Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peacemakers - strategie plná novinářů

  12:00aktualizováno  22. srpna 10:46
Rozdíl mezi jinými strategiemi a Peacemakers je hlavně v tom, že zatímco jinde stačí k porážce nepřítele vyhladit ho do posledního muže a poslední budovy, tady musíte do akce zapojit i politické intriky a hyenovité žurnalisty hladovějící po senzačních odhaleních všeho druhu.
Peacemakers

Pokud vás někdy napadlo, že většině válečných strategií do realistického válčení něco podstatného chybí, nejste už jediní. Napadlo to i francouzský tým MASA (Mathématiques Appliquées), který se to promptně rozhodl napravit a vydat strategickou hru, která bude trochu jiná. To, v čem se Peacemakers budou od svých soukmenovců lišit, je vcelku jednoduchá věc - když si představíte jakýkoliv reálný válečný konflikt, narazíte dříve či později na myšlenku, že je vlastně škoda používat ke zničení nepřítele jen konvenční zbraně, když jsou po ruce i jiné, minimálně stejně účinné. Které? Tak třeba politické intriky nebývají k zahození, často stačí tu vyslídit nějaké státní tajemství, onde uvalit embargo a výsledek se dostaví se stejně drtivým účinkem, jaký dokáže vyrobit nálet tuctu bombardérů. Podobně destruktivní silou disponují i média - kdo se v očích veřejnosti plácá kdesi u dna popularity, nejsou mu ani nejlepší armády nic moc platné.

Na těchto úvahách je postavená základní myšlenka Peacemakers - pravděpodobně první realtimové strategie, která vás nutí zničit svého protivníka nejen vojensky, ale i politicky. Vy představujete mezinárodní mírové síly (International Corps for Peace) a proti vám stojí odporné diktátorské režimy. Někde uprostřed se utábořili novináři, kteří se mohou stát jak vaší oporou, tak i zkázou - záleží na vašich rozhodnutích. Podle nich budete v tisku a televizi prezentováni buďto jako altruističtí spasitelé světa nebo naopak jako tyrani bez kouska svědomí, zato se zálibou v rozpoutávání zbytečných válek. Bez podpory veřejného mínění a pořádné slušňácké image vám ani vyhrané boje nebudou k ničemu, protože vaše úspěšnost se měří dvojím metrem - jedny body získáváte za válečné dovednosti a druhé za popularitu mezi lidem. Klesne-li počet Peacemakerskterýchkoliv z nich do nízkých čísel, dříve či později skončí vaše mise neúspěchem. Musíte proto dávat pozor na všechny aspekty, který by vaši oblibu mezi veřejností mohly poškodit; například není radno kašlat na civilisty, kteří se často motají na exponovaných místech a nějakou smrt si přímo koledují. Zemře-li při vašich mírových operacích civilistů přespříliš, je už potom jedno, zda v urovnání konfliktu uspějete či ne, tak jako tak je mise ztracená, protože novináři to nepěkně rozmáznou a o vás se celý svět dozví, co jste za netvora. Zajímavým prvkem je i zapojení mediálních cestiček. V levém dolním rohu obrazovky budete mít malé okénko s živým zpravodajstvím ze světa, které se dá zvětšit na celou obrazovku, abyste mohli pohodlně sledovat, jak si v žebříčku popularity aktuálně stojíte.

Hra bude rozdělená do dvou kampaní, z nichž každá by se dál měla dělit do šestnácti misí. Po 3D terénu se bude prohánět kolem stovky různých jednotek (vojáci, tanky, džípy, helikoptéry ...), povrchy se budou měnit z písečných na travnaté či sněhové. Umělá inteligence každé jednotky by jí měla zajišťovat vlastní motivace, schopnost učení se z prožitých situací či zlepšování taktiky. Abyste se nemuseli o každého vojáka starat osobně, budete mít k dispozici velitele, kteří budou své skupiny ovládat sami - dokonce by se měli snažit imitovat vaše vlastní postupy vedoucí k vítězství a umožnit vám tak, abyste se mohli soustředit na důležitější úkony, v kterých vás nikdo nezastoupí. Z vítězných bitev si velitelé odnášejí zkušenosti a vylepšují si tak osobní statistiky.

Vydavatelská firma Ubi Soft zatím jako datum vydání udává listopad 2000.

Autor:


Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Další Dishonored jen tak nebude, značka je uložená k ledu

Dishonored: Death of the Outsider

Vývojáři z Arcane Studios minimálně v několika příštích letech neplánují návrat do působivého města Dunwall. Přednost...

Další pokus o vzkříšení značky Jagged Alliance vypadá jako špatný vtip

Jagged Alliance: Rage!

Bohužel, návrat kultovní strategie Jagged Alliance není takový, jaký by si fanoušci značky nejspíše přáli. Po pravdě...

Patrick Stewart namluví polskou hru o segregaci

My Memory of Us

Chystaná plošinovka My Memory of Us v naivně optimistické grafice zpracovává těžké téma z období druhé světové války....



Najdete na iDNES.cz