Řešením zapeklité situace je pouze válka. Obě strany však musí čelit jednomu společnému soupeři, kterým je samotná Psychosféra, jež je citlivá na lidské myšlení a dokáže představy proměnit v bolestnou skutečnost. Lidé tak budou čelit různým potvorám a přírodním katastrofám, které Psychosféra vyčte z nejzazších zákoutí zvrácené lidské mysli. Příběh bude hrát ve všech 30 misích důležitou roli, jen aby nebyl příliš komplikovaný.
Na první pohled komplikovaná je i samotná hratelnost, což by se však mělo změnit po chvilce hraní. Perimeter je postaven na využití nanotechnologie, která umožňuje vzájemné slučování jednotek v jednotky jiného druhu a účelu. Z několika základních vojáčků se tak po chvíli hrátek s nanotechnologií může stát smrtelně nebezpečná armáda. Dalším podstatným prvkem je teramorfování terénu, které probíhá za přispění k tomu určených speciálních jednotek, kterým se říká Brigadýři. Úprava terénu je důležitá nejenom k vytvoření místa po stavbu základny, ale také pro získávání energie a ztěžování postupu protivníka. Výjimečnou technickou stránku hry snad není třeba připomínat, můžete si ji sami prohlédnout na obrázcích v této galerii, nebo v tomto videu. Perimeter zkrátka vypadá i po několikerém odložení stále více než slibně. Doufejme, že se jej letos už konečně dočkáme a navíc v podobě v jakou všichni doufáme.