Někdy v průběhu tohoto roku (bohužel, zatím není známo přesnější datum) by měla společnost Promethean Design vydat mix akce a akční adventury Picassio, jenž by se měl nejvíce podobat slavnému Thiefovi. Na výběr zde budete mít mužskou nebo ženskou postavu, přičemž v obou případech jde o špičkového lupiče na úrovni. Budete najímáni na krádeže vzácných uměleckých děl a předmětů, takže většinu času strávíte v muzeích, kde se budete snažit zcizit co nejvíce exponátů. Samozřejmě se přitom musíte vyhnout polapení – to pak hra okamžitě končí.
Picassio má nabízet dvanáct misí, každou s vlastním příběhem na pozadí vašeho vstupu do akce. Abyste se snad hned nezalekli počátečních potíží, bude tu i úroveň HOME, v níž se budete moci seznámit se všemi typy bezpečnostních zařízení, ať již elektronických či prostých lidských elementů. Ale zpátky k uvedeným misím. Na začátku daného levelu dostanete nákres budovy, do níž se chystáte vloupat, a seznam předmětů, které zde musíte získat pro splnění úkolu. Vaše kapacita (množství předmětů v inventáři) bude omezena, ale některé věci můžete v dané oblasti jednoduše odložit a v příhodné chvíli se pro ně zase vrátit. Jelikož bude vaší největší prioritou utajení, zbraněmi tu mají být nástroje typu uspávacích šipek, chloroform či v neposlední řadě kamery, jež bude možno umístit třebas do rizikové chodby, abyste pak vždy měli přehled o dění na jiných místech dané lokace. Díky tomuto „třetímu oku“ se můžete včas připravit na nečekané potíže.
Pro informaci o hledaných předmětech a postavení stráží nechybí v žádné úrovni tzv. „Control Room“, přesto se však v mnoha případech nevyhnete konfrontaci. Použití již avizovaných uspávacích šipek je sice prima, ale je to jen dočasné řešení, neboť vaše oběť se ze stavu paralyzace brzy probudí, což musíte mít neustále na paměti. Nicméně v mnoha ohledech se tato hra přibližuje Tenchu, neboť také zde se snažíte proklouznout a prosmýknout stíny, přičemž v některých okamžicích musíte sáhnout k nutným represáliím vůči svým oponentům, kteří vás tu budou nelítostně nahánět. A do toho se může stát, že na vaší lupičské výpravě nebudete sami, neboť konkurence najme dalšího „šikulu“ za stejným cílem, se kterým jste v úrovni vy sami. Váš rival vám pak může ukrást věci, jež jste v úrovni nechali volně položené (a naopak), při přímém setkání vás může pomoci stejného náčiní, jaké máte ve výbavě vy, například paralyzovat a následně o všechno okrást, atp. Podobnost s Tenchu je také v případě použití vystřelovací kotvy, s jejíž pomocí se můžete přemisťovat nad hlavami vašich nepřátel. Nicméně od doby japonské sekané technologie výrazně pokročila, takže jistě vezmete zavděk třebas vojenskými termálními brýlemi, umožňujícími lokalizovat neviditelné laserové paprsky, či zařízením (hologramový generátor) na duplikaci vlastní osoby – takto se strážci poženou za vámi vytvořeným stínem na druhé straně lokace, zatímco vy budete mít cestu volnou.
Tohle vše by pochopitelně ztrácelo význam, pokud by AI vašich protivníků nebyla alespoň na trochu slušné úrovni. Tvůrci se však kasají, že nejvyšší stupeň inteligence se dokáže přizpůsobovat novým podmínkám, jež jako hráč vytvoříte, takže doufejme, že v tomto ohledu příliš neblufují. Grafika a zvuk mají být také na vysoké úrovni, přičemž právě zvuk má hrát v tomto titulu výraznou úlohu. Takto budete moci rozpoznat, odkud kdo přichází apod.
Na závěr je nutno zmínit ještě možnost multiplayerového klání, zde pak „Head to Head“ mód, „Capture the art“ či volbu týmové hry. Jak vidno, Picassio bude titulem, který se v konkurenci ostatních her jen tak neztratí.