Petr Lipš o úspěchu Dreamlandu

  4:59aktualizováno  13. června 2000 12:55
Petr Lipš o úspěchu Dreamlandu

Vy jste asi před půl rokem vydali hru Dreamland, na které jste pracovali asi dva roky a díky tomu jste z ní udělali nejrozsáhlejší českou adventuru všech dob. Tomu ale odpovídala i cena, která byla rekordně na svou dobu hodně vysoká a asi hlavně díky tomu hráče Dreamland tolik neoslovil. Jak se na to díváte teď, s odstupem času? Nelitujete toho, že jste se do takového projektu vůbec pouštěli?
Určitě lituju toho, že tam bylo devítiměsíční zpoždění a vývoj hry se protáhl na dva roky, což bylo způsobené osobními problémy hlavního programátora. Na druhou stranu nelituju toho, že jsme Dreamland dotáhli dokonce. Alespoň něco jsme v našem životě dotáhli do konce a mělo by to tak být vlastně vždy.
Hlavní chyba byla, že jsme hru distribuovali za 1299 korun, teď jsme ale chybu napravili a cenu snížili na 799 korun, tak doufám, že poté, co se to dostane na veřejnost, třeba prostřednictvím virtuálních stránek vašeho magazínu BonusWebu, prodejnost se opět zvýší.

Krátce po vydání jste se netajil svými ambicemi distribuovat hru v zahraničí. Jak se na toto díváte nyní, půl roku poté?
Po shlédnutí ECTS a E3 tento rok si myslím, že nemáme moc šancí proniknout na zahraniční trh jedničkových her, protože ve světě se distribuují hlavně 3D realtimeové hry, i když je pravda, že v poslední době jdou adventury opět do kurzu, takže stále doufám, že se prosadíme na manžetovém trhu nebo na dvojkovém trhu, kdy ta cena je kolem 20 dolarů za hru.

I přes to, že má Dreamland ve světě tvrdou konkurenci a vy jej nepovažujete za hru pro jedničkový trh, máte nějaké nabídky od zahraničních distributorů?
Během posledního týdne přišlo asi pět nabídek. Z Ameriky to je Arts Media, ozval se nám německý CDW a pak distributoři ze států Beneluxu, Polska, Maďarska, Austrálie a Tchaj-wanu. Nabídky tu tedy jsou, nejsou sice nijak vysoké, ale určitě už nám nic jiného nezbývá, než to za ty nabídky prodat, protože nějaký lepší kontrakt se už asi nedá očekávat.

Jaké jste zatím zaznamenali ohlasy na Dreamland od českých hráčů a jaké očekáváte ohlasy ze zahraničí v případě, že se tam hra bude distribuovat?
Ten kdo Dreamland hrál, tak hru víceméně velmi chválí. Je to rozsáhlá adventura, což oceňují jak hráči, tak redaktoři herních magazínů nejen v České republice. Neprodalo se toho zatím hodně, asi jenom kolem tisíce kusů, ale to bylo hlavně kvůli ceně, teď v srpnu a v září to stouplo a po snížení ceny očekáváme další zájem ze strany veřejnosti.
Ten kdo to nehrál, tak to většinou haní, nevěří tomu, že Dreamland je největší česká hra do doby, než si to zahraje. Jinak recenzi v zahraničí už jsme měli, napsal ji německý časopis PC Game (zde nechybí R, časopis se podle Petra Lipše skutečně jmenuje PC Game) a PC Player a dostali jsme tam sedm a půl bodu z deseti, což si myslím, že je docela slušné.
Jinak se ale možná povede, že Dreamland bude zfilmován. Jednali jsme s Hollywoodskými společnostmi a jedna z nich nám oznámila, že by se chtěla mrknout na plný příběh hry Dreamland, a možná by měla zájem hru zfilmovat.

Myslíte si, že by to zfilmování pomohlo prodeji Dreamlandu jak ve světě, tak v České republice?
Nevím jestli by to pomohlo přímo prodeji hry Dreamland, ale je to další možnost jak vrátit naše peníze vložené do vývoje hry, které se z prodeje u nás rozhodně nevrátí. Možná to pomůže Dreamlandu ve světě, ale u nás jen velice těžko.

Český trh tedy není podle vás bohatý natolik, aby se vrátily náklady vložené do vývoje hry?
Asi. My jsme ale Dreamland dělali hlavně pro světový trh, kam se hra nakonec nedostala kvůli zpoždění, o kterém jsem už tady několikrát mluvil. A český trh nemá na to, aby vrátil naše náklady v plné míře, nebo na to, aby vůbec něco vydělal. A vydělat by se na hře mělo, protože se říká, že peníze dělají peníze a když jsme investovali nemalé peníze do vývoje hry, neudělali jsme to proto, abychom pak několik let čekali na to, než se nám vrátí zpět ale proto, že jsme také chtěli něco vydělat. To je logické a pochopitelné.

Jak to vypadá s dalším projektem, o kterém jste před půl rokem uvažovali. Bude, nebude?
S týmem jsme se o tom bavili, snažili jsme se to nějak udělat, ale nakonec jsme dospěli k závěru, že další hru dělat nebudeme. Budeme se teď každý věnovat svým činnostem, jestli se něco povede a vyšetří se nějaké peníze, určitě se pokusím něco vymyslet, protože tato práce mě uspokojuje, do té doby ale žádnou další hru dělat nebudeme. Nechtěl bych ale dělat béčkový hry, jestli budu dělat něco nového, hodně si to rozmyslím. Adventura už to nebude, jak jsem říkal, máme připravenou 3D realtimeovou strategii. Máme námět, máme už nějaké obrázky a ukázky grafiky, zatím v tom ale pokračovat nebudeme.

Autor:
Témata: virtuální
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...