributy ovlivňující obtížnost - počáteční rozpočet, počet soupeřů, váš náskok oproti nim při startu hry a koeficient ceny budov. Po relativně zdlouhavém loadingu (i na stroji s 1 GB RAM!) se konečně dostáváte do spojených států 60. let. Jako první si zcela jistě musíte koupit nějaký ten truck, či spíš ještě "lorry". Pak se rozhodnete, jaké továrně či farmě pomůžete s transportem jejích artiklů. Postavíte nákladiště a výkladiště. Poté vyberete řidiče, který má na transport daného produktu kvalifikaci. Tu potřebují jídlo a nebezpečné zboží. Další vlastnost řidiče jsou dosažené skilly na stupnici Beginner-Standard-Expert-Master. Ty logicky nepatrně ovlivňují, v jakých časech budou dodávky dosahovat svých cílů. Tento působ opakujeme bohužel stále dokola.
"Od roku 1960 si celkem ve čtyřech kampaních, mezi které počítám i celkem rozsáhlý tutorial, vyzkoušíte roli přepravního magnáta."
Svoje služby nabídnete známým městům amerických reálií, ale v herním izometrickém pohledu působí minimalisticky. Přecijen např. v Dallasu určitě nebude jen pár desítek budov a nebude to jen takový malý flíček na mapě. Nemohu si pomoci, ale ve všech třech státech na mě prostředí působí jaksi stejně - okolo měst se rozrůstá spousta zelené krajiny, v nich naopak vysoké kancelářské budovy/činžáky/rodinné domy a samozřejmě objekty našeho zájmu - továrny, výrobny potravin, olejárny, atd. Každé sídlo je specifické vyžadovanými a exportními artikly. Ty hlavní, specifické pro daný stát, se dozvíte ještě před spuštěním samotné hry, v infu o kampani.
Ale abyste nehráli jen tak pro nic za nic, tvůrci si pro vás přichystali tzv. kontrakty. Nabídky na ně se vám objevují naskriptovaně v určitých intervalech. Jejich význam spočívá v podobě questů - obecně se dají popsat scénářem "odvez určité množství určitého výrobku odněkud někam". Za jejich splnění bývá tučná odměna, kterou zase můžete zpětně investovat do budování infrastruktury vaší firmy.
Kromě budov (nákladiště, výkladiště a service-depoty) lze stavět i silnice.
Ty se hodí v případě, že nemáme pro nějakou zapadlou farmu přístupovou cestu.
Budovy lze upgradovat na větší kapacitu (celkem tři velikosti), aby stíhaly zvýšení poptávky po vašich přepravních službách. Jak totiž postupuje doba, tak dochází k upgradům/downgradům městské infrastruktury. Vylepšení či degradace staveb samozřejmě ovlivňuje množství produkce, tudíž přijde vhod např. zvětšit terminál nebo místo jednoho vehiklu na daný spoj poslat tři, aby vám nezačal lézt oponent do zelí. Takovéto události se zobrazují na HUDu v dolní části a při každé změně se zapauzne tok herního času, což zdržuje.
Při posuzování grafiky jsem si uvědomil, že jsem něco podobného už někde viděl. No samozřejmě - SimCity 4. Mám takový dojem, že si tvůrci licencovali jeho engine, ale na webu jsem o tom žádné informace nenalezl.
Grafické zpracování je názorné a roztomilé. Hned poznáte,
která budova je která, ale vypadají spíš jak domečky ze sirek. Pro potřeby budovatelské strategie to ale stačí a grafici se za odvedenou práci stydět nemusí.
MIDI soundtrack mi ale leze příšerně na nervy. Takový nepojmenovatelný styl hudby není pro moje ušní bubínky, ba ani pro ty čtenářů BonusWebu, to pravé ořechové.
Hlavní problém HTT tkví v přílišné jednotvárnosti. Kdyby tvůrci věnovali stejnou pozornost druhé straně hratelnostní mince, jako té první, na které je vyraženo vše o herních mechanismech, více se zaměřili na hráče a ne na svoje piplání spousty tabulek a detailů, mohli jsme tu mít titul s daleko vyšším hodnocením, spadajícího do herní špičky.
Verdikt:
V Hard Truck Tycoonu si lze vybudovat opravdu dokonalou firmu pokrývající celé spektrum kamionové dopravy
|
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 293 čtenářů
Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc
Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...
Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno
Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách
Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...
Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?
Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra
V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...
Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu
Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...
Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci
Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...
Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli
Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...
Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců
Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...