Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Duchovní nástupce X-COMu byl odložen na příští rok

  15:47aktualizováno  15:47
Vývojáři ambiciózní strategie Phoenix Point oznámili posunutí vydání hry až na polovinu příštího roku. Finanční nouzí totiž momentálně netrpí a pevně věří, že vytvářejí mimořádnou hru.

Na Phoenix Point se upírají zraky všech fanoušků strategických her. Stojí za ní totiž vývojář Julian Gollop, tvůrce legendárního UFO: Enemy Unknown. Ačkoli autoři dosud hru nevydali ani v předběžném přístupu, už jim solidně vydělává. Podle zakladatele studia Snapshot Davida Kaye získávají průměrně 100 tisíc dolarů (cca 2 miliony korun) měsíčně jen na předobjednávkách. A to už dříve dostali od fanoušků během úspěšné komunitní kampaně na portálu Fig 766 tisíc dolarů.

Fotogalerie

Gollop tak věří, že pracuje na něčem vskutku speciálním a nechce nic uspěchat. Proto oznámil posun vydání z konce letošního roku až na polovinu toho příštího. Díky tomu bude prý moci výsledek být daleko přesvědčivější, než kdyby se snažil stihnout původní termín za každou cenu.

Phoenix Point má být duchovním nástupcem XCOMu v každém ohledu. Hra se bude odehrávat v roce 2057, kdy se lidé na Zemi potýkají s invazí vetřelců. Chybět nebude celková mapa, výzkum a samozřejmě souboje na tahy, v nichž půjde zacílit konkrétní části těl nepřátel. Zajímavě zní prvek, kdy vetřelci postupně vyvíjejí a přizpůsobují se hráčově taktice a strategii. Počítá se i s atributy jako strach, panika, šílenství či trvalými traumaty, které mohou ovlivnit schopnosti, chování a spolehlivost vojáků.

Autor:


Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...



Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Bethesda přehodnotila svoji politiku poskytování her recenzentům

Evil Within 2

Zaměstnance Bethesdy už nebaví věčné lamentování novinářů nad tím, že nemají dostatek času na recenzování. Hry budou...

Další pokus o vzkříšení značky Jagged Alliance vypadá jako špatný vtip

Jagged Alliance: Rage!

Bohužel, návrat kultovní strategie Jagged Alliance není takový, jaký by si fanoušci značky nejspíše přáli. Po pravdě...

VIDEO: Battlefield 5 má konečně trailer, jaký si zasloužil

Battlefield 5

Konec experimentů. Battlefiled 5 konečně dostal pořádný trailer, který v plné síle ukazuje hru tak, jakou jí fanoušci...

Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?
Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?

Když jsem u nás v kanceláři řekla, že chystám článek o příhodách z dětství, spustila se lavina vzpomínání. Redakce se smíchem rázem otřásala v základech. Jedna si ostříhala řasy, druhá si touhu po papouškovi splnila v bažantnici, třetí nutila mladší sestru jíst mrtvé mouchy… a to není zdaleka všechno!



Najdete na iDNES.cz