Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Xboxu: Uvádět nové konzole na trh každé dva roky není žádoucí

  16:17aktualizováno  16:17
Letos došlo hned dvakrát k narušení tradičního konzolového cyklu. Kromě uvedení mezigenerační řady totiž Microsoft nabídl model Xbox One S, kde dodatečný výkon slouží především k podpoře nových funkcí.

Phil Spencer na Gamescomu 2015 | foto: Bonusweb.cz

Videa díky tomu lze streamovat v rozlišení 4K a zařízení podporuje funkci High Dynamic Range (HDR). Kromě toho však příští rok bude následovat model s pracovním označením Scorpio, který má nabídnout o poznání větší výkon.

Když tedy Microsoft začal používat slogan „hraní napříč generacemi“, vedlo to ke spekulacím o kopírování mobilního modelu, kdy firmy nové přístroje na trh uvádějí každý rok či dva. To však rozporoval šéf Xbox divize Phil Spencer v rozhovoru pro magazín Game Informer.

„Co se týče pravidelnějšího nákupu... abych pravdu řekl, nevím, jaká konzole po Scorpio bude následovat. Přemýšlíme nad tím. Sledujeme spotřebitelské trendy a přemýšlíme nad vhodnou cenou i výkonem. Ptáme se přitom, jestli můžeme vytvořit něco s významným prvkem, na kterém hráčům bude záležet.“

Spencer posléze upřesnil, že po dvouletých cyklech netouží. A pro Microsoft to prý ani není žádoucí. „Nejlepší zákazník pro nás je někdo, kdo si koupí hlavní model Xboxu, a pak jen pořizuje všechny hry. Tak lze ideálního zákazníka definovat čistě z finančního hlediska.“

Při uvádění nových modelů je prý zásadní, aby přinášely něco smysluplného. V případě Xboxu One S jsou to nové funkce, v případě Scorpia pak plnohodnotné hraní v rozlišení 4K a lepší podpora virtuální reality.

Spencer zároveň upřesnil, že firma zatím nepřemýšlí o hrách, které by za pár let měly fungovat pouze na Scorpiu a nepodporovaly starší model Xboxu One. „To není náš plán,“ prohlásil.

Autor:




Nejčtenější

Marvel vs. Capcom: Infinite
Nebaví vás učení komb? Marvel vs. Capcom Infinite je bojovka pro vás

Jestli rádi bezmyšlenkovitě bušíte do ovladače, je bojovka Marvel vs. Capcom: Infinite něco pro vás.   celý článek

Blizzard oslavil 25 let své úspěšné existence
Na založení Blizzardu si půjčil peníze od babičky. Dnes má miliardy

Mike Morhaime, prezident společnosti Blizzard a jeden z nejbohatších mužů v herním průmyslu, zavzpomínal na své nelehké začátky. Nebýt jeho štědré babičky,...  celý článek

Review bombing hry Dota 2
Jak se bránit útokům rozhněvané komunity? Steam přišel s řešením

Někdy stačí málo a jinak oddaní hráči se vrhnou proti vývojářům. Jejich rajonem jsou internetové diskuse a jejich tempo je vražedné. Mohou vývojáři vůbec něco...  celý článek

Everybody’s Gone to the Rapture
Úspěch není vše. Tvůrci Dear Esther dočasně odcházejí ze scény

Nezávislé studio The Chinese Room, které stojí za populárními hrami jako Dear Esther nebo Everybody’s Gone to Rapture oznámilo, že propustilo většinu...  celý článek

PlayerUnknown’s Battlegrounds
Další soud na obzoru? Fortnite prý kopíruje Playerunknown’s Battlegrounds

Každý by se dnes chtěl přiživit na obrovském úspěchu hry Playerunknown’s Battlegrounds. Vývojáři firmy Epic se zřejmě nechali inspirovat až příliš, a tak si...  celý článek

Další z rubriky

Xbox One X
A pak že to nejde. Epic nakrátko propojil všechny platformy. Prý omylem

Definitivní důkaz, že po technologické stránce propojení hráčů na všech platformách nic nebrání, se podařil hře Fortnite. Jenže stav, kdy se mohli utkat hráči...  celý článek

Dead or Alive: Extreme 3
Autoři končí s podporou sexy bojovky Dead or Alive 5. Bude šestý díl?

Do konce roku vyjde poslední placený přídavek do populární mlátičky Dead or Alive 5 a poté se vývojářský tým přesune na jiný projekt. Můžeme doufat v šestý...  celý článek

Pimax: The World's First 8K VR Headset
Virtuální realita v 8K rozlišení? Helma od Pimaxu boduje na Kickstarteru

Po třech dnech na Kickstarteru už má nová helma pro virtuální realitu od společnosti Pimax více než čtyřnásobek požadovaných peněz. Na papíře totiž vypadá...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.