Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Snílek, blázen i lhář Peter Molyneux shání peníze na novou hru

aktualizováno 
Známý herní návrhář Peter Molyneux v herní komunitě vyvolává silné emoce. Někteří ho označují za snílka, jiní za blázna a řada lidí tvrdí, že lže. Je to totiž vývojář mnoha slibů, které hráče nejednou zklamaly. Zároveň je však autorem řady klasických titulů, které ovlivnily herní scénu.

Koncepční ilustrace ke hře GODUS

A Molyneux v těchto dnech shání finanční podporu pro svůj nový projekt. Zvolil proto komunitní financování prostřednictvím serveru Kickstarter (navštivte stránku projektu). Od hráčů žádá 450 tisíc liber, tedy přes 14 milionů korun.

Nový projekt GODUS popisuje jako hru s rozsahem Populous, propracovaným stavěním a síťovou akcí Dungeon Keeperu a intuitivním ovládáním i inovacemi Black & White. Tedy jako směsici titulů, které pomáhal vyvinout.

Pojďme si nejprve zmiňované tituly připomenout.

Populous byla první z řady her na bohy, tedy žánru který Molyneux pomohl stvořit. Úvodní díl vyšel v roce 1989 a hráč se v něm za pomoci nadpřirozených sil stará o svůj lid.

Ve strategickém titulu Dungeon Keeper z roku 1997 se stanete zlým správcem kobky. Dělníky například můžete popohánět "božskou fackou".

A Hra Black & White je hrou na boha, ve které můžete vychovávat své vlastní stvoření, jehož osobnost formujete vaším přístupem. Může být hodné a pomáhat vašemu lidu či nebohé človíčky naopak terorizovat.

Curiosity: What's Inside The Cube

Propagační obrázek Molyneuxova projektu Curiosity

Molyneux slibuje herní revoluci

S titulem GODUS pak Molyneux slibuje znovu objevit žánr božských her. Hru popisuje jako výjimečný živoucí svět, který můžete ovlivnit v dobrém i zlém. Titul má být lehce přístupný, vývojáři však slibují propracované herní principy.

Hra má vzniknout pro PC a mobilní zařízení. Při dostatečné finanční podpoře však vývojáři ze studia 22cans nevylučují ani další platformy.

"Naším snem v 22cans je, aby se hraní stalo smysluplnou aktivitou. Chceme lidi zaujmout novými způsoby. Hrami, které jsou přístupné a nádherné zážitky," píšou vývojáři na Kickstarteru.

Molyneux plánuje sadu her, na kterých bude testovat a monitorovat své koncepty. Objevovací fázi údajně zakončí titul, který promění hraní jako takové.

Prvním krokem byla mobilní hra Curiosity, ve které hráči klepáním odstraňují vrstvy krychle. Hraje se přes internet a všichni uživatelé sdílejí jednu kostku (více o projektu). Cílem je odstranit veškeré vrstvy a odhalit tajemství, které krychle skrývá. To se však dozví pouze hráč, který odstraní úplně poslední bod z finální vrstvy.

Ovšem nakolik jsou Molyneuxovy plány reálné, to ukáže teprve čas. V mezidobí však můžete podpořit vývojářův druhý experiment, nazvaný GODUS.

Autor:


Témata: Curiosity


Nejčtenější

Příprava týmu Fnatic před profesionálním zápasem. Hráči mají i týmové dresy.
Esportovci jako celebrity? Musí zapracovat na svém chování

S tím jak se stále zvyšuje popularita e-sportů, množí se i skandály jednotlivých sportovců. Nebudou nakonec největší překážkou pro získání masové oblíbenosti...  celý článek

Výstava Game On v Praze
Game On byste měli vidět. Ukazuje průřez herní historií tou nejlepší formou

Ve čtvrtek otevřela své brány v hale 40 Pražské tržnici putovní výstava Game On, která přibližuje historii her a herních zařízení. Redakce Bonuswebu měla...  celý článek

PlayerUnknown’s Battlegrounds
Příběhová kampaň do PlayerUnknown's Battlegrounds jen tak nepřibude

Brian Greene, autor úspěšného PlayerUnknown's Battlegrounds, utnul všechny spekulace svým oznámením, že příběhová kampaň pro jednoho hráče do největšího hitu...  celý článek

Need for Speed Payback
Podívejte se na závody Need for Speed Payback ve 4K a na HW nároky

Podívejte se, jak vypadají připravované arkádové závody Need for Speed Payback v rozlišení 4K.  celý článek

WolfenDoom: Blade of Agony
Nemůžete se dočkat nového Wolfensteina? Vyzkoušejte WolfenDooma

Projekt vytvářený fanoušky skvěle kombinuje retro zpracování s moderními herními prvky. Takhle by dnes vypadal Wolfenstein, kdyby nedošlo k žádnému nárůstu...  celý článek

Další z rubriky

Japonský pár měl svatbu v arkádové herně
Pár měl svatbu v arkádové herně, místo svatebního tance hráli Tekkena

Neobvyklé místo pro svatební obřad si vybral mladý japonský pár. Místo tradičního kostela zvolili oblíbenou automatovou hernu a svůj svazek stvrdili společným...  celý článek

Wolfenstein: The New Order
KVÍZ: Poznáte hru jen podle části obrázku?

Nejnovější kvíz je určený pro fandy stříleček. Tentokrát to ovšem bude jiné. Poznáte převážně známé kousky jen na základě vykrojených částí obrázků?  celý článek

The Elder Scrolls V: Skyrim - verze na Switch
Masivní herní světy versus nedostatek času. Jak na ně?

Hry v otevřených světech jsou často diskutovaným moderním trendem herního průmyslu. Na jednu stranu nám dávají velkou svobodu a spoustu možností, nicméně se až...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.